håller med, borde finnas en spärr, eller eftersom så många skiter i det så kör vi på ... typ vilda västernHjärndött att man kan bumpa fler gånger än en gång per dag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
håller med, borde finnas en spärr, eller eftersom så många skiter i det så kör vi på ... typ vilda västernHjärndött att man kan bumpa fler gånger än en gång per dag
Jo, man skulle lägg in en katapult i varje konto så man flyger iväg långt vid tredje bumpen. Då skulle man få alla i tråden att le för man ser så chockad ut. Man skulle kunna animera sånt där chockhår som står rakt upp som när man är jätterädd. Då skulle man lära sig att läsa på villkoren, om man ens hittar tillbaka. - Ja, men tänk om man skickar ut någon i rymden som har svårt att läsa, då vore man elak mot den och det vill man ju inte. Det kan ju också vara så att en tredjebumpare är darrhänt och darrar till över bumpknappen tre gånger utan att det är meningen. Då lär han sig ingenting och han skickas ut i kylan. — Hmm, jag tänkte inte på det, men om man ger honom en elstöt vid tredje bumpen, då skulle han förstå. - Ja, men då darrar han ännu mer och då blir det nästan ingen betänketid alls förrän han får en ny stöt. - Jag tänkte inte på det.
https://klocksnack.se/threads/iwc-pilot-chronograph-top-gun-iw388007-mellandagspris-67-000-kr.81960/
3880 har väl aldrig kostat 117k? 3890 (nya modellen) listar 117, men det är en helt annan klocka mot den du säljer.
@Reverso
Ok, det var längre sen den togs ur produktion.Listpriset var 117.000 kr men den har tagits ur produktion sedan ca 1 år tillbaka
Ok, det var längre sen den togs ur produktion.
Trodde det var runt 2014/2015 och att prishöjning kom då, men jag hade fel.Sen när?
Ok vi är visserligen i 2018 nu, på klockans tillhörande ytterbox så står det att den tillverkats 2016.
@hook, grym hulk! Lär ju inte vara svårsåld.
Lite nyfiken dock, hur lyckades du skrapa bezeln? Ska inte den keramiska bezeln vara i princip scratch-proof?
Sluta ha felTrodde det var runt 2014/2015 och att prishöjning kom då, men jag hade fel.
Tack CAB, håller helt med. Är det för att folk har alldeles för mycket tid över, och vad är intresserat att gå in i en tråd och börja diskutera sådant???Så tröttsamt att det är ett evigt jävla gnällande på priser. Folk får väl sätta vilket pris de vill, är den för dyr så blir den inte såld.
Det tar typ 30s att göra en sökning på forumet för att få en egen uppfattning vad andra modeller sålts för. Så att säga att man vill hjälpa andra är bara skitsnack.
Alla på KS prioriterar helt rätt; KS först, sen allt annat.Tack CAB, håller helt med. Är det för att folk har alldeles för mycket tid över, och vad är intresserat att gå in i en tråd och börja diskutera sådant???
@cab har en liv.Så tröttsamt att det är ett evigt jävla gnällande på priser. Folk får väl sätta vilket pris de vill, är den för dyr så blir den inte såld.
Det tar typ 30s att göra en sökning på forumet för att få en egen uppfattning vad andra modeller sålts för. Så att säga att man vill hjälpa andra är bara skitsnack.
HahaBehövs inga moderatorer på KS. Vi har ju ett tjog fullständigt bindgalna forumpoliser. Föreslår att dem får nya nicks, Ove1, Ove2, Ove3 osv.
perpetuum mobile.Glöm inte den eviga kampen mellan ”Frifräsarna” och ”KS-andarna”.
-KS-andarna: Läs reglerna! Vad tror du skulle hända om alla betedde sig som du?
-Frifräsarna: Nä jag har inte läst reglerna. Har ni inget bättre för er än att leta fel?
-KS-andarna: Det här är ett entusiastforum! Kör Blocket eller Tratten om du vill sätta ockerpriser!
-Frifräsarna: Jag sätter vilket pris jag vill. Vi lever i en marknadsekonomi Stalin! Vad är problemet?
-KS-andarna: Det är för många medlemmar. Forumet urartar. Hyllan!
-Frifräsarna: Lägg ägg surpuppor!
Hade varit mycket bättre om folk hade följt dom få regler som finns i köp&sälj. Klarar nog dom flesta med bravur, om man bryr sig. Ursäkterna börjar bli tröttsamma gällande varför det blev dubbel och trippelbumpar.HahaBehövs inga moderatorer på KS. Vi har ju ett tjog fullständigt bindgalna forumpoliser. Föreslår att dem får nya nicks, Ove1, Ove2, Ove3 osv.
Med risk att sticka ut som en torris så är det övertramp mot forumregler som uppmärksammas och påpekas. De som kommenterar är sååååå tysta när vi håller oss till villkoren.HahaBehövs inga moderatorer på KS. Vi har ju ett tjog fullständigt bindgalna forumpoliser. Föreslår att dem får nya nicks, Ove1, Ove2, Ove3 osv.
Ursäkterna från okynnesbumparna är minst lika tröttsamma som de som påtalar problemet i denna tråd.Hade varit mycket bättre om folk hade följt dom få regler som finns i köp&sälj. Klarar nog dom flesta med bravur, om man bryr sig. Ursäkterna börjar bli tröttsamma gällande varför det blev dubbel och trippelbumpar.
Ursäkterna från okynnesbumparna är minst lika tröttsamma som de som påtalar problemet i denna tråd.
Två fel blir inte ett rätt.
Vad menar du med att de som påtalar problemen med bumpning gör för att bli kallade tröttsamma enligt dig? Gå hellre på de som anser sig ha rätt att skita i forumreglerna.Ursäkterna från okynnesbumparna är minst lika tröttsamma som de som påtalar problemet i denna tråd.
Två fel blir inte ett rätt.
Du får gärna hjälpa till om du vill.Det är inte mitt jobb.
Det är de som driver forumet som skall göra det.