Camo00
Diamant
Hahaha, bästa!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha, bästa!!
Sjukt kul. Påminner om blocketannonsen för något år sedan där säljaren lyckades få med sin manlighet på bild
Har man en klocka med sekundvisare ska man kunna mäta ev avvikelse med text-tv, tiden på sin iphone, vissa appar, fröken ur, en digital klocka, osv, osv. På ett dygn får man en bra uppskattning.Vad menar du med att du inte märkt av någon gångavvikelse @Snilsson? I meningen efter skriver du att den går -25,8 sekunder på en dag. Det måste du väl ändå märka med tiden?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16030-quick-set-prisbump.81167/
Hahaha!
Så jäkla bra..
KlassikerSå jäkla bra....tänker oavkortat på lirarn som sålde ett vitrinskåp med speglar på Blocket utan att kika på bilden innan han la ut annonsen..
Du hittade denKlassiker
![]()
Nån som har kvar bilden? Vill minnas att det var en 16613 som såldes?Sjukt kul. Påminner om blocketannonsen för något år sedan där säljaren lyckades få med sin manlighet på bild![]()
Sant. Tog bort det nu så det inte uppstår några förvirringar. Hade jag haft en önskan om att lura folk hade jag inte lagt till resultatet alls.Okej, tack. Tyckte att det var ett märkligt stycke bara.
Pingar in @Snilsson . För min del är detta överspelat nu.Har man en klocka med sekundvisare ska man kunna mäta ev avvikelse med text-tv, tiden på sin iphone, vissa appar, fröken ur, en digital klocka, osv, osv. På ett dygn får man en bra uppskattning.
Tycker att det är nonchalant att skriva att man inte har märkt någon avvikelse. I de flesta fall är säljaren fullt medveten om att klockan inte går som den ska, det är inte särskilt snyggt att försöka komma undan på det sättet.
Ingen köper en tag heuer ändå@Torsten, bilder tagna när klockan var ca 1mån gammal. Nu har det gått 22 månader sedan dess.
https://klocksnack.se/threads/tag-h...7-automatic-chronograph-car2a10-ba0799.47649/
Så jävla skön!! Ha ha
Va? Vad har jag missat? Sist jag kollade gällde köplagen mellan privatpersoner...Juridiskt i affär mellan privatpersoner har du ingen rätt att skicka tillbaka klockan ändå så det är irrelevant.
Vilken köplag?Va? Vad har jag missat? Sist jag kollade gällde köplagen mellan privatpersoner...![]()
Köplag (1990:931)Vilken köplag?
Jahaa då fattar jag! Nej precis, ingen automatisk retur utan anledning. Men om varan har ett fel som avviker från avtalet kan man ha rätt att häva köpet. Men då fattar jag.Gäller ingen lag om retur mellan privatpersoner vid affär såvida det inte avtalats fram före köp.
Ja, men där gäller precis som i konsumentköplagen att säljaren först har rätt att reparera/ge prisavdrag/ersätta varan före köpet hävs.Jahaa då fattar jag! Nej precis, ingen automatisk retur utan anledning. Men om varan har ett fel som avviker från avtalet kan man ha rätt att häva köpet. Men då fattar jag.![]()
Ja, exakt.Ja, men där gäller precis som i konsumentköplagen att säljaren först har rätt att reparera/ge prisavdrag/ersätta varan före köpet hävs.
Och vad står i den?Vadå? Köplagen, den vanliga köplagen!http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900931.htm
Nej nej, det var jag som missuppfattade att det handlade om retur utan något fel! Sorry.Och vad står i den?
Mellan privat personer så ska allt avtalas innan affär.
99% av alla annonser här skriver ”ej retur”
Hur ska du då kunna skicka tillbaka något som det är fel på?
Om det är fel (som ej framgått) har man som köpare rätt att kräva rättelse. Säljaren har också upplysninsplikt avseende kända fel.Och vad står i den?
Mellan privat personer så ska allt avtalas innan affär.
99% av alla annonser här skriver ”ej retur”
Hur ska du då kunna skicka tillbaka något som det är fel på?
Visst är det så.Om det är fel (som ej framgått) har man som köpare rätt att kräva rättelse. Säljaren har också upplysninsplikt avseende kända fel.
Ja, men genom rättelse hävs inte köpet per automatik. Och rent civilrättsligt är det svårt att få igen sina pengar om man som köpare råkar ut för detta.Om det är fel (som ej framgått) har man som köpare rätt att kräva rättelse. Säljaren har också upplysninsplikt avseende kända fel.