Haha alla fattar ju att det är säljsnack.Precis, man kan aldrig veta vilken nästa klassiker blir. Därför ska man kanske hantera det varsamt.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha alla fattar ju att det är säljsnack.Precis, man kan aldrig veta vilken nästa klassiker blir. Därför ska man kanske hantera det varsamt.
Det finns fortfarande de som litar på det skrivna ordet och har tillit till information. Med den logiken är det fritt fram med alla typer av alternativ fakta för vi har så stor tilltro till människors förmåga att förstå en lögn. För säljarens skull, finns risken att han inte säljer alls, då det logiska hos läsaren är att tror att säljaren inte anser det viktigt med korrekt information. Se hur hans åsikt/tro gjorts om till ett påstående. Om du följt med från mitt första inlägg, vet du att ”en blivande klassiker” var meningen före ett direkt faktafel . Att tro att alla fattar och att därmed legitimera förvrängda sanningar, är ingen bra utveckling någonstans. Varför inte bara sträva efter annonser som upplyser på ett korrekt sätt?Haha alla fattar ju att det är säljasnack.
AvgåSorry hade helt missat att du hade taggat mig i ett tidigare inlägg @stelah
Angående blivande klassiker så anser jag att just den Submersiblemodellen är på väg att bli en klassiker mycket tack vare sina kusiner i brons framgångar och popularitet.
Har du en annan åsikt så är du fri att ha det
För övrigt så är certet ifyllt av Hyde Park.
Anledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NREhttps://klocksnack.se/threads/vintage-klockor.84579/
@theman1
Priser saknas (typ allt annat också för den delen).
Ha en bra dag![]()
Anledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
Anledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
Dude, jag försökte på ett trevligt sätt uppmuntra dig att komplettera din annons. Lite otrevligt svar tycker jag.Anledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
Oj du har nog kommit till fel forum. Den attityden passar nog bättre på Flashback och det passar nog bäst att sälja klockorna på tradera än här om du inte orkar läsa reglerna och forma en ordentlig annons....Anledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
KränktAnledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
Sorry man! Syftade mer På MattsDude, jag försökte på ett trevligt sätt uppmuntra dig att komplettera din annons. Lite otrevligt svar tycker jag.
Ha det gott.
Ett tips i all välmening är att läsa forumreglerna innan man tar till brösttoner, speciellt om man inte har varit på forumet så läge.
Jag tycker att ni ska använda er av Tradera om det är så att ingen av er orkar googla fram ett pris...då får ju marknaden bestämma. Men det är ju klart, det kostar ju en slant
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-150130.17050/
Riktlinjer för annonser
1) Handel med varumärkesförfalskningar är förbjuden.
2) Säljannonser skall innehålla ett pris, auktionsförfaranden är ej tillåtna.
Sorry man! Syftade mer På Matts
Annonsen är anmäld, den ryker snart
Gör om gör rätt och be din kompis att själv öppna ett konto och sälja klockorna. Lättast så. Du kan även fundera på din taktkänslaAnledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
Jag har läst reglerna. Och jag har även sett 2000 andra medlemmar skriva, ge ett bud. Det jag dock kan hålla med om är att det är dålig information från vår sida!Jag håller fast vid att jag tycker det är dålig stil av dig att inte läsa reglerna innan du annonserar. Att du sen blir otrevlig när man påpekar det gör inte saken bättre. Kan inte förstå varför jag o andra ska behöva curla dig och berätta hur du ska göra?!
Gör om gör rätt och be din kompis att själv öppna ett konto och sälja klockorna. Lättast så. Du kan även fundera på din taktkänsla
6) En säljesannons ska innehålla en returpolicy där det framgår hur du som säljare hanterar returer (ex: "inga returer" eller "full retur om objektet ej är som beskrivet" etc).Jag har läst reglerna. Och jag har även sett 2000 andra medlemmar skriva, ge ett bud. Det jag dock kan hålla med om är att det är dålig information från vår sida!
Länka gärna till de 2000 annonser du hänvisar till...jag skulle påstå att de är extremt få som det står i, och under kort tid då de blir antingen borttagna eller ändrade.Jag har läst reglerna. Och jag har även sett 2000 andra medlemmar skriva, ge ett bud. Det jag dock kan hålla med om är att det är dålig information från vår sida!
Jag har läst reglerna. Och jag har även sett 2000 andra medlemmar skriva, ge ett bud. Det jag dock kan hålla med om är att det är dålig information från vår sida!
Men ärligt talat. Hur orkar du/ni? Varför ens skriva; länka till de 2000 annonser.Länka gärna till de 2000 annonser du hänvisar till...jag skulle påstå att de är extremt få som det står i, och under kort tid då de blir antingen borttagna eller ändrade.
Vad jobbar med? Hur kan det vara intressant här? Sen är det ju kul om ni kollar in annonsen igen och hittar nya fel innan ni babblar en massa onödigt snack.Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det här, jag undrar nog faktiskt mest vad du arbetar med?
Du har i alla fall inte sett två tusen annonser utan pris det kan jag garantera. Dessutom saknas returpolicy i din annons vilket iofs är lite vanligare.
Håller med. Men nu har jag ändrat annonsen och går vidare!Att några andra (2000?) gör fel betyder inte att det är fritt fram för alla att göra fel.
Är du en av dessa som tjafsar med polisen när du stoppas för fortkörning och säger att det är fler som gör så, varför du borde slippa böter.
Patetiskt...
Amenvaffan. Kan du inte ens hålla dog på en vettig nivå i en kvart?Anledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
Det är ju ingen annan än du som hävdar 2000 och skriver massa skit! Belägg det du skriver annars about det ju bara massa skit från din sida, vilket verkar vara fallet. Din attityd passar föga härMen ärligt talat. Hur orkar du/ni? Varför ens skriva; länka till de 2000 annonser.
Vad jobbar med? Hur kan det vara intressant här? Sen är det ju kul om ni kollar in annonsen igen och hittar nya fel innan ni babblar en massa onödigt snack.
Du tycker alltså att någon annan skall googla 5 timmar och servera dig svaret??? Skärp dig för fan för att citera dig själv.Anledningen till att allt saknas är ju för att vi inte har någon information om klockorna och tänker att någon här på forumet har det? Och vart exakt bryter vi mot någon regel? Men är det så jävla viktigt så kan jag lägga ner 5 timmars googlande för klockor som kanske inte är värda 100kr!!! Skärp till er för fan. @Matts @NRE
Någon annan kanske redan vet svaret och inte behöver googla? Är du på riktigt så trög?Du tycker alltså att någon annan skall googla 5 timmar och servera dig svaret??? Skärp dig för fan för att citera dig själv.