• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fyrsiffriga utan servicehistorik och b&p för 30+ tycker jag är rätt mastigt.

Tycker kanske att du sålde rätt billigt. När jag kikat på DJs (femsiffriga i stål på länk) tycker jag att det är svårt att hitta fräscha med servicehistorik under 30'.

Jag gillar fyrsiffriga också men, det är en helt annan klocka (på gott och ont).
4 siffrig borde vara dyrare med sin piepan.

edit: än 5 siffrig alltså :)

PLUS-Sverker.jpg

Det är ju faktiskt inte skitsvårt att annonsera. Förstår inte hur det kan bli fel så ofta:
  1. Beskriv klockan sakligt. Överdriv inte. Skarva inte. Dölj inte uppenbara saker.
  2. Ta vettiga bilder
  3. Ta reda på ungefär var motsvarande klockor ligger i pris
  4. Svara på PM
  5. Tänk på att det här är ett entusiastforum
Typ så

Senast ändrad:
Det är ju faktiskt inte skitsvårt att annonsera. Förstår inte hur det kan bli fel så ofta:
  1. Beskriv klockan sakligt. Överdriv inte. Skarva inte. Dölj inte uppenbara saker.
  2. Ta vettiga bilder
  3. Ta reda på ungefär var motsvarande klockor ligger i pris
  4. Svara på PM
  5. Tänk på att det här är ett entusiastforum
Typ så
Har din klocka en sekundvisare, ta reda på hur väl den håller tiden eller skriv att du inte vet (eller skriv inget alls), att du inte har märkt någon tidavvikelse är en aggraverande omständighet.

Vet inte om detta är rätt tråd men admin får gärna flytta om jag hamnat fel.

Har under en tid reflekterat över hur lite det skiljer i pris mellan äldre Rolex Datejust (fyr och femsiffriga reffar) jämfört med betydligt nyare sexsiffriga. Tycker mig ofta se äldre utan Box osv för typ 27-32 000 och samtidigt nyare fullsett för runt 40 och ibland ännu billigare? Någon annan som funderat över detta? Tänker främst på den otroliga skillnaden av kvalité... :)

@Alf - Hur kom du fram till priset på din Panerai? Är det vad du fick ge för den? Frågar för att jag är nyfiken på om det är "svensk ad" som spelar in i prisbilden. Inget illa menat :)

Har under en tid reflekterat över hur lite det skiljer i pris mellan äldre Rolex Datejust (fyr och femsiffriga reffar) jämfört med betydligt nyare sexsiffriga. Tycker mig ofta se äldre utan Box osv för typ 27-32 000 och samtidigt nyare fullsett för runt 40 och ibland ännu billigare? Någon annan som funderat över detta? Tänker främst på den otroliga skillnaden av kvalité... :)
Ja, de har gått upp i pris. Vintagekvalitet går ju inte riktigt att jämföra med ny kvalitet. En gammal submariner, Gmt, Explorer kostar ju ofta mer än en ny.

Ja, de har gått upp i pris. Vintagekvalitet går ju inte riktigt att jämföra med ny kvalitet. En gammal submariner, Gmt, Explorer kostar ju ofta mer än en ny.
Jo absolut, och jag förstår att intresset över vintage Sub och GMT är stort då det är fantastiskt läckra!
Det jag har svårare att smälta är hur en DJ från 80-90 tal snart kostar som en från 2010. Men konstigare saker har ju hänt... :D

Jo absolut, och jag förstår att intresset över vintage Sub och GMT är stort då det är fantastiskt läckra!
Det jag har svårare att smälta är hur en DJ från 80-90 tal snart kostar som en från 2010. Men konstigare saker har ju hänt... :D
Men det skiljer ju ofta 10.000kr, 30 % dyrare. Alla gillar inte de polerade länkarna.

Håller med, men många av dessa ligger ju osålda ett bra tag.

Har jag satt ett högt pris? Det ligger en annan ute billigare än min på C24 med detta skick (bild: http://www.chrono24.com/panerai/rad...seal-3-days--45mm-pam00505-505--id4532166.htm) och den kostar 49k fr Italien.
Så jag tycker inte att jag satt ett för högt pris med tanke på skicket osv
asdasds.JPG
Du är bra snabb på fingrarna idag. Jag skickade precis på din begäran ett PM på en c24 annons PAM505 för 46k i mycket gott skick.
Det är som sagt inte något illa ment, frågeställningen, och därav anledningen till att jag postade i denna tråd, var om folk värdesatte svensk AD så högt..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp