• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.
Det blir gravöl ikväll i stället!

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera den mycket trevlige köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!
Tycker du ska fortsätta bumpa den, for old times' sake.

Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera den mycket trevlige köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!
Grattis!!! Men ett år är väl ingenting! Min Tissot har legat sedan 21/3 2016... Bjuder dig på tvåårskalaset!

https://klocksnack.se/threads/tissot-kronograf-1947-lemania-cal-c27-41h.52201/

Vad är problemet med den egentligen? Har gamla forumledningen turats om att ha den eller?
Tyvärr, Det skulle nog höja värdet! Enda ägaren här på
Ks är jag. Skelettvisare, lumesläpp samt skön hinna av mys över tavlan från 1947 och ett horologiskt viktigt urverk är inte för alla. Krävs en riktig ruinsnobb som vågar :cigar::cigar::cigar:

Senast redigerad av en moderator:
Tyvärr, Det skulle nog höja värdet! Enda ägaren här på
Ks är jag. Skelettvisare, lumesläpp samt skön hinna av mys över tavlan från 1947 och ett horologiskt viktigt urverk är inte för alla. Krävs en riktig ruinsnobb som vågar :cigar::cigar::cigar:

Men va fan låna Denkes LILA ass pluggen och ta en ny bild vet jag :p (minns inte i vilken tråd den nu fanns) ;)

//Simon

Senast ändrad:

Och jag som såg fram mot ettårsfesten ;)

@nicklas_718 Ser att du skickar Orisen rekat. Som orientering är varor skickade med rek endast försäkrade upp till 10000kr och överstiger värdet detta betalas det inte ut en spänn om paketet försvinner eller motsvarande. Tar det här så att fler blir medvetna om detta.
Källa: https://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket/inrikes/sakert-och-sparbart/rek-inrikes
Förstår egentligen inte hur posten motiverar klausulen med om varans värde överstiger 10k så får du 0kr på försäkringen. Vad spelar det för roll om varan kostar 10k eller 100k?

Förstår egentligen inte hur posten motiverar klausulen med om varans värde överstiger 10k så får du 0kr på försäkringen. Vad spelar det för roll om varan kostar 10k eller 100k?
Det är väl för att de inte vill hantera varor som är värda mer än 10 000. Hemförsäkringar fungerar på samma sätt i vissa fall, att man behöver täcka enskilda försäkringar för dyra klockor osv. :)

Inte jag heller men det känns som det är värt att spridas, inbillar mig att många inte känner till detta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp