• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Chad

Rolex
Om någon har mer frågor angående min stulna inplastade monsterdyra RÅÅLÄÄX så kan ni väl ta och skicka ett PM till mig istället för detta börjar bli riktigt jävla tröttsamt.
Ni har inte en jävla aning varför box och cert är borta på denna klocka, ni sitter hemma och målar upp en massa jävla indicier och gaddar ihop er som en grupp jävla småtjejer och försöker hitta en liten jävla syndabock att förgylla er vardag med.

Har inte haft tid att svara tidigare då jag är en person som jobbar största delen av dygnet.

Som sagt, klockjäveln är tingad inväntar bara betalning, har skrivit ut ett helt nytt certifikat och byggt en box av papier maché

Fridens liljor

Du har ju vart inne på KS typ hela dagen, t.om sett dig läsa i tråden, men skitit i att svara. Hur kommer det sig? Du som är så upptagen och jobbat precis hela dagen.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Som sagt, klockjäveln är tingad inväntar bara betalning, har skrivit ut ett helt nytt certifikat och byggt en box av papier maché

Fridens liljor
Va?

Aja! Kul för dig att du får sälja. Hoppas bara köparen är medveten om vad denne köper...


Tillägg: Och förövrigt, jag avskyr den här tråden och har nog bara vart med i en-ish diskussion tidigare. Men när jag såg din annons fanns det bara en väg att få reda på många frågor, dvs här.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Såhär ser jag bump-polisen när de väntar på att någon ska strida mot reglerna. Dont get me wrong, jag gillar att ni håller Ks i ordning men den här bilden är så klockren på att beskriva er
d0b1001dc528337f85d2193cc67c3e9e0800fbe22995a49bac5595de1a33dc4e.jpg
Mao ett helt onödigt inlägg i en redan infekterad tråd.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Om någon har mer frågor angående min stulna inplastade monsterdyra RÅÅLÄÄX så kan ni väl ta och skicka ett PM till mig istället för detta börjar bli riktigt jävla tröttsamt.
Ni har inte en jävla aning varför box och cert är borta på denna klocka, ni sitter hemma och målar upp en massa jävla indicier och gaddar ihop er som en grupp jävla småtjejer och försöker hitta en liten jävla syndabock att förgylla er vardag med.

Har inte haft tid att svara tidigare då jag är en person som jobbar största delen av dygnet.

Som sagt, klockjäveln är tingad inväntar bara betalning, har skrivit ut ett helt nytt certifikat och byggt en box av papier maché

Fridens liljor
Jag vet sanningen.
 

Dondon

Cartier
Jag testar att klämma in en av mina nybörjarfrågor mitt i den hetlevrade diskssionen.

Har fastnat så smått för det här med klockor, tack och lov bara billigare varianter ännu men tyckte att det skulle vara kul att ha en SKX007 eller en Orient Mako. Min fråga är väl hur det kommer sig att alla säljer för typ 2000 när man kan köpa en ny från t.ex. creationwatches för mindre än så med tull och moms inräknat? Visserligen K-versionen men det framgår inte ur de flesta annonser vilken version det är som sålts.

Det är antingen det eller en Orient Mako jag känner att jag behöver som, vad ni insatta, kallar "beater". Dessa verkar ju värdet halveras på från inköp rätt omgående så vad är grejen med begagnade SKX007 som jag missar?

Tack på förhand!
 

Zandibar

Cartier
Jag testar att klämma in en av mina nybörjarfrågor mitt i den hetlevrade diskssionen.

Har fastnat så smått för det här med klockor, tack och lov bara billigare varianter ännu men tyckte att det skulle vara kul att ha en SKX007 eller en Orient Mako. Min fråga är väl hur det kommer sig att alla säljer för typ 2000 när man kan köpa en ny från t.ex. creationwatches för mindre än så med tull och moms inräknat? Visserligen K-versionen men det framgår inte ur de flesta annonser vilken version det är som sålts.

Det är antingen det eller en Orient Mako jag känner att jag behöver som, vad ni insatta, kallar "beater". Dessa verkar ju värdet halveras på från inköp rätt omgående så vad är grejen med begagnade SKX007 som jag missar?

Tack på förhand!

De är oftast överprisade.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag testar att klämma in en av mina nybörjarfrågor mitt i den hetlevrade diskssionen.

Har fastnat så smått för det här med klockor, tack och lov bara billigare varianter ännu men tyckte att det skulle vara kul att ha en SKX007 eller en Orient Mako. Min fråga är väl hur det kommer sig att alla säljer för typ 2000 när man kan köpa en ny från t.ex. creationwatches för mindre än så med tull och moms inräknat? Visserligen K-versionen men det framgår inte ur de flesta annonser vilken version det är som sålts.

Det är antingen det eller en Orient Mako jag känner att jag behöver som, vad ni insatta, kallar "beater". Dessa verkar ju värdet halveras på från inköp rätt omgående så vad är grejen med begagnade SKX007 som jag missar?

Tack på förhand!
Stämmer det verkligen att man får en SKX007 för under 2K inkl moms från Creation? Sen finns aspekten att många som köpt från Creation får defekta klockor med liten möjlighet till retur, om man googlar kan man läsa mer om det.
 

Dondon

Cartier
Stämmer det verkligen att man får en SKX007 för under 2K inkl moms från Creation? Sen finns aspekten att många som köpt från Creation får defekta klockor med liten möjlighet till retur, om man googlar kan man läsa mer om det.

På länk borde den hamna på strax under 2000 och med dykarband understiger priset 1500 och borde i sådant fall bara behöva betalas moms på. Kanske handläggningsavgift med? Men oavsett hamnar man sannolikt under 2000. Jag tycker jag läst mer gott än ont om Creation här när jag kollat runt. Men så är det ju ofta med köp från Asien där man jagar kronor, det är ju lite av en chansning. 1480*1.25=1850 plus eventuell handläggnignsavgift om tullen fortfarande håller på med sånt eller om de nu bara får ta det om man betalar tull.

Utelämnade länken, vet inte om man får länka till försäljningssidor här.
 

Tassoli

Omega
På länk borde den hamna på strax under 2000 och med dykarband understiger priset 1500 och borde i sådant fall bara behöva betalas moms på. Kanske handläggningsavgift med? Men oavsett hamnar man sannolikt under 2000. Jag tycker jag läst mer gott än ont om Creation här när jag kollat runt. Men så är det ju ofta med köp från Asien där man jagar kronor, det är ju lite av en chansning. 1480*1.25=1850 plus eventuell handläggnignsavgift om tullen fortfarande håller på med sånt eller om de nu bara får ta det om man betalar tull.

Utelämnade länken, vet inte om man får länka till försäljningssidor här.
- 2 Lax är saftigt. Inkluderas bandsallad höjer det ofta priset dock. Prova förhandla utan extra band.
- J eller K tyds om det står "21 Jewels" på tavlan eller ej.
- Creation är gråhandlare utan samma känsla av moral som finns på forumet. Här vet du vad du får vid köp :)
Lycka till
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
- 2 Lax är saftigt. Inkluderas bandsallad höjer det ofta priset dock. Prova förhandla utan extra band.
- J eller K tyds om det står "21 Jewels" på tavlan eller ej.
- Creation är gråhandlare utan samma känsla av moral som finns på forumet. Här vet du vad du får vid köp :)
Lycka till
J skriver även "Made in Japan" på tavlan.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
- 2 Lax är saftigt. Inkluderas bandsallad höjer det ofta priset dock. Prova förhandla utan extra band.
- J eller K tyds om det står "21 Jewels" på tavlan eller ej.
- Creation är gråhandlare utan samma känsla av moral som finns på forumet. Här vet du vad du får vid köp :)
Lycka till
Kan vi inte bara släppa den här "sanningen" om att alla gråhandlare saknar moral? Den låten är mer uttjatad än Despacito...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan vi inte bara släppa den här "sanningen" om att alla gråhandlare saknar moral? Den låten är mer uttjatad än Despacito...
Ja det börjar bli rätt tröttsamt. De har lägre marginal men säljer istället en helvetiskt massa klockor. Svårare är det inte.

Har för övrigt skickat tillbaka en klocka till Creation Watches och fick en ny i retur. Det vet jag inte om jag kallar dålig service. Det kostade mig totalt 250 spänn och ett par veckors väntetid.
 

Tassoli

Omega
Ja det börjar bli rätt tröttsamt. De har lägre marginal men säljer istället en helvetiskt massa klockor. Svårare är det inte.

Har för övrigt skickat tillbaka en klocka till Creation Watches och fick en ny i retur. Det vet jag inte om jag kallar dålig service. Det kostade mig totalt 250 spänn och ett par veckors väntetid.
Kan vi inte bara släppa den här "sanningen" om att alla gråhandlare saknar moral? Den låten är mer uttjatad än Despacito...
Jag hävdade bara att våra kära medlemmar är ärligare :) men visst smutskastas de nog mer än nödvändigt
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
...och på vilket sätt blir exempelvis reklamationsprocessen (som ofta används emot) smidigare för att klockan redan finns i Sverige? "Alla" SKX på K&S är ju gråköpta från början...
 

Dondon

Cartier
Känns som en riskfri investering om klockan bara är hel i och med att de verkar säljas för nypris sen i alla fall. Testar nog på en, ska bara komma på hur jag ska förklara att ännu en klocka bara dykt upp.

Det finns ingen liknande försäljare som har Makos billigt som jag missat va? Den det brukar refereras till i Tyskland hamnar nära Seikon i pris och då tror jag mer på Seiko även om den blå Makon tilltalar mig visuellt.
 
Senast ändrad:

Zee

Cartier
Jag testar att klämma in en av mina nybörjarfrågor mitt i den hetlevrade diskssionen.

Har fastnat så smått för det här med klockor, tack och lov bara billigare varianter ännu men tyckte att det skulle vara kul att ha en SKX007 eller en Orient Mako. Min fråga är väl hur det kommer sig att alla säljer för typ 2000 när man kan köpa en ny från t.ex. creationwatches för mindre än så med tull och moms inräknat? Visserligen K-versionen men det framgår inte ur de flesta annonser vilken version det är som sålts.

Det är antingen det eller en Orient Mako jag känner att jag behöver som, vad ni insatta, kallar "beater". Dessa verkar ju värdet halveras på från inköp rätt omgående så vad är grejen med begagnade SKX007 som jag missar?

Tack på förhand!
Jag köpte en ny skx007J på creationwatches.com för ca 1700+230kr tull om jag minns rätt. På original svart gummi.

Förstår inte heller varför folk vill ha 2000+ för en skx. Såg en beggad på Blocket för 2300kr häromdagen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp