• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du har aldrig sett önskepriser förr eller? Vad andra klockor annonseras för säger ingenting. Kolla eBay. Dessutom på en klocka som inte sålde slut förrän nyligen med ett listpris på 27 i Sverige.
Så om jag förstår dig rätt, klockan har ett listpris på 27 i Sverige och mitt pris är 25 för den så tycker du att det är jag som är orimlig?

Så om jag förstår dig rätt, klockan har ett listpris på 27 i Sverige och mitt pris är 25 för den så tycker du att det är jag som är orimlig?
Ja, speciellt med tanke på att det svenska listpriset var högt på den. $2300 i USA, 20'kr i Japan. Så ja, 25 känns dyrt.
Men du har ju haft annonsen uppe på 25 i ett år nu utan att den sålts så du borde ju veta...

Ja, speciellt med tanke på att det svenska listpriset var högt på den. $2300 i USA, 20'kr i Japan. Så ja, 25 känns dyrt.
Men du har ju haft annonsen uppe på 25 i ett år nu utan att den sålts så du borde ju veta...
För din info så har annonsen har varit Tillbakadragen i ett år och förnyades nyligen.
Jag kommer inte fortsätta denna dialog mer med dig då vi har så olika åsikter och att jag tycker det blir tråkig stämning.
Tack för mig och lev väl.

På länk borde den hamna på strax under 2000 och med dykarband understiger priset 1500 och borde i sådant fall bara behöva betalas moms på. Kanske handläggningsavgift med? Men oavsett hamnar man sannolikt under 2000. Jag tycker jag läst mer gott än ont om Creation här när jag kollat runt. Men så är det ju ofta med köp från Asien där man jagar kronor, det är ju lite av en chansning. 1480*1.25=1850 plus eventuell handläggnignsavgift om tullen fortfarande håller på med sånt eller om de nu bara får ta det om man betalar tull.

Utelämnade länken, vet inte om man får länka till försäljningssidor här.

Fick min idag, köpte med gummi för 1488 sek så jag skulle slippa tull men fick inga extra avgifter alls. Så 1488 totalt med expressfrakt. Inte hunnit testa den alls så ger mig inte in i diskussionen om CW, men den snurrar på i alla fall.

Tack för tipset. Jag vet att en automatisk klocka ska ha en amplitud på runt 300, trodde att en mekanisk klocka låg betydligt lägre i sin amplitud?
Med tanke på klockans tidshållning har jag aldrig reflekterat över det.
Informera mig gärna! :)
Manuell*
Både automatisk och manuell är mekaniska.

Tack för tipset. Jag vet att en automatisk klocka ska ha en amplitud på runt 300, trodde att en mekanisk klocka låg betydligt lägre i sin amplitud?
Över 270 brukar vara att rekommendera. Den verkar också ha ett konstigt "vågmönster" på timegraphern. Vad det beror på är svårt att säga men man är alltid ute efter raka linjer.

Tack för tipset. Jag vet att en automatisk klocka ska ha en amplitud på runt 300, trodde att en manuell klocka låg betydligt lägre i sin amplitud?
Du skriver att alla delar är original. Borde inte klockan ursprungligen kommit på 1479 länk och inte 1499?

Senast ändrad:
https://klocksnack.se/threads/rare-nos-seiko-fieldmaster-contra-2c21-0080.82471/
Menar du "i gott skick" när du skriver NOS? NOS (New Old Stock) betyder att klockan är oöppnad/oanvänd, vilket inte verkar vara fallet här?
@Aivengo13
Hej! Jag har aldrig använd klockan själv. Klockans skick enligt tidigare ägare: New without tags: A new, unused item with absolutely no signs of wear. The item may be missing the original packaging, or in the original packaging but not sealed.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp