• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du har glömt att skriva pris, @Magellan.:)

https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-300-master-co-axial.81809/

Edit: Sen att du har spammat ut inlägg för att få upp till 20 är nog inte så uppskattat.

Tack för påminnelsen!
Menade inte att det skulle ses som spam. Då jag är rookie inom klockvärlden har jag inte speciellt mycket att säga utöver att jag tycker de klockor jag ser på KS är fina. Skulle vara roligt att kunna prata på lifestyle forumen men kan inte skriva där, än.

Sorry ännu en gång om det tolkades Som spam.

Mellanstadieargumentation. Detta är ett entusiastforum, klart vi ska lyfta och diskutera sådant som är oklart eller direkt felaktigt.

Du kan lugna dig lite. Du må ha läst dig till information om klockor osv men det kan vi andra också. Men vi är inte så dryga som du är. Vi behöver inte heller skriva och kommentera allt som händer på KS.

Jo det skrev jag. Men om du inte har förstått det än så tycker medlemmarna här på KS mindre om när man använder den där attityden du och andra använder. Någon bör svara och nu blev det jag. Ha en bra måndag nu.
Det som diskuterats här på sistone är fakespännen och helt nya Rolexar utan tillbehör. Om du faktiskt läst tråden så skulle du se att en hel del av det som lyfts faktiskt är relevant. Fullständigt ologiskt att gnälla på en tråd som tillför något.

Tack för påminnelsen!
Menade inte att det skulle ses som spam. Då jag är rookie inom klockvärlden har jag inte speciellt mycket att säga utöver att jag tycker de klockor jag ser på KS är fina. Skulle vara roligt att kunna prata på lifestyle forumen men kan inte skriva där, än.

Sorry ännu en gång om det tolkades Som spam.
Om du inte har speciellt mycket att säga, varför skriver du då en massa? Jag är ganska övertygad om att jag vet svaret men jag vill höra det från dig.

Om du inte har speciellt mycket att säga, varför skriver du då en massa? Jag är ganska övertygad om att jag vet svaret men jag vill höra det från dig.

En massa? 8 inlägg på 8 klockor jag tyckte var fina?
Menar absolut inte att detta ska bli en tråkig diskussion, så jag läser mellan raderna och säger att jag spamade helt enkelt.
Trevlig måndag :)

Det här var en av de luddigare beskrivningar jag läst. Är klockan servad eller är den inte det? Går klockan exakt eller gör den inte det?

"Klockan är nyservad dock finns inga papper på det. Mjukt uppdrag och tickar på fint. Någon gångreserv eller gångavvikelse är ej uppmätt men den håller tiden mycket exakt och fint."

https://klocksnack.se/threads/rolex-date-just-tt-ref-16013.81831/
@Mojbjörn

Är den inte alldeles för dyr också? @Mojbjörn

Sköt era egna annonser och låt andra sköta sina. spara era dumma kommentarer. är du seriöst intresserad ställ frågor via PM så ska jag besvara alla dina frågor.
Det är sånna som dig som förstör detta forum och inte bidrar till ett skit.
Jag håller nog med om att det är en sjukt luddig beskrivning. Om du vet var den är servad så kan du nog få ett nytt kvitto på det.

Sköt era egna annonser och låt andra sköta sina. spara era dumma kommentarer. är du seriöst intresserad ställ frågor via PM så ska jag besvara alla dina frågor.

Forum verkar nog inte vara rätt annonsplats för dig, i.om att du blir upprörd när du får frågor.

Testa blocket istället, där får du enbart PM.

Senast ändrad:
Tagit 10 bilder från typ samma vinkel och visar inte skavanker repor el dings som säljaren själv säger finns. Inte heller skick på länk osv.

Är väl inte så stor prisskillnad på 4 och 5 siffrigt, eller? Finns en 4 siffrig med länk för 22 och jag sålde en 5 siffrig head only för 20 förra veckan.

Fyrsiffriga utan servicehistorik och b&p för 30+ tycker jag är rätt mastigt.

Tycker kanske att du sålde rätt billigt. När jag kikat på DJs (femsiffriga i stål på länk) tycker jag att det är svårt att hitta fräscha med servicehistorik under 30'.

Jag gillar fyrsiffriga också men, det är en helt annan klocka (på gott och ont).

Fyrsiffriga utan servicehistorik och b&p för 30+ tycker jag är rätt mastigt.

Tycker kanske att du sålde rätt billigt. När jag kikat på DJs (femsiffriga i stål) tycker jag att det är svårt att hitta fräscha med servicehistorik under 30'.

Jag gillar fyrsiffriga också men, det är en helt annan klocka (på gott och ont).

Exet jag sålde var med plexi. 16200, mfl ligger högre.

Varför denna upprördhet - du måste väl hålla med om annonsen är luddig? Och på ett entusiastforum måste man få ställa frågor. Om det inte passar dig finns alltid Blocket eller Tradera; det är ingen allmän rättighet att annonsera här.

@GordonG och @alfgren har helt rätt, beskrivningen är ett skämt.
Jag har redan skrivit om vad jag tycker om säljare som påstår att en klocka går fint med ej uppmätt detta, hur svårt kan det vara att kolla under ett dygn med alla medel som finns.

Det här var en av de luddigare beskrivningar jag läst. Är klockan servad eller är den inte det? Går klockan exakt eller gör den inte det?

"Klockan är nyservad dock finns inga papper på det. Mjukt uppdrag och tickar på fint. Någon gångreserv eller gångavvikelse är ej uppmätt men den håller tiden mycket exakt och fint."

https://klocksnack.se/threads/rolex-date-just-tt-ref-16013.81831/
@Mojbjörn

IMG_0363.JPG

(Aningen luddigt minst sagt...:D)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp