• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Jag är mest fascinerad om någon betalar 21k för att slippa köa, jag tror inte ens modellen kommer bli populär. 116600 var ju kanon jämfört med SubC men den var ändå något av en hyllvärmare jämfört med SubC. Nya SD är bara för mycket och saknar allt det som var positivt med 116600.

Tråkigt att konstatera att ännu en KS medlem som tidigt ställt sig i kö utan intresse för modellen. enbart för att för att tjäna 20.000:-
 
Måste bara skriva att jag hyser viss beundran får @essenceofallthingsgood som ihärdigt pumpar sin https://klocksnack.se/threads/marathon-jdd-jumbo-day-date.70232/
Vecka efter vecka för 10500 när andra faller vid vägkanten och prisbumpar. Du har inte bråttom :) Respekt.

Har hört att han är från Tierp.

Han kanske har 12-13 st som han prånglar ut. Snart har han råd med senaste SD:n :)

Och inget ont om Tierp eller folk därifrån. Jag tog orten som exempel för att det inte är en storstad och för att det föll sig naturligt av någon anledning.

Som skalman brukar säga: Skynda är ett fult ord.. (skambud mottages i PM)

Men jumbon har en rad röd text!
Kanske borde lägga mig ~150% över list ist. Det finns inte så många Marathon i lager på Nymans heller. Galen kö.
 

poormans

Rolex
Jag är mest fascinerad om någon betalar 21k för att slippa köa, jag tror inte ens modellen kommer bli populär. 116600 var ju kanon jämfört med SubC men den var ändå något av en hyllvärmare jämfört med SubC. Nya SD är bara för mycket och saknar allt det som var positivt med 116600.

märkligt att både 126600 och 116600 säljer för nästan allt smör i småland

Men vem vet rätt som det är kraschar marknaden, kan hända när som helst, typ snart, kanske :D:D:D
 
  • Like
Reactions: JLW

kmg

Patek
2-Faktor
Tråkigt att konstatera att ännu en KS medlem som tidigt ställt sig i kö utan intresse för modellen. enbart för att för att tjäna 20.000:-
Ska vi verkligen börja om igen? Din trådstart om ämnet blev ju 20 sidor pajkastning. Kom inte alla argument för och emot fram i den tråden?

Sen var det ju den där klockan du prutade på... really?! Apropå girighet...
IMG_2179.PNG
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ska vi verkligen börja om igen? Din trådstart om ämnet blev ju 20 sidor pajkastning. Kom inte alla argument för och emot fram i den tråden?

Sen var det ju den där klockan du prutade på... really?! Apropå girighet...
IMG_2179.PNG

Min känsla är att de flesta tycker snubben är en vagina med två ben. Låt han hålla på och ropa varg då ändå ingen tar honom på allvar.

Han har fått flera chanser på sig att förklara men bara hållit sig undan. Bränd är bara förnamnet.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jo, jag tror jag läste hela tråden när det begav sig men framkom det någonsin exakt vem som åsyftades?
I vilket fall har både @closetplayer och @Paneraiman82 anklagats för skambudande i olika trådar. Skitsamma egentligen, men man kan inte både skylla ifrån sig och moralisera samtidigt som man aktivt deltar i vinstmaximerandet utan att förlora trovärdighet.

Jag kan skriva under på att paneraiman skambudar på KS och synnerligen på Blocket.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jo, jag tror jag läste hela tråden när det begav sig men framkom det någonsin exakt vem som åsyftades?
I vilket fall har både @closetplayer och @Paneraiman82 anklagats för skambudande i olika trådar. Skitsamma egentligen, men man kan inte både skylla ifrån sig och moralisera samtidigt som man aktivt deltar i vinstmaximerandet utan att förlora trovärdighet.
Humor, med tanke på vem som startade tråden :D
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det usla är att @closetplayer aldrig svarade på några följdfrågor om sin underliga trådstart och inte ens ursäktade sig genom att skylla på för mycket öl och dålig nattmat. Killen förtjänar ett kok stryk och tycker inte vi ska nappa på hans trollande och ställa frågor, som han ändå inte kommer att besvara, om vem han avser i denna tråden.
Nja. Man behöver inte göra någon stor grej av det men det är bra att uppmärksamma/ifrågasätta svajigt beteende så att folk inte blir lurade i onödan. Jag brukar kolla säljares inläggshistorik för att bedöma seriositet. Men jag har inget mer att tillägga här.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Nja. Man behöver inte göra någon stor grej av det men det är bra att uppmärksamma/ifrågasätta svajigt beteende så att folk inte blir lurade i onödan. Jag brukar kolla säljares inläggshistorik för att bedöma seriositet. Men jag har inget mer att tillägga här.
Jag tycker ändå det är en stor grej. @closetplayer är uppenbart oseriös och det bör framgå tydligt för nykomlingar på forumet som inte tänker så långt att kolla inläggshistorik.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker ändå det är en stor grej. @closetplayer är uppenbart oseriös och det bör framgå tydligt för nykomlingar på forumet som inte tänker så långt att kolla inläggshistorik.
Svårt att kolla folks PM-historik dessutom. ;)
Synd att folk inte använder referenstrådarna mer flitigt, finns många där med endast goda omdömen som jag inte skulle handla av.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Svårt att kolla folks PM-historik dessutom. ;)
Synd att folk inte använder referenstrådarna mer flitigt, finns många där med endast goda omdömen som jag inte skulle handla av.
Hm.. jag uttryckte mig nog lite luddigt. Jag tycker också att det ÄR en stor grej, jag menade att man inte måste dra igång en stor diskussion varje gång men att man inte bör ignorera inlägg från sådana utan ifrågasätta, belysa.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
En del, mest inserts och länk delar och ibland visare
Värre än på var och varannan Seiko? Du borde se över var du hänger om det är så. :)

Överlag så är det jäkligt sällan man ser riktigt bastardiserade rollar. Det finns absolut iom du har hundratusentals klockor där ute men det är absolut inget större problem i mina ögon.
 

poormans

Rolex
Värre än på var och varannan Seiko? Du borde se över var du hänger om det är så. :)

Överlag så är det jäkligt sällan man ser riktigt bastardiserade rollar. Det finns absolut iom du har hundratusentals klockor där ute men det är absolut inget större problem i mina ögon.

Du kanske borde inse att vissa inlägg är ironiska

Jag ingen koll på AM Seiko överhuvudtaget men ser att det påpekas rätt frekvent
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp