• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

mofo

Audemars
2-Faktor
Hmmm, gäller inte samma regler i köpes delen som i säljes?
@Compiss
4bumps.PNG
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hmmm, gäller inte samma regler i köpes delen som i säljes?
@Compiss
4bumps.PNG
Om du på Tudor-annonserna Så har det det blivit något fel när jag la till Ref i rubriken och som du ser så är innehållet samma i dem så jag vet faktiskt inte riktigt vad som skett. Men så klart du har rätt i att samma regler gäller.
Edit: försöker själv värna om att reglerna efterföljs så det var alltså helt utan uppsåt det blev så här.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad händer rent praktiskt om man köper en Rolex och den är stulen, service är väl uteslutet? Har Rolex ett register på alla klockor om dom är stulna som dom delar med alla AD. Jag var nära på att ta kontakt med snus för att pruta på hans klocka (https://klocksnack.se/threads/rolex-114060-helt-ny-inplastad.81560/) fast jag ångrade mig senare ifall den skulle vara skum.
ps. nu hävdar jag inte att hans klocka är stulen! ds
Vad tror du själv?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Om du på Tudor-annonserna Så har det det blivit något fel när jag la till Ref i rubriken och som du ser så är innehållet samma i dem så jag vet faktiskt inte riktigt vad som skett. Men så klart du har rätt i att samma regler gäller.
Edit: försöker själv värna om att reglerna efterföljs så det var alltså helt utan uppsåt det blev så här.
Såg den sen också, läste inte så noga på rubrikerna eller annonserna, my bad!
 

Moreno

Cartier
10k för dyrt, tom för Dubai.
Varför köpa klocka, inte ta av plasten, slarva bort box och allt och sen sälja till kusinen?
 
Senast ändrad:

Zandibar

Cartier
¨
10k för dyrt, tom för Dubai.
Varför köpa klocka, inte ta av plasten, slarva bort box och allt och den sälja till kusinen?
Finns alltid rimliga förklaringar som att box och cert kan ha försvunnit genom en olycka som en brand etc. Det kan ha brunnit hos hans kusin och klockan låg utanför boxen. Och i den hektiska situationen prioriterades klockan över box eller något..
 

Chad

Rolex
Luktar ju helt klart unket om Snus rolle. Om det finns logiska svar så ser jag ingen anledning att inte berätta.

Om det däremot är något fuffens finns det starka incitament att inte säga något alls, typ som nu.
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
¨

Finns alltid rimliga förklaringar som att box och cert kan ha försvunnit genom en olycka som en brand etc. Det kan ha brunnit hos hans kusin och klockan låg utanför boxen. Och i den hektiska situationen prioriterades klockan över box eller något..
Hade dock varit lättare att @Snus svarade så slipper vi gissa...
 

Snus

Omega
Jag kommer berätta historian bakom klockan till köparen, eftersom jag har en köpare på den i nuläget så förstår jag inte riktigt varför jag måste lägga upp min väns livssituation i ett klockforum? Eller jag kanske har fel?
 

Snus

Omega
Om någon har mer frågor angående min stulna inplastade monsterdyra RÅÅLÄÄX så kan ni väl ta och skicka ett PM till mig istället för detta börjar bli riktigt jävla tröttsamt.
Ni har inte en jävla aning varför box och cert är borta på denna klocka, ni sitter hemma och målar upp en massa jävla indicier och gaddar ihop er som en grupp jävla småtjejer och försöker hitta en liten jävla syndabock att förgylla er vardag med.

Har inte haft tid att svara tidigare då jag är en person som jobbar största delen av dygnet.

Som sagt, klockjäveln är tingad inväntar bara betalning, har skrivit ut ett helt nytt certifikat och byggt en box av papier maché

Fridens liljor
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Om någon har mer frågor angående min stulna inplastade monsterdyra RÅÅLÄÄX så kan ni väl ta och skicka ett PM till mig istället för detta börjar bli riktigt jävla tröttsamt.
Ni har inte en jävla aning varför box och cert är borta på denna klocka, ni sitter hemma och målar upp en massa jävla indicier och gaddar ihop er som en grupp jävla småtjejer och försöker hitta en liten jävla syndabock att förgylla er vardag med.

Har inte haft tid att svara tidigare då jag är en person som jobbar största delen av dygnet.

Som sagt, klockjäveln är tingad inväntar bara betalning, har skrivit ut ett helt nytt certifikat och byggt en box av papier maché

Fridens liljor
Du har helt rätt, ingen här som har en susning om vad som skett med alla tillbehören, därav alla frågor antar jag.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp