• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du är bra snabb på fingrarna idag. Jag skickade precis på din begäran ett PM på en c24 annons PAM505 för 46k i mycket gott skick.
Det är som sagt inte något illa ment, frågeställningen, och därav anledningen till att jag postade i denna tråd, var om folk värdesatte svensk AD så högt..
Inom EU?

Om klockan finns i Ryssland är det ju inte en relevant annons att hänvisa till @Peltzer

Peltzer antyder ju att Alf har satt ett för högt pris på klockan genom att fråga om folk värdesätter svensk AD så högt. Om vi dels tittar på vad klockan ligger för inom EU samt vad den gått för på forumet tidigare så är ju Alfs pris högst rimligt. Blir konstigt och oseriöst att på helt felaktiga grunder påstå för hög prissättning och dra in någon enskild annons från Ryssland.

Om klockan finns i Ryssland är det ju inte en relevant annons att hänvisa till @Peltzer

Peltzer antyder ju att Alf har satt ett för högt pris på klockan genom att fråga om folk värdesätter svensk AD så högt. Om vi dels tittar på vad klockan ligger för inom EU samt vad den gått för på forumet tidigare så är ju Alfs pris högst rimligt. Blir konstigt och oseriöst att på helt felaktiga grunder påstå för hög prissättning och dra in någon enskild annons från Ryssland.
Jag antyder inte att Alf har satt ett för högt pris. Jag var endast nyfiken på att höra från andra om svensk AD var en value-add, då med hänvisning till de flertalet annonser inom EU som ligger på c24. Vi pratar om ett gäng tusenlappar i diff och därav frågan.
Vid tillfället hade jag inte ens sökt på vad klockan gått för tidigare på KS.
I PM:et tog jag upp som ett exempel att samma ref ligger "upp till 10k billigare". Här kommer ryska annonsören in i bilden. Frezer, Manufaktura och Lombard Perspectiva är några av de erkända dealers från Ryssland där möjlighet med shipping via Lettland är fullt möjligt, och därför är inte momspåslag relevant.
Nu tog jag ju detta i PM med honom, och har inte slängt ut "någon enskild annons från Ryssland" i tråden, så jag vet inte riktigt hur du kan få det till att bli varken konstigt eller oseriöst från mitt håll.

Jag antyder inte att Alf har satt ett för högt pris. Jag var endast nyfiken på att höra från andra om svensk AD var en value-add, då med hänvisning till de flertalet annonser inom EU som ligger på c24. Vi pratar om ett gäng tusenlappar i diff och därav frågan.
Vid tillfället hade jag inte ens sökt på vad klockan gått för tidigare på KS.
I PM:et tog jag upp som ett exempel att samma ref ligger "upp till 10k billigare". Här kommer ryska annonsören in i bilden. Frezer, Manufaktura och Lombard Perspectiva är några av de erkända dealers från Ryssland där möjlighet med shipping via Lettland är fullt möjligt, och därför är inte momspåslag relevant.
Nu tog jag ju detta i PM med honom, och har inte slängt ut "någon enskild annons från Ryssland" i tråden, så jag vet inte riktigt hur du kan få det till att bli varken konstigt eller oseriöst från mitt håll.
Om du är generellt intresserad av fenoment vad svensk ad gör på prisbilden så föreslår jag att du söker på forumet alternativt startar en tråd om detta. Blir olyckligt att hänvisa till en enskild annons/klocka. Det som gör det hela ännu märkligare är att just denna klocka är högst rimligt prissatt. Jag tycker att ditt inlägg är konstigt och när du i tråden lyfter ryska annonser på 46k så tycker jag att det blir oseriöst.

Om du är generellt intresserad av fenoment vad svensk ad gör på prisbilden så föreslår jag att du söker på forumet alternativt startar en tråd om detta. Blir olyckligt att hänvisa till en enskild annons/klocka. Det som gör det hela ännu märkligare är att just denna klocka är högst rimligt prissatt. Jag tycker att ditt inlägg är konstigt och när du i tråden lyfter ryska annonser på 46k så tycker jag att det blir oseriöst.
Är du på riktigt? Jag har ju inte i tråden lyft en enskild rysk annons, jag har tagit det via PM med @Alf .
Han startade dialogen med mig och frågade om jag tyckte hans Panerai var dyr, varpå jag sa att jag enbart undrade om svensk ad spelade in i prissättningen då det ligger många annonser inom EU billigare.
Han hänvisade till annonser efter ett sök på "PAM505" (på c24) och när han frågade vart jag hade sett billigare, hänvisade jag till att man även kunde söka på "PAM00050" och få fler träffar. Det finns noll agenda bakom och jag har aldrig påstått att klockan är felaktigt prissatt. Om något är oseriöst så är det väl att du drar egna slutsatser utan att veta vad jag och Alf pratat om.
Känns som att det räcker så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp