...och att du borde få en varning för att du slänger ut dig saker du inte har koll på.Detta är anledningen till att vi bör införa en minimigräns på 250 (relevanta) inlägg innan man ska kunna annonsera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...och att du borde få en varning för att du slänger ut dig saker du inte har koll på.Detta är anledningen till att vi bör införa en minimigräns på 250 (relevanta) inlägg innan man ska kunna annonsera.
Jag har koll...och att du borde få en varning för att du slänger ut dig saker du inte har koll på.
Du kallade Breitlingen falsk? Eller syftade du på falskt arvegods? Källa?Jag har koll
Var inte blyg, vomitera ut bevisen för dina påståenden.Jag har koll
Syftade han inte på mängden inlägg senaste månaderna (i andra trådar) där folk fått/ärvt/sett klockor och frågat om de är äkta? Så förstod jag det.Du kallade Breitlingen falsk? Eller syftade du på falskt arvegods? Källa?
Syftade han inte på mängden inlägg senaste månaderna (i andra trådar) där folk fått/ärvt/sett klockor och frågat om de är äkta? Så förstod jag det.
Vilka skojare som finns här nu för tiden, 20 snabba inlägg och de tror att de kan lura oss med fake ärvda klockor.
Tror inte att någon köper den för 8,5 heller, någon försöker rädda ansiktet med ytterligare en lögn.
Jo. Syftade i allmänhet på senaste trenden, helt nya medlemmar som ”ärvt” klockor till höger och vänster och försöker kolla ifall det ska gå att lura en mindre medveten köpare.Syftade han inte på mängden inlägg senaste månaderna (i andra trådar) där folk fått/ärvt/sett klockor och frågat om de är äkta? Så förstod jag det.
Liiite otur med svenska då mao då du skrev något helt annat? Lite självinsikt tack!Jo. Syftade i allmänhet på senaste trenden, helt nya medlemmar som ”ärvt” klockor till höger och vänster och försöker kolla ifall det ska gå att lura en mindre medveten köpare.
Men, efter ett snabbt googlande ser man att klockan sålts för betydligt mindre pengar. Man kan inte hänvisa till pågående överprisade annonser och auktioner och ha dessa som referens. Dessa klockor säljes inte, att referera till dem är löjligt och som jag ser det en lögn. Inte schysst mot folk som inte har koll. För att inte snacka om bs:et om vad som är fel, batteri eller urverk, det är som bäddat för att lura någon stackare. Over and out för min del.
Jo. Syftade i allmänhet på senaste trenden, helt nya medlemmar som ”ärvt” klockor till höger och vänster och försöker kolla ifall det ska gå att lura en mindre medveten köpare.
Men, efter ett snabbt googlande ser man att klockan sålts för betydligt mindre pengar. Man kan inte hänvisa till pågående överprisade annonser och auktioner och ha dessa som referens. Dessa klockor säljes inte, att referera till dem är löjligt och som jag ser det en lögn. Inte schysst mot folk som inte har koll. För att inte snacka om bs:et om vad som är fel, batteri eller urverk, det är som bäddat för att lura någon stackare. Over and out för min del.
Är det inte rimligt att personer generellt som ärver klockor som i grunden inte har ett intresse väljer att registrera sig för att:
1. Få mer information
2. Få en sund värdering över vad verket kan tänkas värderas till?
Du är osammanhängande, spridd och i mina okvalificerade ögon inkompetent i ämnet. Vad exakt menar du att "du har koll" på? Väntar fortfarande på återkoppling på vad som är falskt.
Detta e ett ett entusiastforum, gå till Kaplans el liknande för värdering...![]()
Ok, så du vill förbjuda att man efterfrågar värderingar? Gäller det samtliga eller bara de med få poster? Om du läser värderingstrådarna så är det både en och annan forumräv som har ställt frågan om värde på en klocka och till och med ärvda sådana i vissa fall.
Oklart också på vilket sätt det påstådda entusiastepitetet skulle stå i konflikt med att nybörjare frågar efter värde. Om något så borde det ju i sådana fall vara det motsatta.
Jag har fått uppskattad hjälp av flera forummedlemmar som nått ut i privat konversation angående mitt urverk. Beundransvärt nog helt på eget intiativ, bara för att dela kunskap och hjälpa till. Inte av dig dock, entusiasten.Detta e ett ett entusiastforum, gå till Kaplans el liknande för värdering eller fråga snällt...![]()
Vi kan bjuda på en hel del gratishjälp om vi värvar medlemmar och får in trevliga objekt på k&s.Detta e ett ett entusiastforum, gå till Kaplans el liknande för värdering eller fråga snällt...![]()
Tycker det e fel att sätta ur en annons för värdering och ha taskig attityd... Bättre fråga snällt, eller?!
Lite ovanlig, lite som omegas ltd som tillverkas i 10/20k exemplar. Glömde att den var svsåld vilket är premium. 78 kanske är rimligt?Köper gärna en svsåld komplett av dig för 62, hojta till när du har en
Tror tavlan gjordes under max två år, så visst är väl den lite ovanlig.
Helt klart. Varför påhopp? Att klockan en bra dag är värd hälften är en annan femma.Nu har jag skummat igenom @filipj ´s poster inklusive hans annons och jag ser helt enkelt inte det du ser. Om något så tycker jag att han har lyckats hålla stilen trots en del syrliga påhopp.
Halva priset betalar jag varje dag, sett betydligt sämre prissatta/beskrivna ur här.Helt klart. Varför påhopp? Att klockan en bra dag är värd hälften är en annan femma.![]()
Om man kan hitta ett urverk. De där esa-verken som sitter i är skräp och jag tror ingen längre gör ens kloner. Svårt att hitta nos också därför de flesta är döda.Halva priset betalar jag varje dag, sett betydligt sämre prissatta/beskrivna ur här.
Känns som om vissa "pajasar" ligger och väntar på att någon med riktig kunskap ska fälla ett utlåtande om en klocka oftast annonserad av en nyare medlem och sedan ryggar dom påståendet och drevar tills nykomlingen får ett utbrott. Sedan använder man det utbrottet som någon jävla måttstock för hur den påhoppade individen är som person, dvs otacksam, ny, säljkåt och defensiv för att dom på ett aggressivt sätt oftast 20 mot 1 minsann fått sanningar förklarade för sig av världsmästare på klockor.Verkar som att pajasen är igång. Märkligt jammen.
Till hans försvar var vi ju andra som (typ) förstod honom. Du kanske hade lite otur med förståelsen för en gångs skull?Liiite otur med svenska då mao då du skrev något helt annat? Lite självinsikt tack!
Helt ok för mig att du lägger dig i denna diskussion om det hjälper dig bearbeta sorgen över din egna osålda klocka. Jag bjuder på det.Verkar som att pajasen är igång. Märkligt jammen.
Stämmer mycket väl, tyvärr är det lite av trådens karaktär. Mest tillsägelser på returpolicy och dylikt, men stackars en ovetande nykomling som inte vet att den doppat snabeln i piraya-vatten så fort denne att ut en annons. Alla är ju inte sådana, några finns det verkligen som biter men flesta är snällaKänns som om vissa "pajasar" ligger och väntar på att någon med riktig kunskap ska fälla ett utlåtande om en klocka oftast annonserad av en nyare medlem och sedan ryggar dom påståendet och drevar tills nykomlingen får ett utbrott. Sedan använder man det utbrottet som någon jävla måttstock för hur den påhoppade individen är som person, dvs otacksam, ny, säljkåt och defensiv för att dom på ett aggressivt sätt oftast 20 mot 1 minsann fått sanningar förklarade för sig av världsmästare på klockor.
Jag ska inte spä på detta, men att @gabban ägde ut @mouqvist totalt i minst prisvärda tråden är ett faktum. Ändå fortsätter detta mönster om och om igen.
Vetefan vad jag egentligen ville ha sagt med detta, tappade både poängen och lusten lite.
Ditt sätt är märkligt. Varför bryr du dig så mycket om andra medlemmars annonser? Sköt ditt eget och skit i andra pajas.Helt ok för mig att du lägger dig i denna diskussion om det hjälper dig bearbeta sorgen över din egna osålda klocka. Jag bjuder på det.
För att skydda de som inte har koll. Din klocka t.ex är inte ens värd hälften av det du begär. Jag vill inte att en ny medlem ska bli lurad av dig, din pajas!Ditt sätt är märkligt. Varför bryr du dig så mycket om andra medlemmars annonser? Sköt ditt eget och skit i andra pajas.
Fy fan vilken sandlådenivå det är i den här tråden, min pappa är mycket starkare än din pappa osv! Tycker admin kan låsa den här tråden också som dom gjorde på den vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu! Är synd iof, för om alla skulle sköta sig och bete sig som vuxna människor så skulle trådarna vara mycket effektiva och tillföra mycket för medlemmarna här på KS. Men som det är nu så är det mest pajkastning och bara sorgligt och läsa för alla KS-medlemmar, och tillför forumet bara negativ energi och jag känner personligen att man tappar lustan att hänga här...