• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej, kan du upprepa frågan?
Tänk om farbror polisen kommer och anklagar dig för att du har sålt en klocka som är stulen. Då är det väl ganska bra att man har behållit sitt originalkvitto och kan visa från farbror polisen att man har varit en rekorderlig människa och inte sysslat med någon form av skattefusk eller var fan du tror alla människor håller på med?

Poängen är ju fortfarande att du hävdar att den typen av skrivare inte finns kvar, Eller att "De är inköpta någon annan stans i världen", vilket ju väldigt uppenbarligen inte stämmer.
Kvittoskrivarna i butiken jag jobbade på köptes bokstavligt talat på andra sidan gatan.

Men nu går vi (speciellt jag) jävligt ot i denna tråd, Så jag får önska er ett gott nytt så ses vi i dimman inatt.
Lyssna till musiken så hörs vi nästa år. Jag har lagt mer än ett decennium i den branschen så jag tror jag vet vad jag pratar om. Hoppas att det körs original hela vägen. Säger leverantören att det trycks arkvbeständigt stämmer det fram till att någon trycker in piratprylar. Jag kan inte avgöra bara så här varför trycket/pappret försvinner på så kort tid. Enligt skatteregler ska alla papper arkiveras i tio år. Det är lite poänglöst om det inte går att läsa efter ett par år.

Tänk om farbror polisen kommer och anklagar dig för att du har sålt en klocka som är stulen. Då är det väl ganska bra att man har behållit sitt originalkvitto och kan visa från farbror polisen att man har varit en rekorderlig människa och inte sysslat med någon form av skattefusk eller var fan du tror alla människor håller på med?
Du som privatperson behöver inte spara kvittot. AD har större krav på sig så har du köpt på ett shyst sätt, går det att få fram. Dessutom är det väl polisens/rättsväsendets sak att bevisa din skuld om du gjort något olagligt? Behöver jag tillägga att vi är en bit ifrån det jag syftade mot från början, kvittot som vetskap om att allt är inom ramen för våra lagar, men det är ingen garanti det heller. Man måste försöka tolka helheten och tro på sin instinkt. Köper jag en klocka 2018, kommer den att vara inom den ramen. Det är mitt val och jag önskar att fler gör likadant.

cheers.jpg

Gott nytt år på er! :heart:

Tråkigt om vi fått så många Blocketscammers hit men det är kanske oundvikligt när forumet växt så mycket. Får en ju att fundera på om det kanske ändå vore bra med hårdare regler för nya användare.

Eftersom 50% av alla Blocketannonser med mer än nån dag på nacken är sålda utan att annonsören orkar ta bort annonsen så förstår jag i allra högsta grad poängen att fråga. På KS, något mindre.

Är det bara jag som får flera som skriver på annons som har 0 inlägg? Ofta typ "Hej, jag är intresserad, finns klockan kvar?" och sen inget svar. Mycket mystiskt.
0 postare..jag ber dem bara att vara delaktiga i ks innan de får köpa något, alla får bidra med lite trevligt material.
Dessutom är de relativt otrevliga med deras sätt att fråga på...Klockan kvar ? Bästa pris?....wtf

Är det bara jag som får flera som skriver på annons som har 0 inlägg? Ofta typ "Hej, jag är intresserad, finns klockan kvar?" och sen inget svar. Mycket mystiskt.
Jag har också fått några konstiga förfrågningar från 0-postare. Oftast frågar de om klockan finns kvar, svarar man "ja" så hör man inget mera, det har inte hänt jätteofta men några gånger.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp