• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hm o ändå går du inte tillbaka med dom? :/

Min gissning är att det trots allt finns en ekonomisk vinst vid varje försäljning.
För även om klockor är roligt så är det inte så kul att man springer till AD och köper klockor och 10 min senare kommer på att nja, inget för mig. Bra kontakt med någon AD och inget fel med det, om inte annat kommer du få det inom kort om du håller uppe frekvensen
Så du har köpt tre helt nya klockor ifrån Ad. Varav två råkar vara av samma modell?
För du tyckte dem var fina och hade för avsikt att använda men blev lite för många samtidigt? Hmm.. vattentätt

Men kom igen nu...
Klart det finns en ekonmiskvinst i varje klocka. Vet vi inte redan det?

Min gissning är att det trots allt finns en ekonomisk vinst vid varje försäljning.
För även om klockor är roligt så är det inte så kul att man springer till AD och köper klockor och 10 min senare kommer på att nja, inget för mig. Bra kontakt med någon AD och inget fel med det, om inte annat kommer du få det inom kort om du håller uppe frekvensen

Men kom igen nu...
Klart det finns en ekonmiskvinst i varje klocka. Vet vi inte redan det?

Klart vi vet :) bara roligt hur dumma han verkar tro att resterande medlemmar är.

Fast ni som tjatar om kvitto följer med har ni hästarna hemma?
Oavsett vad ni anser om dennes köp så är väl kvittot ett dokument på köp mellan handlaren och köpare, inget som angår en tredje part, eller?

Beror ju på vad för typ av kvitto? Ett kassakvitto som följer med klockan anses ju som premium enligt många.

Fast ni som tjatar om kvitto följer med har ni hästarna hemma?
Oavsett vad ni anser om dennes köp så är väl kvittot ett dokument på köp mellan handlaren och köpare, inget som angår en tredje part, eller?
Jag tycker nog att jag har hästarna hemma, men tack för den omotiverade förolämpningen. Känns både onödigt och ovärdigt. Han hävdar att det inte är för att göra en vinst, vilket ett kassakvitto skulle kunna visa.

KS kommunistiska priskontrollsenhet slår till igen: "-Visa inköpspriset annars deporterar vi dig till Gulag ditt borgarsvin!".

På vilket sätt blir klockan en bättre eller sämre deal beroende på säljarens inköpspris? Ge er nu, kvittot behövs inte om cert är ifyllt. Det enda ni behöver fundera över är om priset idag är attraktivt eller inte.

KS kommunistiska priskontrollsenhet slår till igen: "-Visa inköpspriset annars deporterar vi dig till Gulag ditt borgarsvin!".

På vilket sätt blir klockan en bättre eller sämre deal beroende på säljarens inköpspris? Ge er nu, kvittot behövs inte om cert är ifyllt. Det enda ni behöver fundera över är om priset idag är attraktivt eller inte.
Jag håller med dig i grunden, och är en stark troende på marknadskrafterna. Det jag har svårt med är de som hymlar med det: "Jag är inte ute efter att göra en vinst", "jag hoppas bara få igen pengarna", etc. Vad är det för fel med att antingen vara ärlig, eller inte säga något alls?

Och detta var väl ingen priskontroll. Jag tycker om att forumet har så nitiska användare. Söker igenom annonser efter stavfel, och ställer användare till svars som kommer med alla möjliga anledningar till försäljning. ”Min kompis mormors trädgårdsmästares sköldpadda säljer en ny Rolex utan låda och kvitto” hade det funnits fler av utan dem. Det blir lite självsanering.

Stark karaktär. Hatten av!

Skönt att julen är över, blev nästan lite Ernsttrevligt i tråden något dygn runt den 24:e

För övrigt tycker jag att ett kvitto styrker äkthet, inköpsdatum mm. Vad priset beträffar så skiter jag i hur mycket någon tjänat så länge det är ett bra pris för mig.

Ok, men styrker ytterligare att det inte är en stulen klocka och vem som köpt den, ägt den etc.
Det skulle o så fall betyda att alla som säljer något också skall visa upp sitt inköpskvittot, eller ska det bara gälla om det är klockor som är nyköpta hos AD senaste veckan, eller hur länge ska man vara tvungen att redovisa sitt eget inköp.

Förslag på anledning till köp o snabb försäljning, vilket jag vet har skett på t.ex blocketförsäljningar av kapitalvaror, som inte genererar en vinst men väl en snabb kredit:

Du kan t.ex finansiera ditt klockköp via avbetalning och sedan sälja dem direkt spretans nya för att få in cash, men det är ju inget som någon annan har med att göra.

Är det den svenska orättvisan som slår till igen? Struntar fullständigt i om någon tjänar nån tusenlapp då det är priset till mig som är väsentligt. Ett kassakvitto kan ju dock kännas som en extra trygghet vid köp av en dyrare dinka;).

Är det den svenska orättvisan som slår till igen? Struntar fullständigt i om någon tjänar nån tusenlapp då det är priset till mig som är väsentligt. Ett kassakvitto kan ju dock kännas som en extra trygghet vid köp av en dyrare dinka;).
Personligen tycker jag inte det är något problem om vederbörande tjänar någon slant. Men man kan ju vara transparent med det om frågan kommer upp. Men vederbörande väljer isället att komma med massa konstiga undanflykter. Lägger man upp 3 helt nya klockor så kommer ju folk ställa frågor

Du menar att de som inte vill visa kvitto tjänar pengar på sin försäljning?

Har man inget att dölja visar man kvittot. Problemet för köparen är att denne inte vet om det är ett företag eller privatperson den handlar med. Brukar de som köper en klocka här på forumet få kvitto med momsredovisningsnummer eller är det bara swishat och klart som gäller? Så länge vi inte understödjer skattebedrägerier är det helt ok att köpa klocka från privatperson utan kvitto.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp