• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En till fundering: ska en 10-15 år gammal quartz SMP verkligen kosta 15-20 TSEK nuförtiden?
Dessa priser ser man här på forumet eller på Blocket.
För 1-2 år sedan var priset för en nyare (2010-2012) kring 10-12 TSEK och Pierce Brosnan är numera rätt gammal och lika känd för sin roll i Mamma Mia som 007-agent, jag får inte ihop det.

En till fundering: ska en 10-15 år gammal quartz SMP verkligen kosta 15-20 TSEK nuförtiden?
För 1-2 år sedan var priset för en nyare (2010-2012) kring 10-12 TSEK och Pierce Brosnan är numera rätt gammal och lika känd för sin roll i Mamma Mia som 007-agent, jag får inte ihop det.

Håller med helt. Finns väl nån gammal bondare som gått / går upp i pris. Minns ej vilken, den med 007 på? Dom andra känns väldigt dyra just nu.

Är du på riktigt? Jag har ju inte i tråden lyft en enskild rysk annons, jag har tagit det via PM med @Alf .
Han startade dialogen med mig och frågade om jag tyckte hans Panerai var dyr, varpå jag sa att jag enbart undrade om svensk ad spelade in i prissättningen då det ligger många annonser inom EU billigare.
Han hänvisade till annonser efter ett sök på "PAM505" (på c24) och när han frågade vart jag hade sett billigare, hänvisade jag till att man även kunde söka på "PAM00050" och få fler träffar. Det finns noll agenda bakom och jag har aldrig påstått att klockan är felaktigt prissatt. Om något är oseriöst så är det väl att du drar egna slutsatser utan att veta vad jag och Alf pratat om.
Känns som att det räcker så.
Du är bra snabb på fingrarna idag. Jag skickade precis på din begäran ett PM på en c24 annons PAM505 för 46k i mycket gott skick.
Det är som sagt inte något illa ment, frågeställningen, och därav anledningen till att jag postade i denna tråd, var om folk värdesatte svensk AD så högt..

Tycker att det var ganska tydligt att du I tråden hänvisade till en enskild annons på en pam505 för 46k som visade sig finnas i Ryssland. Återigen skrev du om folk som värdesatte svensk AD så högt.

Är det den här ni diskuterar? https://klocksnack.se/threads/panerai-radiomir-black-seal-pam-505.81486/
Den modellen är riktigt fin, men jag blir fundersam kring hur du beskrivit returpolicyn ”retur om ej äkta”. Menar du att det finns en risk att svaret kan bli antingen ja eller nej?
Är ju ganska vanligt att medlemmar skriver ”retur om ej genuin Rolex/omega/Breitling osv”
Lite vilseledande och luddigt i mina ögon, kan lika bra skriva ”ingen retur” principen är ju densamma

Håller med, när man kan få en ny-ish smpc för samma peng? o_O

Köpte min SMPc för 20k, uttagen sent 2016 i nyskick fullset med garanti så håller totalt med om att 10-15 år gamla kvarts för nästan samma pris är överdrivet !!

Är ju ganska vanligt att medlemmar skriver ”retur om ej genuin Rolex/omega/Breitling osv”
Lite vilseledande och luddigt i mina ögon, kan lika bra skriva ”ingen retur” principen är ju densamma
Jo, jag vet att det är vanligt. Jag tänkte att jag kan göra flera flugor på smällen genom att fråga tillmötesgående Alf. Blir det en mer som skriver tydligt är det en seger, är det två till så lutar det åt ett förbättrat beteende i säljtråden. Det gynnar troligen både köpare och säljare med mindre tveksamhet och snabbare beslut. Otydliga annonser går jag förbi eftersom jag tror de är otydliga av en anledning.

Senast ändrad:
Tack.
Dom för 32-34 000 kr, har de också varit runt en månad gamla?
Om jag inte är helt ute och cyklar, har jag sett några som varit +1 år ungefär, som sålts för 32-34 000.
Kanske inte är värt att sälja av den efter en månad...?
1 månad eller 1 år, klockan är fortfarande begagnad. Du verkar ha rätt bra koll på marknadspriserna för din klocka, korsreferera det med vad smärtgränsen för hur billigt du kan tänka dig sälja den. I ditt fall kanske du inte är beredd att sänka priset så pass mycket som det krävs för att få den såld.

1 månad eller 1 år, klockan är fortfarande begagnad. Du verkar ha rätt bra koll på marknadspriserna för din klocka, korsreferera det med vad smärtgränsen för hur billigt du kan tänka dig sälja den. I ditt fall kanske du inte är beredd att sänka priset så pass mycket som det krävs för att få den såld.

Jag förstår. Kan jag sälja den för samma peng om 1 år kanske jag borde vänta :D
Min smärtgräns går vid 36 000 kr, med ett extra läderband. Låter det rimligare?

Jag förstår. Kan jag sälja den för samma peng om 1 år kanske jag borde vänta :D
Min smärtgräns går vid 36 000 kr, med ett extra läderband. Låter det rimligare?
36 låter som ett bra pris. Du som mig vet att det går att köpa en ny för under 40 i europa, men du är billigare. Plus att din är svensksåld, vet att vissa inte tycker det är värt något men de flesta värderar det som ett premium. Jag har förresten faktiskt haft en 300 Master Co-Ax, trevlig klocka!

36 låter som ett bra pris. Du som mig vet att det går att köpa en ny för under 40 i europa, men du är billigare. Plus att din är svensksåld, vet att vissa inte tycker det är värt något men de flesta värderar det som ett premium. Jag har förresten faktiskt haft en 300 Master Co-Ax, trevlig klocka!
Tack så mycket :) !
Korrigerar priset till 36 000. Hoppas på att den hittar en ny glad ägare.
Riktigt kul att höra, är hur nöjd som helst med den. Dock vill jag ha blåa urtavlan när jag tänker efter, därav säljet. :)

@yonsson
https://klocksnack.se/threads/20mm-band-i-nylon.82038/
IMG_3093.PNG

Blir lite jobbigt att söka bästa pris i världen innan man ska annonsera ut en så billig vara tycker jag!
Snabberbjudande med 3 minuter kvar? Återgår det till ordinarie pris efter det?

Exklusive moms/frakt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp