• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Anmäl inläggen med dålig ton :) Så får vi hoppas den funktionen fyller sitt syfte och kanske kan sålla lite. Annars håller jag med dig till fullo, dock fyller denna tråd en funktion emellanåt. personligt gnabb och orelevanta diskussioner kan tas i Pm tycker jag :)

YES...håller med dig, och som jag skrev så kan ju dessa trådar tillföra oerhört mycket precis som du också är inne på! Att viss gnabb kan förekomma är ju helt klart, men som det är nu så skulle man ju behöva trycka på anmäl hela tiden...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fy fan vilken sandlådenivå det är i den här tråden, min pappa är mycket starkare än din pappa osv! Tycker admin kan låsa den här tråden också som dom gjorde på den vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu! Är synd iof, för om alla skulle sköta sig och bete sig som vuxna människor så skulle trådarna vara mycket effektiva och tillföra mycket för medlemmarna här på KS. Men som det är nu så är det mest pajkastning och bara sorgligt och läsa för alla KS-medlemmar, och tillför forumet bara negativ energi och jag känner personligen att man tappar lustan att hänga här...

Jag håller med om att det tillför negativ energi och också att det mattar lusten med att hänga på KS. Men istället för att stänga tråden så skulle jag gärna se att de nya ägarna @hook och @Leben gör ett förtydligande att forumprincipen att man uppträder sjysst gäller även i den här tråden, (helt bisarrt egentligen att det ska behövas).

Tråden i sig har ett bra syfte och det är ett bättre alternativ än tidigare då det gick att skriva i varje säljtråd. Mycket av informationen är allmängiltig så det vore synd om man blev tvingad att ta allt i PM.

Håller även med @Widowmaker ovan att anmäla-knappen kan användas mer frekvent då det tyvärr inte längre räcker med att medlemmar ber andra medlemmar att hålla bättre ton, det förvärrar snarare dialogen om något. Jag skulle gärna se att det delades ut varningar och att opassande inlägg raderades. I fighten mellan @gabban och @mouqvist hade jag gärna sett varningar utdelade till båda parter för hur man har tilltalat varandra. Som påpekats tidigare så går det att tillrättavisa med god ton, och det är också fullt görbart att ta emot kritik med god ton oavsett om man håller med eller inte.
 
Senast ändrad:

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fy fan vilken sandlådenivå det är i den här tråden, min pappa är mycket starkare än din pappa osv! Tycker admin kan låsa den här tråden också som dom gjorde på den vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu! Är synd iof, för om alla skulle sköta sig och bete sig som vuxna människor så skulle trådarna vara mycket effektiva, funktionella och tillföra mycket för medlemmarna här på KS. Men som det är nu så är det mest pajkastning och bara sorgligt och läsa för alla KS-medlemmar, och tillför forumet bara negativ energi och jag känner personligen att man tappar lustan att hänga här...

Så sant. Men. Så fort jag får ett PM gällande en annons så söker jag efter personen i denna tråden och minst prisvärda-tråden. Efter det har en hel del personer fallit bort och säkerligen sparat mig en del bekymmer. :)

Edit: jag syftar på de som inte håller god ton.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Oh fan, har du koll? Inte länge sedan du anklagade mig för falsk marknadsföring.
Men snälla ni nu får ni väl ge er, detta tillför inte annat än negativa vibbar.

3-hippies.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag håller med om att det tillför negativ energi och också att det mattar lusten med att hänga på KS. Men istället för att stänga tråden så skulle jag gärna se att de nya ägarna @hook och @Leben göra ett förtydligande att forumprincipen att man är uppträder sjysst gäller även i den här tråden, (helt bisarrt egentligen att det ska behövas).

Men tråden i sig har ett bra syfte och det är ett bättre alternativ än tidigare då det gick att skriva i varje säljtråd och mycket av informationen är allmängiltig så det vore synd om man blev tvingad att ta allt i PM.

Håller även med @Widowmaker ovan att anmäla-knappen kan användas mer frekvent då det tyvärr inte längre räcker med att medlemmar ber andra medlemmar att hålla bättre ton, det förvärrar snarare dialogen om något. Jag skulle gärna se att det delades ut varningar och att opassande inlägg raderades. I fighten mellan @gabban och @mouqvist hade jag gärna sett varningar utdelade till båda parter för hur man har tilltalat varandra. Som påpekats tidigare så går det att tillrättavisa med god ton, och det är också fullt görbart att ta emot kritik med god ton oavsett om man håller med eller inte.

Självklart så tycker även jag att trådarna skulle vara kvar, och det där med varningar har väl funnits hela tiden, frågan är väl om admins haft orken att varna folk till höger och vänster, för jag tror att det kan komma in en hel del anmälningar faktiskt! Det borde ju vara lättare om alla betedde sig som vuxna människor istället. Men om man nu inte sköter sig så är det rött kort direkt, straffet borde vara att man inte får vara inne och skriva på 1 månad eller så, det ska vara ett kännbart straff, annars kommer denna sandlådenivå fortsätta tror jag...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Självklart så tycker även jag att trådarna skulle vara kvar, och det där med varningar har väl funnits hela tiden, frågan är väl om admins haft orken att varna folk till höger och vänster, för jag tror att det kan komma in en hel del anmälningar faktiskt! Det borde ju vara lättare om alla betedde sig som vuxna människor istället. Men om man nu inte sköter sig så är det rött kort direkt, straffet borde vara att man inte får vara inne och skriva på 1 månad eller så, det ska vara ett kännbart straff, annars kommer denna sandlådenivå fortsätta tror jag...

Det har ju tilldelats time-outer tidigare, men då för väldigt grova övertramp.

Det borde räcka med en varning och påminnelse att hålla tonen, så jag håller inte med om "one strike your out". Men om man däremot inte klarar att hålla stilen efter en första varning är det absolut rätt väg att gå. Det finns inget självändamål med att tillåta ständigt otrevliga, trollande medlemmar fortsatt ha tillgång till forumet.

Jag hade gärna sett att det tillrättavisandes offentligt i trådarna så att det blev tydligt för övriga forummedlemmar när gränsen har blivit nådd. Det tror jag hade hjälpt till då jag tror att väldigt få är bekväma med att få en offentlig avhyvling.
 

GWD

Panerai
Självklart så tycker även jag att trådarna skulle vara kvar, och det där med varningar har väl funnits hela tiden, frågan är väl om admins haft orken att varna folk till höger och vänster, för jag tror att det kan komma in en hel del anmälningar faktiskt! Det borde ju vara lättare om alla betedde sig som vuxna människor istället. Men om man nu inte sköter sig så är det rött kort direkt, straffet borde vara att man inte får vara inne och skriva på 1 månad eller så, det ska vara ett kännbart straff, annars kommer denna sandlådenivå fortsätta tror jag...
Jag tycker också att god ton bör hållas men om jag blir påhoppad så vänder jag inte andra kinden till.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker också att god ton bör hållas men om jag blir påhoppad så vänder jag inte andra kinden till.

Vilket för mig är svårt att förstå. Varför ta personlig anstöt av vad någon man inte känner skriver om en klocka? I det här fallet har du ju dessutom hävdat att det som personen påstod var felaktigt och det mest effektiva sättet att ta död på osakliga påhopp samt att få sympati för sin sak är fakta. Som jag tror att det var @christian-h som skrev så hade du kunnat döda diskussionen långt tidigare med att posta intyget från Omega.

Men oavsett sakfrågan, inser du inte att du bidrar till den dåliga stämningen på forumet när du bemöter "påhoppen" med lika högt uppskruvat tonläge? Eller är det viktigare för dig att du får trycka tillbaka, även om det blir på bekostnad av stämningen på forumet?
 

GWD

Panerai
Vilket för mig är svårt att förstå. Varför ta personlig anstöt av vad någon man inte känner skriver om en klocka? I det här fallet har du ju dessutom hävdat att det som personen påstod var felaktigt och det mest effektiva sättet att ta död på osakliga påhopp samt att få sympati för sin sak är fakta. Som jag tror att det var @christian-h som skrev så hade du kunnat döda diskussionen långt tidigare med att posta intyget från Omega.

Men oavsett sakfrågan, inser du inte att du bidrar till den dåliga stämningen på forumet när du bemöter "påhoppen" med lika högt uppskruvat tonläge? Eller är det viktigare för dig att du får trycka tillbaka, även om det blir på bekostnad av stämningen på forumet?
Jag är insyltad ja. Jag försöker och tycker att jag håller god ton allt som oftast. Men jag är en öga för öga tand för tand människa.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är insyltad ja. Jag försöker och tycker att jag håller god ton allt som oftast. Men jag är en öga för öga tand för tand människa.

Ok...trist att du tycker att din rätt att få ge igen är viktigare än forumet i stort, alternativt att du inte kan hålla din öga för öga-princip i PM då det uppenbarligen är flertalet medlemmar som tycker att det är ett stort problem med tilltagande dålig stämning. Jag menar självklart inte dina inlägg i synnerhet utan principen i allmänhet.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Grabbar,

Hur svårt ska de vara att hålla ett vårdat språk som de vuxna människor ni är?
Att bemöta en fråga om en prissättning behöver inte vara svårare, än att enkelt och konkret berätta varför man resonerat så. Eller så bemöter man det inte alls om man inte känner för det. Att som i detta fall kalla varandra pajasar etc löser inte något.

Ett sista försök, sen låser vi tråden och överväger om vi ska ändra regelverket överlag när det gäller påhopp & ovårdat språk och vad de ska resultera i.

/Hook
 

GWD

Panerai
Grabbar,

Hur svårt ska de vara att hålla ett vårdat språk som de vuxna människor ni är?
Att bemöta en fråga om en prissättning behöver inte vara svårare, än att enkelt och konkret berätta varför man resonerat så eller bemöter man det inte alls om man inte känner för det. Att som i detta fall kalla varandra pajasar etc löser inte något.

Ett sista försök, sen låser vi tråden och överväger om vi ska ändra regelverket överlag när det gäller påhopp & ovårdat språk och vad de ska resultera i.

/Hook
Ok. Jag lägger ner.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ok. Jag lägger ner.

Du får mer än gärna försvara och diskutera det som är fel, men håll vårdad ton och det gäller alla som är här.
Vi är ju här för att diskutera, det ligger trots allt i köparens intresse att själv avgöra vad den tycker att objektet är värt.
Har man en fundering som köpare på en prissättning kan man ställa frågan.
 

GWD

Panerai
Du får mer än gärna försvara och diskutera det som är fel, men håll vårdad ton och det gäller alla som är här.
Vi är ju här för att diskutera, det ligger trots allt i köparens intresse att själv avgöra vad den tycker att objektet är värt.
Har man en fundering som köpare på en prissättning kan man ställa frågan.
Ok.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.
Det blir gravöl ikväll i stället!

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera den mycket trevlige köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!
 

Moody

Rolex
Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.
Det blir gravöl ikväll i stället!

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!
Detta förtjänar ett stort fett grattis!!!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.
Det blir gravöl ikväll i stället!

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera den mycket trevlige köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!
Grattis! Kommer såklart sakna annonsen, men är glad för din skull. Hoppas vi får se bilder på den från nya ägaren, i diverse passande trådar!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.
Det blir gravöl ikväll i stället!

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera den mycket trevlige köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!
ÄNTLIGEN!!!
Grattis klockan. Grattis köparen. Grattis Palle.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.
Det blir gravöl ikväll i stället!

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera den mycket trevlige köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!


image.jpg


Stort grattis till både säljare och köpare!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Well people.. Hade tänkt anordna ett stort ettårskalas för annonsen för min Longines Monopusher Chrono, men den rackarn är numera såld.
Det blir gravöl ikväll i stället!

Nu ska ju normalt inte en avslutad annons generera ett inlägg i denna tråd, men eftersom berörd klocka är något av en kändis i sammanhanget tänkte jag att det kunde vara på sin plats. Vill också passa på att gratulera den mycket trevlige köparen till en kalasfin klocka och en rejäl dos bang for the buck!
Stort grattis, men köp &sälj blir aldrig sig likt igen :D.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp