Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Aboynamedsue, 28 augusti 2016.

1. marw

marw Tantal

Från:
    Stockholm
    Då tycker vi olika. Det blir lite mkt härskartekniker med ignore och don Quijote utan att vara lite tydligare i sak, men vi lämnar det så. Du är i alla fall tydlig med vad du säljer.

Erik1 gillar detta.
  2. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Brorsan har biljetter över till Malmö - Chelsea 14 Februari, men vill ha mer än inköpspris.
    Är det Ok att lägga ut biljetter med dyrare pris än inköp? Det verkar vara OK när det gäller begagnade Rolex i all fall men vill inte trampa någon på tårna.

3. christian-h

christian-h Guld

Folk har försvunnit som har gjort så. Just sayin.

DiscoPapa gillar detta.
  4. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Ihhhh, då avstår jag.
    Läste igenom alla riktlinjer men hittade inget.

5. Lindrian

Lindrian Titan

Usch. Be honom hålla sig till blocket. Det samma gäller, om du frågar mig, de som vill sälja sin rolex till mer än marknadspris.

Senast ändrad: 30 januari 2019
  6. Aurum

Aurum Harsh but fair

Om det verkar vara ett marknadspris är det ju bättre att de erbjuds här än att de inte gör det?

CapTaiN-MiFFo och joca gillar detta.
  7. Lindrian

Lindrian Titan

Förvisso, det kan jag hålla med om. Men what goes around, comes around.

8. galácticon

galácticon Platina

Marknadspris är vad marknaden vill betala.

Lindrian och christian-h gillar detta.
  9. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Problemet som jag ser det är att man i ännu större grad profiterar på riktiga supportrar som vill gå på matchen, vilket jag tycker är pissigt. Hade personligen utan någon som helst tvekan kontaktat en SLO eller liknande i MFF och bett hen se till att biljetterna hamnade i rätt hand för "listpris". Hur jävla viktigt kan det vara att tjäna pengar på allt hela tiden?

Minns f.ö att det var någon här på forumet som lipade över att MFF bara släppte biljetter till medlemmar/årskortsinnehavare när dom hade någon tung match i CL för några år sen. Hyfsat provocerande åsikt för de som supportar ett lag i 20 år och sen då eventuellt inte kan gå på en sån drömmatch pga ovanstående..

bvb, Benjamin1910, Ninen79 och 2 andra gillar detta.
  10. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Hur går din första mening ihop med din sista ?
    Alla som är riktiga supportrar ( årskort och/eller medlemskap ) är garanterade biljett till ord pris. Om något är det ju INTE supportrar som får köpa "marknadspris"

11. vaniljglass

Det är ju sant, och är det fullständig garanti på att man som medlem och/eller årskortsinnehavare får köpa biljett så är det ju klart mer rimligt.

12. galácticon

galácticon Platina

När det gäller bortamatcherna är man inte garanterad biljett.

13. RikNik

RikNik Tantal

Burnman, Ninen79, Karlsson och 4 andra gillar detta.
  14. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Nä det faller ju på sin orimlighet.

15. Ako

Ako Silver

Från:
    Malmö
    Jo , helt sjukt
    Har själv en f3 , men några 400kr känns som en 1/10 av värdet

Simon.x och RikNik gillar detta.
  16. mofo

mofo Silver

Från:
    Skåne
    Någon som vill göra ett klipp

Chambre Noire, RikNik och Ako gillar detta.
  17. pam00000

pam00000 Titan

Från:
    Skåne
    Försökte söka på forumet men fann inget svar: varför kan jag inte bumpa mina annonser i avsnittet? Inte ens en gång om dagen. Har jag för många annonser? Har jag kränkt reglerna någonstans? :shifty:

18. lillobillo

lillobillo Titan

Från:
    Sverige
    Jag ber om ursäkt om det priset är orimligt. Jag har precis börjat googla runt om filmkameror och såg en video där den kameran rekommenderades starkt. Hade ingen aning om att den kameran var så mycket mer värd än tex en Canon ae-1. Tyckte de såg väldigt lika ut och gissade på att värdet på dom var ungefär lika. Antar att det är som med klockor där utsidan säger långt ifrån allt om värdet. :)

19. Aurum

Aurum Harsh but fair

Förstår vad du säger men tycker den frågan är lite större än den vi diskuterar här.

20. galácticon

galácticon Platina

Absolut men i sammanhanget kände jag att det borde påpekas.

21. RikNik

RikNik Tantal

Ha koll på blocket. Där går det att fynda av folk som rensat på vinden :) Även Tradera kan överraska ibland med bra slutpriser.
    Kul att du vill börja fota analogt btw. Det är en rolig hobby. Fastna inte bara vid Nikon eller Canon, dom är ofta dyrare än andra märken. Pentax, Minolta, Konica, Praktica, Fujica för att nämna några har alla gjort fantastiska kameror.
    Lycka till.

22. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Jag skickade ett pm i morse till den köpes Annonsen Men inget svar :D

Text -->

Hej jag har en Canon AE 1 I silver i nästan mint från 1980 Olympic Winter games. Denna har ''bajonettfattning''

Den ser inte ut som den du har lagt upp en bild på (denna är köpt i fotobutiken vid konserhuset ca 1980. Av min far som jag fick i gåva.
    Har lite olika objektiv till denna en är std 50mm 1.8 Original. + sky filter(1b)
    Samt en på 135 mm 3,5
    Senast använd 1999 ligger i en foto väska utan det lilla batteriet tog ut då den inte användes

Jag vet att denna inte går loss på 400 kr

Om någon har intresse PM (Endast seriösa) :D

//Simon

23. lillobillo

lillobillo Titan

Från:
    Sverige
    Tack för tipset! Hur är det med tillbehör till dem kamerorna? Skrev Canon och Nikon för jag tänkte att de skulle vara lättare att hitta linser, fodral och liknande till:)

24. Benjamin1910

Benjamin1910 Titan

60EAAF11-3DBD-4EC7-BA0C-36344ADB2CE2.
    Brukar vara rätt duktiga på att makulera biljetter som kommer ut till annat än försäljningspris :)

25. Förr såg trevliga killar i dyra jackor till att folk som sålde biljetter till överpriser slutade med det. Man kan ju hoppas att traditionen lever vidare.

26. Benjamin1910

Benjamin1910 Titan

Slutar någon upp med det då är det alltid någon annan som försöker.
    Ryktades om någon som la upp bortabiljetter på blocket till överpris och bestämde träff med köpare blev av med biljetterna utan betalning för någon vecka sedan

KenKun och Deleted member 19984 gillar detta.
  27. mlundstrom

mlundstrom Tantal

JLC och mae gillar detta.
  28. Richie

Richie Silver

Fick inge forumet bump-limits fixat?
    Tycker mig se @rollypolly alla annonser ligga överst konstant.
    Det är 1bump per dag som gäller fyi

Txistorra gillar detta.
  29. JLC

JLC Brons

Förundras över prissättning på begagnade kläder här på lifestyle köp/sälj.

Några exempel från senaste veckan: Beggad kavaj för 7000kr, beg rock för 50% av nyvärdet, beg vinterjacka för 75% av listpris, osv.

Jag brukar tänka minst 50% rabatt (helst mer) på helt nya oanvända moderna populära high-end plagg med tags kvar.
    Listpriser i alla ära men mtp alla reor och nätpriser är listpris inget man kan räkna med.
    30% rea är inte ovanligt så 70% av listpriset är vad du ofta kan köpa det nytt med garantier på nätet.

Är det använt brukar jag tänka max 30% av nypriset.

Och är det plagg med permanent defekt som inte går bort, typ reva, större fläck etc, skänk det till välgörenhet istället.

Beakta även att med tiden blir saker omoderna och nyvärdet blir mindre och mindre aktuellt..

zeke_varg, Axitaxi och engst gillar detta.
  30. vaniljglass

Torska pengar kan man ju inte göra.

Kolla bara på äcklen som köper beggade airpods för att spara 500kr. :)

Adro, Ninen79, galácticon och 1 annan gillar detta.