Sent skall syndaren valna.Anledningen till försäljningen var i första hand att jag ville ha Monopushern![]()
Det ligger ute en gultavlad Bratte som är allt monopushern inte är, köp den istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sent skall syndaren valna.Anledningen till försäljningen var i första hand att jag ville ha Monopushern![]()
Om det inte var köpstopp hade jag huggit den direkt.Sent skall syndaren valna.
Det ligger ute en gultavlad Bratte som är allt monopushern inte är, köp den istället.![]()
Om jag inte tyckt att den var ful så hade jag köpt denOm det inte var köpstopp hade jag huggit den direkt.
Det är väl det som är poängen med den?Om jag inte tyckt att den var ful så hade jag köpt den![]()
Genral Schwartzkopf hade en sån under invasionen.Snygg Seiko. Jag undrar om det är något speciellt som gör att denna kallas Dessertstorm?
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-700b-desertstorm-prisbump.86482/
Sköna med den där är ju att den ligger en enstaka tusenlapp över list"Rolex sannolikt höjer priset" - hör sådana spekulationer hemma i en annons verkligen?
https://klocksnack.se/threads/rolex-116610lv-hulken-2017.86601/
Ser inget fel i det, skulle väl vara märkligare om han skrev -Köp nu innan Rolex sänker priserna."Rolex sannolikt höjer priset" - hör sådana spekulationer hemma i en annons verkligen?
https://klocksnack.se/threads/rolex-116610lv-hulken-2017.86601/
Finns det någon grund i påståendet tycker du? I så fall kanske det kan vara med.Ser inget fel i det, skulle väl vara märkligare om han skrev -Köp nu innan Rolex sänker priserna.
Förresten finns det belägg på det påståendet? Något som Rolex skrivit på sin sida eller någon annan stans? VIP kontakt på Nymans räknas inte =)Finns det någon grund i påståendet tycker du? I så fall kanske det kan vara med.
Ser inget fel i det, skulle väl vara märkligare om han skrev -Köp nu innan Rolex sänker priserna.
En höjning kommer garanterat.Finns det någon grund i påståendet tycker du? I så fall kanske det kan vara med.
Baserat på dina tankar eller något konkret skrivet någonstans ... ?En höjning kommer garanterat.
Det har varken du eller några ADs en susning om så om du inte heter Wilsdorf i efternamn tar vi det med en nypa salt.En höjning kommer garanterat.
Jag tycker alltid att det är lika fascinerande när man:Självklart inte det som frågan är, utan om spekulationer över framtida priser överhuvudtaget hör hemma i annonser oavsett hur stor chans det är att den kommer öka i värde.
Sälj klockan med klockans egenskaper....inte eventuella finansiella spekulationer....borde vara enklare och minimerar dessutom att någon köpare längre fram känner sig lurad.
Pingar in @MattNatt i diskussionen som säker ser på det annorlunda då även den förra annonsen utlovade "betydande" framtida prishöjningar då det var ett fastslaget samlarobjekt![]()
Nej. Någon måste berätta för mig att det är en raritet som är svår att få tag i och som garanterat kommer att stiga i värde. Sånt är jag inte kapabel att ta reda på själv. Och tack vare alla dessa informativa annonser sitter jag nu på en klocksamling som, enligt säljarna, snart kommer att vara både sjukt ovanlig och värd sin vikt i guld.Jag tycker alltid att det är lika fascinerande när man:
1. Pushar för rariteten i det man säljer.
2. Samtidigt försöker med de tröttaste "säljtricken" i boken
Borde inte klockorna sälja sig själva om dom nu är så svåra att få tag på m.m? Samma visa med alla som skulle kränga sina 116600:s när prisbilden gick upp på dem.
Baserat på dina tankar eller något konkret skrivet någonstans ... ?
Jag bryr mig inte alls om just denna annons förutom själva påståendet, vill bara veta ifall det finns någon grund till påståendet.
Inte svar på frågan direktBaserat på att de flesta produkter som har en större efterfrågan än tillgång prisjusteras uppåt förr eller senare.
Hur du tolkar mitt svar är upp till dig, tänker inte dra igång någon sandlådedebatt.Inte svar på frågan direkt
Hur du tolkar mitt svar är upp till dig, tänker inte dra igång någon sandlådedebatt.
Då svarar jag att det är ett välkänt men halvrisigt säljarsnack, "Köp innan prishöjning".Du svarar dock inte på det som är intressant, om det överhuvudtaget är relevant att det ska spekuleras om framtida priser i annonserna.
Snygg Seiko. Jag undrar om det är något speciellt som gör att denna kallas Dessertstorm?
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-700b-desertstorm-prisbump.86482/
Tårtgeneralen? Sorry, var tvungen.Genral Schwartzkopf hade en sån under invasionen.
Frågan är nog om det anses att man måste avlägsna nämnda delar för att bilda sig en uppfattning om varan i det här fallet? Inte självklart, eller? Intressant diskussion, vill minnas att lagen säger nåt om att varan ska vara i väsentligen oförändrat skick.@ultimatewatches.se
Ni skriver:
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Varan/Varorna måste vidare vara oanvända och returneras i originalförpackning och med alla etiketter på. Skyddsplasten, pris- och infotaggar eller sigill får inte vara borttagna. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för eventuell returfrakt om ingenting annat avtalats.
Enligt distansavtalslagen har kunden rätt att prova/testa varan och får avlägsna det som behövs för att bilda sig en uppfattning om skicket.
Era kunder kan alltså ta bort tex skyddsplasten och prova klockan utan att bli av med sin ångerrätt.
Lagen är dessutom dispositiv så det är inget säljaren kan förhandla bort.
Bara som en heads up![]()
@ultimatewatches.se
Ni skriver:
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Varan/Varorna måste vidare vara oanvända och returneras i originalförpackning och med alla etiketter på. Skyddsplasten, pris- och infotaggar eller sigill får inte vara borttagna. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för eventuell returfrakt om ingenting annat avtalats.
Enligt distansavtalslagen har kunden rätt att prova/testa varan och får avlägsna det som behövs för att bilda sig en uppfattning om skicket.
Era kunder kan alltså ta bort tex skyddsplasten och prova klockan utan att bli av med sin ångerrätt.
Lagen är dessutom dispositiv så det är inget säljaren kan förhandla bort.
Bara som en heads up![]()
Ja, det menar jag! Läste en text där de skrivit fel:Frågan är nog om det anses att man måste avlägsna nämnda delar för att bilda sig en uppfattning om varan i det här fallet? Inte självklart, eller? Intressant diskussion, vill minnas att lagen säger nåt om att varan ska vara i väsentligen oförändrat skick.
(Du menar nog att lagen inte är dispositiv)