• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ligger en lume bild uppe så ja det är luminova

Tycker dock att det ser ut att stå t swiss t längst ner så antingen relume eller en service tavla från 98/99
Därav min fråga. Tidiga 70-talare kan också lysa men lumet ser väldigt vitt ut. Att bara visa en lumbild utan att skriva att det är en luminova eller relume är för mig vilseledande. Absolut inte hela världen om det är en servicetavla men man kan ju tycka att det borde framgå.

Hej! Jag har aldrig använd klockan själv. Klockans skick enligt tidigare ägare: New without tags: A new, unused item with absolutely no signs of wear. The item may be missing the original packaging, or in the original packaging but not sealed.
Både originalbox och originalgummi fattas.

När det handlar om så banala saker som manschettknappar så har jag inga större problem med det faktiskt. Så länge man är ärlig ser jag inga större problem.. har som sagt köpt alla sakerna på forumet.
Det strider ju mot annonsreglerna, förstår inte varför du ens argumenterar.
"1) Handel med varumärkesförfalskningar är förbjuden"

Därav min fråga. Tidiga 70-talare kan också lysa men lumet ser väldigt vitt ut. Att bara visa en lumbild utan att skriva att det är en luminova eller relume är för mig vilseledande. Absolut inte hela världen om det är en servicetavla men man kan ju tycka att det borde framgå.
Missat att svara dig beklagar det, hade jag vetat så hade det framgått. Har precis kollat om jag kan få den infon från tidigare ägare. Återkommer

Infon jag fick vid köp är att tavlan är byt isamband med genomgång.

En ovanlig fråga, om min egna säljtråd:
https://klocksnack.se/threads/kvalitetskavajer-jacka-boglioli-lubiam-eleventy-hacket-d-g.82514/

(Dock på lifestyle, hoppas det är ok).

Ser ni bilderna? Kollade från mobilen och då verkar hälften vara borta?
Ser flertalet bilder per plagg, dock verkar några vara borta då jag får upp ett rött "X" mellan vissa bilder.
Så antingen är det fel i uppladdningen eller så suger mitt nätverk.

Finns en annan ute på ks typ 12000 billigare än din, så skulle inte kalla din för ett kap.
Den stora frågan är nu om det bara kan finnas ETT kap per referens på KS...

Vi kan nog argumentera fram och tillbaka om vad som är ett kap men i min mening så är ett kap en ganska personlig åsikt. Det kanske är ett argument för att jag ska ta bort det och att det bör stå i reglerna att inte lägga personliga värderingar i annonstexten?

Den stora frågan är nu om det bara kan finnas ETT kap per referens på KS...

Vi kan nog argumentera fram och tillbaka om vad som är ett kap men i min mening så är ett kap en ganska personlig åsikt. Det kanske är ett argument för att jag ska ta bort det och att det bör stå i reglerna att inte lägga personliga värderingar i annonstexten?

Det är ingen personlig värdering att använda ett superlativ. Det är mer en beskrivning av ditt omdöme när du väljer dina ord. Använd ord där de hör hemma, annars vattnas starka uttryck ur.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp