• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bas

Patek
Jag åker till Dubai om ca en månad så jag skulle kunna verifiera att den köptes där om någon är intresserad av det?
Förutsatt att @Snus meddelar vilken affär den köptes i. Behövs det verifieras tidigare så jobbar min kusin som advokat i Dubai, han går gärna dit och kollar upp allt !
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag åker till Dubai om ca en månad så jag skulle kunna verifiera att den köptes där om någon är intresserad av det?
Förutsatt att @Snus meddelar vilken affär den köptes i. Behövs det verifieras tidigare så jobbar min kusin som advokat i Dubai, han går gärna dit och kollar upp allt !
Har de inte mail och telefoner i Dubai?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Köpte den av en bekant till mig som bor i Dubai, var själv med när han köpte klockan, vart cert och box blev av vet jag inte.....
Det tillhör ju inte vanligheten oavsett vart på planeten man befinner sig, att slänga Box/cert precis efter köp. Kolla gärna vart han gjorde av det, eller ge iallafall potentiella köpare serienummer så man kan kolla den mot register.

Jag har köpt samma klocka du säljer fast med Box och cert för ett par tusen billigare än det du lagt ut din för som inte har några tillbehör alls. Min var också plastad och oanvänd. Ett missat cert drar solklart av en slant på priset på en så ny klocka, dvs ditt pris är för högt i min mening.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag åker till Dubai om ca en månad så jag skulle kunna verifiera att den köptes där om någon är intresserad av det?
Förutsatt att @Snus meddelar vilken affär den köptes i. Behövs det verifieras tidigare så jobbar min kusin som advokat i Dubai, han går gärna dit och kollar upp allt !
Hur ska det gå till rent praktiskt?

"Hej, sålde ni en Submariner i somras?"
- "Ja"

har vi då verkligen verifierat just exemplaret som Snus har till salu?
(Dvs om du inte får med dig serienumret)
 

Bas

Patek
Hur ska det gå till rent praktiskt?

"Hej, sålde ni en Submariner i somras?"
- "Ja"

har vi då verkligen verifierat just exemplaret som Snus har till salu?
(Dvs om du inte får med dig serienumret)

Självklart behöver man serienummer!
Datum för inköp och ett namn på köparen underlättar också.

Men att ringa eller maila är ju långt ifrån att verifiera i det landet!
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
@Bergaren den är stört cool den där men det är inte den enda ;)
Gick en på eBay för några veckor sen som jag tyvärr snålbudade på...

IMG_2838.PNG


https://klocksnack.se/threads/scubapro-300t-professional.81371/
Åfan, där ser man! Jag ändrade i min annons :)
 

Bas

Patek

Bland annat vad som gäller vid K&S, är det tillåtet att radera all info i annonsen efter avslutat affär ?

Förlöjligandet av nyare medlemmar på KS !

Och om du endå svarar så vill jag fråga vart du ville komma med din "fråga" om det finns telefoner och mail i Dubai ? Vad var syftet mer än att förlöjliga mitt inlägg?
Som om man kunde verifiera köpet det viset. Vilket jag anser att man absolut inte kan göra i den delen av världen, och som chockar mig, Om någon i din kaliber på allvar tror att det är möjligt.

Är jag ute och cyklar och har missförstått något så får du gärna rätta mig och då ber jag om ursäkt!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Bland annat vad som gäller vid K&S, är det tillåtet att radera all info i annonsen efter avslutat affär ?

Förlöjligandet av nyare medlemmar på KS !

Och om du endå svarar så vill jag fråga vart du ville komma med din "fråga" om det finns telefoner och mail i Dubai ? Vad var syftet mer än att förlöjliga mitt inlägg?
Som om man kunde verifiera köpet det viset. Vilket jag anser att man absolut inte kan göra i den delen av världen, och som chockar mig, Om någon i din kaliber på allvar tror att det är möjligt.

Är jag ute och cyklar och har missförstått något så får du gärna rätta mig och då ber jag om ursäkt!
Det är väl ingen som har förlöjligat nya medlemmar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bland annat vad som gäller vid K&S, är det tillåtet att radera all info i annonsen efter avslutat affär ?

Förlöjligandet av nyare medlemmar på KS !

Och om du endå svarar så vill jag fråga vart du ville komma med din "fråga" om det finns telefoner och mail i Dubai ? Vad var syftet mer än att förlöjliga mitt inlägg?
Som om man kunde verifiera köpet det viset. Vilket jag anser att man absolut inte kan göra i den delen av världen, och som chockar mig, Om någon i din kaliber på allvar tror att det är möjligt.

Är jag ute och cyklar och har missförstått något så får du gärna rätta mig och då ber jag om ursäkt!
Jag tror du läser in för stor betydelse av denna tråd. Om admin tyckte att reglerna som står skrivna inte gäller så skulle de ändra reglerna. De har dessutom liv utanför KS.

Att åka till Dubai och besöka en butik för att få en klocka verifierad känns långsökt, personligen har jag hellre en skriftlig bekräftelse från en AD än ett samtal mellan 4 ögon, svårt att referera till ett muntligt samtal i senare led. Så nej, ingen har förlöjligat dig men du kan inte förvänta dig eller kräva svar på allt, speciellt inte på påståenden.
 

Bas

Patek
Jag tror du läser in för stor betydelse av denna tråd. Om admin tyckte att reglerna som står skrivna inte gäller så skulle de ändra reglerna. De har dessutom liv utanför KS.

Att åka till Dubai och besöka en butik för att få en klocka verifierad känns långsökt, personligen har jag hellre en skriftlig bekräftelse från en AD än ett samtal mellan 4 ögon, svårt att referera till ett muntligt samtal i senare led. Så nej, ingen har förlöjligat dig men du kan inte förvänta dig eller kräva svar på allt, speciellt inte på påståenden.

Att admin har ett liv utanför KS förstår nog alla, men snart tre dagar efter disskusionen och x antal bumpningar av diverse medlemmar så kan man ju tycka att ett svar borde ha kommit. Men jag förväntade mig nog för mycket här. Inget illa mot admin !

Att åka ner enbart för att få klockan verifierad är självklart inte det smartaste, men med tanke på att säljaren undvikit att svara på var (OM det nu är en AD) och varför klockan inte har cert så skulle det vara roligt att försöka få klockan verifierad, det är väl i allas intresse här på KS att få veta om något är fel.
Att stulna klockor får nya serienummer är inget nytt i övriga världen!
Jag förväntade mig inte ett svar från dig för jag hade inte skrivit något till dig, utan du citerade mitt inlägg.
Jag förväntade mig mest ett svar från annonsören. Tyckte bara ditt påstående var väldigt onödigt. Men aja livet går vidare. Tack för att du svarade
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp