• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick med det när jag köpte en day date som annoserades ut här på klocksnack. Låg i sängen halvsovandes när jag svarade. Det kanske är 16mm isåfall. Tror ej jag blivit lurad. Ska kolla upp det med säljaren

Finns det någon som handlar av de här utländska "professionella" säljarna? Kan de inte få annonsera i en separat forumdel eller något om de nu måste finnas här överhuvudtaget?

Finns det någon som handlar av de här utländska "professionella" säljarna? Kan de inte få annonsera i en separat forumdel eller något om de nu måste finnas här överhuvudtaget?

Hur definierar man ”professionell säljare”?

Ska man se till antalet annonser eller handlar det om sannolikheten att man betalar skatt på de vinster man gör vid försäljning av klockor och tillbehör?

Vad är det med formuleringen "mjuk i uppdraget" - vad säger det egentligen, att klockan är på väg in i en frontalkrock eller vad betyder det? Känns som att det är ett uttryck som används mer eller mindre överallt och jag väntar bara på att se den första quartz-annonsen med denna formulering :D

Vad är det med formuleringen "mjuk i uppdraget" - vad säger det egentligen, att klockan är på väg in i en frontalkrock eller vad betyder det? Känns som att det är ett uttryck som används mer eller mindre överallt och jag väntar bara på att se den första quartz-annonsen med denna formulering :D
Är väl bättre än att "det rasslar i hela klockan när man drar upp den" ;)

@Scaramanga
har kollat på din 6306-7000 och funderat varför den inte är såld. Priset är inte oävet tycker jag för en ovanlig 7000 och var lite frestad själv. Jag vet inte vad jag ser, om det är glasets brytning eller mina ögon, men jag hittar ingen minutskala? Saknas själva rehautringen eller vad man ska kalla det för?

https://klocksnack.se/threads/seiko-6306-7000-vintage-turtle-1976.81832/

Har också undrat vad det ska betyda och hur de är när de inte är mjuka i uppdraget. Hårda i uppdraget? Förmodligen är det något positivt att vara mjuk i uppdraget eftersom det framhålls.

@Scramanga
har kollat på din 6306-7000 och funderat varför den inte är såld. Priset är inte oävet tycker jag för en 7000 och var lite frestad själv. Jag vet inte vad jag ser, om det är glasets brytning eller mina ögon, men jag hittar ingen minutskala? Saknas rehautringen eller vad man ska kalla det för?

Har också undrat vad det ska betyda och hur de är när de inte är mjuka i uppdraget. Hårda i uppdraget? Förmodligen är det något positivt att vara mjuk i uppdraget eftersom det framhålls.
Haha - exakt. "Ah, mjuk i uppdraget! Den tar jag."

@Scaramanga
har kollat på din 6306-7000 och funderat varför den inte är såld. Priset är inte oävet tycker jag för en ovanlig 7000 och var lite frestad själv. Jag vet inte vad jag ser, om det är glasets brytning eller mina ögon, men jag hittar ingen minutskala? Saknas själva rehautringen eller vad man ska kalla det för?

Hoppla! Blev tvungen att kika efter noggrannare. Rehautringen sitter där men strecken är oerhört svaga. Har ingen aning om varför det är så. Har de blekts bort pga klen färg? Leker med tanken på 6306-7000 som en förseriemodell eller äsch...

Enkel sak att byta i samband med glasbyte om man så önskar. Jag hade dock inte gjort det.

@URsinne

Hoppla! Blev tvungen att kika efter noggrannare. Rehautringen sitter där men strecken är oerhört svaga. Har ingen aning om varför det är så. Har de blekts bort pga klen färg? Leker med tanken på 6306-7000 som en förseriemodell eller äsch...

Enkel sak att byta i samband med glasbyte om man så önskar. Jag hade dock inte gjort det.

@URsinne
Jaha ok, men då finns den där. Var osäker på vad det var jag såg för nånting.

@URsinne
Förserie?
Hur är det med lumen på visarna? Är timvisaren bytt?

Förserie?
Hur är det med lumen på visarna? Är timvisaren bytt?

Nä förserie är bara fantasier från min sida ;)

Lumeshot;

88659355-80B0-4E3C-82F5-61FF81A6D669.jpeg

Kanske lite tokigt att skojsvara när han hade en seriös fråga? Bilden säger mig ingenting. :kr

Jag tror inte han hade nåt problem med mitt svar? Tycker det är ganska tydligt att jag svamlade ;)

Om inte ber jag om ursäkt.

Du frågade om lumen på visarna. Bilden visar lumen efter att jag lyst på klockan med ficklampa.

Vet ej om någon visare är bytt men den jämna svaga lumen kanske ger nån ledtråd?

Jag tror inte han hade nåt problem med mitt svar? Tycker det är ganska tydligt att jag svamlade ;)

Om inte ber jag om ursäkt.

Du frågade om lumen på visarna. Bilden visar lumen efter att jag lyst på klockan med ficklampa.

Vet ej om någon visare är bytt men den jämna svaga lumen kanske ger nån ledtråd?
IMG_2332.JPG

Tycker denna bild säger mer än en mörk lumebild.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp