• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Compiss

Patek
2-Faktor

Erik1

Patek
2-Faktor
Han köpte en seiko som lades ut här på annons som han ville sälja till mig med en dubblering av priset så förfarandet ligger kanske i hens natur.
Haha, jo vissa är ju mer återkommande i dessa frågor än andra.
Begär man skäliga priser ser jag inget problem med att göra bra affärer. Köper man exempelvis en SXK för 500 kr av en person som är medveten av vad den är värd och säljer vidare för marknadsvärde så har man inte lurat någon och samtidigt har man gjort en bra affär
Såklart, marknadspris är marknadspris, köper man billigt behöver man inte nödvändigtvis sälja billigt. Men vissa verkar tvångsmässigt slå på någon tusenlapp så fort klockan passerat ens händer, utan att marknadspriset gått upp och utan någon annan förklaring som service, fler band etc.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det är en svår fråga. Om man som i det här fallet köper och säljer klockor och begär upp till dubbla prispåslag inom en månad så tycker jag att det är rimligt att ifrågasätta det. Man undrar ju också om det är ett genuint klockintresse som ligger till grund när man agerar så?
Hur man sen ska kunna "driva månglarna ur (KS)templet" har jag lite svårt att se.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tycker det är en svår fråga. Om man som i det här fallet köper och säljer klockor och begär upp till dubbla prispåslag inom en månad så tycker jag att det är rimligt att ifrågasätta det. Man undrar ju också om det är ett genuint klockintresse som ligger till grund när man agerar så?
Hur man sen ska kunna "driva månglarna ur (KS)templet" har jag lite svårt att se.
Genom att uppmärksamma alla i denna tråd är ett första steg på vägen.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
  • Like
Reactions: Bas
D

datorerik

Guest
Om den gröna är för mörkare grön än Guccis gröna är det inte Guccifärgat. Då är det något annat, men definitivt inget som ska kopplas ihop med Guccis färger.
Men är det inte bättre att ta frågorna här så fler kan ta det av svaret....
@datorerik

https://klocksnack.se/threads/nytt-guccifärgat-natoband.80479/

När jag såg din annons blev jag toksugen på ett Guccifärgat Nato, men ditt är väl röd/blå?
IMG_0374.PNG
nato.jpg

Sorry för sent svar.
Här har ni iaf en bild som reflekterar färgerna bra.
Ni får avgöra själva vad ni vill kalla den för :D
 

Platinum

Cartier
nato.jpg

Sorry för sent svar.
Här har ni iaf en bild som reflekterar färgerna bra.
Ni får avgöra själva vad ni vill kalla den för :D
Känns ju skumt att du skriver "(från bilden att döma)" när du själv har tagit bilden. Vi andra kan ju utifrån bilden se att det ser ut som Guccifärgerna men vi vet ju inte om bilden motsvarar verkligheten.. Du bör ju kunna se

Inte för att vara den som är den heller men dina två gummiband (det blå och det bruna) säljs för under 20 kronor styck på ebay inklusive frakt. Du vill ha 100 kr plus 10 kronor i frakt..
 
D

datorerik

Guest
Känns ju skumt att du skriver "(från bilden att döma)" när du själv har tagit bilden. Vi andra kan ju utifrån bilden se att det ser ut som Guccifärgerna men vi vet ju inte om bilden motsvarar verkligheten.. Du bör ju kunna se

Inte för att vara den som är den heller men dina två gummiband (det blå och det bruna) säljs för under 20 kronor styck på ebay inklusive frakt. Du vill ha 100 kr plus 10 kronor i frakt..
Vilket ork man har :D
Som du vill. Tänker inte säga emot :D
I så fall kan man komma överens om en retur om man inte skulle känna sig nöjd med färgerna :D
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vilket ork man har :D
Som du vill. Tänker inte säga emot :D
I så fall kan man komma överens om en retur om man inte skulle känna sig nöjd med färgerna :D

Antingen är det väl ett Gucci eller så är det ett pirat som snyltar på Gucci. Är det det senare är det olagligt och ska inte förekomma här. Det bästa är att du kallar det för ett grönt och rött natoband och inget mer. Huruvida det är ett överpris eller inte lägger jag mig inte i. Det är upp till intresserade att värdera och om de vill, jämföra med eBay.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Antingen är det väl ett Gucci eller så är det ett pirat som snyltar på Gucci. Är det det senare är det olagligt och ska inte förekomma här. Det bästa är att du kallar det för ett grönt och rött natoband och inget mer. Huruvida det är ett överpris eller inte lägger jag mig inte i. Det är upp till intresserade att värdera och om de vill, jämföra med eBay.
Det står Guccifärgat i annonsen. Inte att det är Gucci.
Det är inget olagligt i det.
 
D

datorerik

Guest
Antingen är det väl ett Gucci eller så är det ett pirat som snyltar på Gucci. Är det det senare är det olagligt och ska inte förekomma här. Det bästa är att du kallar det för ett grönt och rött natoband och inget mer. Huruvida det är ett överpris eller inte lägger jag mig inte i. Det är upp till intresserade att värdera och om de vill, jämföra med eBay.
Har bara hänvisat till färgen. Den skulle faktiskt passa till min ONE så jag behåller den hellre. Tack för visat intresse och nedlagd energi :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp