• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
H

Hysteria

Guest
Tycker du att det är ett svar på frågan? :D
Vad jag kan tycka är att om flertalet personer redan har varit på säljaren om klockan ifråga, varpå han då svarar (oavsett hur utförligt eller tillfredsställande svaret anses) så har han ju då de facto svarat. Att sedan bumpa samma fråga igen känns ganska skitnödigt. Säger inte att klockan är rätt värderad eller att det inte finns anledning till funderingar just kring b&p, men onödigt kladd i tråden. Detsamma gäller ju för mig så ska inte skriva mer om saken.
 

DrKlocka

Audemars
@JohanSA
Blandar du inte ihop nu? Det är väl proof/proof som är det vanliga på 6105-8000 och resist/proof som är det ovanliga på vissa ex framme i Maj-Juni 1970 på slutet av produktionen i övergången till resist på både tavla och boett. "Transitional" exemplaren.

https://klocksnack.se/threads/seiko-6105-8000-juli-1969-kultklassiker.81659/

Har fått för mig att proof/proof är ovanligare för att det är tidigare exemplar. Transitional ex brukar ju alltid vara ovanligare.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Har fått för mig att proof/proof är ovanligare för att det är tidigare exemplar. Transitional ex brukar ju alltid vara ovanligare.
Proof/proof ska det ha varit hela tiden, vad det nu blir 2,5-3 år, utom de allra sista månaderna där det förekom transitionalutföranden. Sen blev det resist/resist som gällde när 811x dök upp. Kanske med enstaka undantag i början.
 

DrKlocka

Audemars
Proof/proof ska det ha varit hela tiden, vad det nu blir 2,5-3 år, utom de allra sista månaderna där det förekom transitionalutföranden. Sen blev det resist/resist som gällde när 811x dök upp. Kanske med enstaka undantag i början.
Okej. Jag är långt ifrån någon Seiko-expert så du har säkert rätt. Ändrar en rad i annonsen.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Okej. Jag är långt ifrån någon Seiko-expert så du har säkert rätt. Ändrar en rad i annonsen.
Jag är heller verkligen ingen Seikoexpert. Råkar ha en transitonal själv bara så jag snappat upp det där. Finns säkert de här som kan bekräfta hur det hänger ihop. Nu tror jag inte det är särskilt väsentligt för annonsen men bara nämner det så det inte blir missuppfattningar om de där beteckningarna och om när de användes.
 

Wheelie

Cartier
Lite skojigt felaktigt > tecken på gångavvikelse (eller är det avsiktligt :angel:)
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-216570-full-set-52-500kr.81680/

Klockan går garanterat MER ÄN 1 sek fel per dag :)

...Hur funkar detta rent juridiskt ?. Om jag har köpt en klocka och den går +35 sek/dag fel, kan en säljare hävda att "jag skrev ett > tecken, annonsen är således korrekt" ?

PS - Det sista är INTE skrivet för att hänga ut denna säljaren. Det är en allmän fråga !
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Lite skojigt felaktigt > tecken på gångavvikelse (eller är det avsiktligt :angel:)
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-216570-full-set-52-500kr.81680/

Klockan går garanterat MER ÄN 1 sek fel per dag :)

...Hur funkar detta rent juridiskt ?. Om jag har köpt en klocka och den går +35 sek/dag fel, kan en säljare hävda att "jag skrev ett > tecken, annonsen är således korrekt" ?

PS - Det sista är INTE skrivet för att hänga ut denna säljaren. Det är en allmän fråga !
Juridiskt i affär mellan privatpersoner har du ingen rätt att skicka tillbaka klockan ändå så det är irrelevant.
 

Zingo

Rolex
Oklar outfit, @d.sain :D
D2457FA6-93BD-4166-9403-37C879F7687D.jpeg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp