Som @yonsson säger. Never pay full retailVarför inte? Vore det inte kul att få se det igen 30 år senare när det följt klockan hela vägen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som @yonsson säger. Never pay full retailVarför inte? Vore det inte kul att få se det igen 30 år senare när det följt klockan hela vägen?
Nej, men jag anser att de har ett mycket viktigt arbete att sköta.Jobbar du på Skatteverket?
Vad är det för arbete vi pratar om?Nej, men jag anser att de har ett mycket viktigt arbete att sköta.
Jag behöver inte ha kvitto, men jag blir uppmärksam när det inte finns. Det borde fler bli. Jag har handlat fler klockor utanför AD, både från företag och privatpersoner med full transparens både inom och utom Sverige. Det är nog bara billigare vintageklockor som jag inte brytt mig om, men då har jag ändå gjort en bedömning av säljaren. Jag har inte fått originalkvitton förutom hos AD, men jag har sett till att försäljningen till mig är fullständigt tydlig för vad jag betalt för. Den här diskussionen visar på ett större djup än kvittots vara eller inte vara och det är mycket mer intressant.@stelah Du måste köpa alla dina klockor nya från AD va? Enormt begränsat utbud om du måste få orginalkvittot på varje beg köp du gör
Att se till att regelrätta skattepengar kommer in till staten och att de informerar medborgarna om hur det fungerar. Det är väl ett viktigt arbete. Sen kan man ha åsikter om hur skattepengar används men det blir en annan fråga. Det här var helt naturligt när vår rikedom byggdes upp, men på något sätt har förståelsen försvunnit. Det skrämmer mig.Vad är det för arbete vi pratar om?
Gör som du vill så länge det är inom lagen och var stolt över det. Nu står ett nytt gott år för dörren för oss.I framtiden så ska jag alltid säga att jag har köpt klockan av en snubbe och att jag inte fick originalkvitto. Då slipper man allt jävla tjafs om det där kvittot.
Jag håller med dig och tolkar att du menar inom ramen för vad som är lagligt.skönt att alla väljer själva hur de vill köpa och sälja saker eller hur![]()
Om jag säljer till dig, måste jag visa upp min deklaration 5 år tbx i tiden med då eller?Att se till att regelrätta skattepengar kommer in till staten och att de informerar medborgarna om hur det fungerar. Det är väl ett viktigt arbete. Sen kan man ha åsikter om hur skattepengar används men det blir en annan fråga. Det här var helt naturligt när vår rikedom byggdes upp, men på något sätt har förståelsen försvunnit. Det skrämmer mig.
Din deklaration är offentlig och är han intresserad hämtar han den själv från skatteverketOm jag säljer till dig, måste jag visa upp min deklaration 5 år tbx i tiden med då eller?
Nej inte alls. Varför tolkar du det så? Däremot skulle det vara ett mervärde om du betalt klocka med skattade medel och att du köpt den av någon som gjort detsamma. Dig som person och din deklaration utgår jag ifrån är shyst. Varför skulle jag tro något annat? Jag vill bara inte vara delaktig i skattebedrägerier eller pengar från obskyra grupper. Jag hoppas inte att du anser att det är något konstigt med det.Om jag säljer till dig, måste jag visa upp min deklaration 5 år tbx i tiden med då eller?
Jag vet.Din deklaration är offentlig och är han intresserad hämtar han den själv från skatteverket
Jag skrev längre upp om det. De kvitton jag fått från mina klockaffärer ser ut som nya trots att mer än fem år har gått.Det här att kvittoskrivarna nu skulle vara arkivbeständiga kan omöjligen stämma. Till och med de kvitton jag har från julhandeln i början av December har börjat blekna...
Servicekvittot på min förra Datejust från Nymans var helt oläsligt. Skulle säga att det var kanske 18 mån gammalt. Jag måste ha otur med kvittona.Jag skrev längre upp om det. De kvitton jag fått från mina klockaffärer ser ut som nya trots att mer än fem år har gått.
Kvitto tydligenStora frågan om skatt är,
Vad fan får jag för pengarna?
Jag har också kvitton från Nymans som är betydligt äldre än så och de är som nya. Du måste haft otur med Nymans eller så lägger du kvitton i ditt soligaste fönster. Gott Nytt År!Servicekvittot på min förra Datejust från Nymans var helt oläsligt. Skulle säga att det var kanske 18 mån gammalt. Jag måste ha otur med kvittona.
Jag pratar om en av Sveriges största hemelektronikföretag, så att säga att "De inte finns kvar" är ju lite som budgetar och områdesträffar. "Bra ljug"Det är oftast gamla grejer som finns kvar eller som köpts i andra delar av världen där priset är viktigare än funktionen. Skatteverket har sina bekymmer med detta, eftersom det försvårar kontroll.
Då borde de uppdatera kravspecen i upphandlingen.Jag pratar om en av Sveriges största hemelektronikföretag, så att säga att "De inte finns kvar" är ju lite som budgetar och områdesträffar. "Bra ljug"
Det här inlägget kommer inte ens nära.
Du undviker frågan.Jag tror inte alls att alla människor håller på med skattefusk. Jag förstår att saker är mer komplexa än så.
Detta är att betrakta som att tråden går på sparlåga. Vänta bara tills pris- och returpolicy poliserna är åter från välförtjänt ledighet då blir det drag i tråden.Kan inte julledigheten bara ta slut så att folk får vettigare saker för sig än tjafsa i den här tråden?
Nej, kan du upprepa frågan?Du undviker frågan.
Poängen är ju fortfarande att du hävdar att den typen av skrivare inte finns kvar, Eller att "De är inköpta någon annan stans i världen", vilket ju väldigt uppenbarligen inte stämmer.
Då borde de uppdatera kravspecen i upphandlingen.