• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Per

Björklövens finest
2-Faktor
När kom stora GMT-visaren? Är väl vantrivts att de bytts ut i och för sig men gissar att den hade liten från början?
Som Ministern säger kring -67. Grundregeln är att gilttavlor har liten och matta har stor. Det finns någon liten crossover med matta tavlor och liten visare men det kan lika gärna vara utbytta gilttavlor. Förvänta dig ingen liten gmt-visare långt efter 1.6m.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har en fundering, när det står "uttagen 2015" t ex, betyder det att personen som satt in annonsen köpte den som ny av AD, eller kan det betyda att annonsören säljer en klocka som någon annan tog ut som begagnad från en randomperson på nätet? Hur tolkar ni uttrycket? Är det ett uttryck som används generellt för att man inte vill ha fler frågor kring ursprung?
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har en fundering, när det står "uttagen 2015" t ex, betyder det att personen som satt in annonsen köpte den som ny av AD, eller kan det betyda att annonsören säljer en klocka som någon annan tog ut som begagnad från en randomperson på nätet? Hur tolkar ni uttrycket? Är det ett uttryck som används generellt för att man inte vill ha fler frågan kring ursprung?
Uttagen är alltid när den är köpt i butik.
 

Sammeh

Cartier
Jag har en fundering, när det står "uttagen 2015" t ex, betyder det att personen som satt in annonsen köpte den som ny av AD, eller kan det betyda att annonsören säljer en klocka som någon annan tog ut som begagnad från en randomperson på nätet? Hur tolkar ni uttrycket? Är det ett uttryck som används generellt för att man inte vill ha fler frågan kring ursprung?
Jag tolkar det som att någon annan hämtat ut klockan dvs. Klockan har haft minst en ägare innan personen som säljer den. Annats brukar det stå något i stil med "uttagen av mig 2015".

Edit: Läste fel... om det står uttagen 2015 så är det det året som klockan såldes som ny
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tolkar det som att någon annan hämtat ut klockan dvs. Klockan har haft minst en ägare innan personen som säljer den. Annats brukar det stå något i stil med "uttagen av mig 2015".

Edit: Läste fel... om det står uttagen 2015 så är det det året som klockan såldes som ny
Jag blir fundersam när certet har datum 2015 och klockan är uttagen 2016. Då måste annonsören mena att den klockan jag köpte 2016 som var i bra skick begagnad via chrono24, såldes till en annan person som ny 2015? Vissa klockor säljs som nya idag fast man vet att de tillverkades 2006 och är i ett omedelbart servicebehov och bör säljas till ett lägre pris.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag ser skillnaden mellan en ros och en sköld, men vet inte vilken betydelse det får på en Tudor. Tell me please.
Det betyder att det är två olika modeller. Om du eller någon annan är intresserad av den ena av dessa liknande modeller så ger det dig information om vilken modell som visas. Du kan då avgöra om det är den modell du letar efter eller den andra, snarlika.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
En fördel med att ta upp det här är att man kan se om någon återkommande bryter mot reglerna.
Så är det väl, förvisso.
Han har rätt. Du har fel. Du behöver inte börja med personangrepp för det.
Det var knappast ett personangrepp... Det var vad som förr i tiden, innan kränkthetens tidsålder, brukade kallas ett skämt. Ber om ursäkt för att jag överskattade nivån att kunna ta ett skämt på klocksnack.
Antingen följer du riktlinjerna eller så ger du fan i att posta på ks. Svårare än så är det väl inte?
Självklart ska jag följa riktlinjerna. En tabbe kan dock alla göra och det enda jag bad om var lite artighet att skicka PM framöver. Folk blir så otroligt hetsiga på detta forum över regler och eftersom jag är rätt flexibel som person är det roligt att driva med paragrafryttare, då jag inte ser poängen med det :) Jag märker dock att det inte tas emot allt för väl i denna tråd då det är paragrafryttarna och regeldyrkarnas högborg ;)

Nåja! Får tacka för att ni uppmärksammade mig på missen, det är nu åtgärdat. Nu går jag vidare med mitt liv med skämsmössan på huvudet för att vissa alla vilken misslyckad människa jag är som glömde bort att uppfriska mitt minne gällande reglerna. Förlåt mig.

EDIT: Igen. Personangrepp? Ärligt? Är detta nivån för personangrepp här? :D Blir rätt konfunderad att det är så pass känsligt på ett forum för vuxna människor.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så är det väl, förvisso.

Det var knappast ett personangrepp... Det var vad som förr i tiden, innan kränkthetens tidsålder, brukade kallas ett skämt. Ber om ursäkt för att jag överskattade nivån att kunna ta ett skämt på klocksnack.

Självklart ska jag följa riktlinjerna. En tabbe kan dock alla göra och det enda jag bad om var lite artighet att skicka PM framöver. Folk blir så otroligt hetsiga på detta forum över regler och eftersom jag är rätt flexibel som person är det roligt att driva med paragrafryttare, då jag inte ser poängen med det :) Jag märker dock att det inte tas emot allt för väl i denna tråd då det är paragrafryttarna och regeldyrkarnas högborg ;)

Nåja! Får tacka för att ni uppmärksammade mig på missen, det är nu åtgärdat. Nu går jag vidare med mitt liv med skämsmössan på huvudet för att vissa alla vilken misslyckad människa jag är som glömde bort att uppfriska mitt minne gällande reglerna. Förlåt mig.

EDIT: Igen. Personangrepp? Ärligt? Är detta nivån för personangrepp här? :D Blir rätt konfunderad att det är så pass känsligt på ett forum för vuxna människor.
Jag tror du övertolkar och övereagerar, men jag måste säga att ditt skämt tolkade jag som att du var den olydige i skolan, dvs mobbaren. Därför uppfattade inte jag det roliga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp