• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok, sammanfattning. Det är ingen skillnad på K och J dom är likadana förutom texten made in Japan. Både K och J tillverkas i Japan. Varför ha två benämningar på likadant ur? Någonstans läste jag att vissa länder kräver information om var tillverkning skett, därav made in Japan. Då begriper jag inte varför Seiko inte kör så rakt av, borde ju billigare ur produktionssynpunkt. Här ligger mer än en hund begraven enligt mig.
Det kräver ett studiebesök från din sida. Nu får du åka dit och reda ut det här.

• Like
Reactions: GWD
Har sagt det tidigare och upprepar det igen. Det kan vara värt att kolla på hur andra utrikiska fora fungerar vad gäller prisbumpar.
Franska Chronomania tillåter inte att man bumpar en annons på en hel vecka.
Jag lovar att man funderar två gånger ifall man har satt rätt pris. Där sänker man inte priset med 50:- (eller inget alls) och det blir även en större omsättning av klockorna.
Något att tänka på @Ministern @Denke @daviden ?

Har sagt det tidigare och upprepar det igen. Det kan vara värt att kolla på hur andra utrikiska fora fungerar vad gäller prisbumpar.
Jag lovar att man funderar två gånger ifall man har satt rätt pris. Där sänker man inte priset med 50:- (eller inget alls) och det blir även en större omsättning av klockorna.
Jag är med i flera köp och sälj grupper bla knivar fiske konst jakt samtliga grupper 1 Bump per vecka. blir ju lite knepigt när samma annons dyker upp varje dag med rubriken nytt pris och så det samma pris som föregående dag

Senast ändrad:
Det vore fantastiskt. Att ha tillbehör i en egen avdelning vore också grymt.

Alltså jag trodde också förr att man fick bumpa om man ändrade pris,
men jag hittar inget om det i reglerna.
Så en "prisbump" står ju inte över 1 bump om dagen-regeln.

Väldigt vad många undrar mycket, å svaret är väl så enkelt att de är alla vackra klockor var för sig .....
PS! Har du missat att jag har ytterligare en ny klocka till salu DS! ;)

Tråkig attityd.. är väl inte jättekonstigt att det blir en allmän undran? Är det vanligt att medlemmar plockar sprillans klockor och säljer direkt?? Ja, handlare. Är du företag? Skattar du vinsten mm.?

Tråkig attityd.. är väl inte jättekonstigt att det blir en allmän undran? Är det vanligt att medlemmar plockar sprillans klockor och säljer direkt?? Ja, handlare. Är du företag? Skattar du vinsten mm.?
Tror jag avstår att kommentera det, då det här verkar vara väldigt känsligt för vissa .....
Svaret är att jag liksom många andra här på forumet ibland köper på mig lite för många klockor och att man då också behöver rensa ut emellanåt - konstigare än så är det faktiskt inte
Punkt slut och Gott Nytt

Tror jag avstår att kommentera det, då det här verkar vara väldigt känsligt för vissa .....
Svaret är att jag liksom många andra här på forumet ibland köper på mig lite för många klockor och att man då också behöver rensa ut emellanåt - konstigare än så är det faktiskt inte
Punkt slut och Gott Nytt

Så du har köpt tre helt nya klockor ifrån Ad. Varav två råkar vara av samma modell?
För du tyckte dem var fina och hade för avsikt att använda men blev lite för många samtidigt? Hmm.. vattentätt

Punkt slut och Gott Nytt
"gött, den gick dom på.. "

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp