• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Okej, ja då tycker vi olika då. Jag frågade admins om de var ok och fick ett ja helt enkelt.

Det finns en väldigt bra dokumentär om just Brillo boxen som visas Bla. på Warhol utställningen på moderna just nu. Det går i Warhols anda, hela konstverket är ett plagiat men i annat medium och skala ifrån början. Precis som min poster.

Jag klickade in i tråden när Mofo svarade och den åkte upp, undrade vad han citerade och såg dina frågor. Jag har ingen oförrätt med dig utan tycker bara att du är lite av en Don Quixote-figur :)
Då tycker vi olika. Det blir lite mkt härskartekniker med ignore och don Quijote utan att vara lite tydligare i sak, men vi lämnar det så. Du är i alla fall tydlig med vad du säljer.

Brorsan har biljetter över till Malmö - Chelsea 14 Februari, men vill ha mer än inköpspris.
Är det Ok att lägga ut biljetter med dyrare pris än inköp? Det verkar vara OK när det gäller begagnade Rolex i all fall men vill inte trampa någon på tårna.

Brorsan har biljetter över till Malmö - Chelsea 14 Februari, men vill ha mer än inköpspris.
Är det Ok att lägga ut biljetter med dyrare pris än inköp? Det verkar vara OK när det gäller begagnade Rolex i all fall men vill inte trampa någon på tårna.
Usch. Be honom hålla sig till blocket. Det samma gäller, om du frågar mig, de som vill sälja sin rolex till mer än marknadspris.

Senast ändrad:
Om det verkar vara ett marknadspris är det ju bättre att de erbjuds här än att de inte gör det?

Om det verkar vara ett marknadspris är det ju bättre att de erbjuds här än att de inte gör det?
Problemet som jag ser det är att man i ännu större grad profiterar på riktiga supportrar som vill gå på matchen, vilket jag tycker är pissigt. Hade personligen utan någon som helst tvekan kontaktat en SLO eller liknande i MFF och bett hen se till att biljetterna hamnade i rätt hand för "listpris". Hur jävla viktigt kan det vara att tjäna pengar på allt hela tiden?

Minns f.ö att det var någon här på forumet som lipade över att MFF bara släppte biljetter till medlemmar/årskortsinnehavare när dom hade någon tung match i CL för några år sen. Hyfsat provocerande åsikt för de som supportar ett lag i 20 år och sen då eventuellt inte kan gå på en sån drömmatch pga ovanstående..

Problemet som jag ser det är att man i ännu större grad profiterar på riktiga supportrar som vill gå på matchen, vilket jag tycker är pissigt. Hade personligen utan någon som helst tvekan kontaktat en SLO eller liknande i MFF och bett hen se till att biljetterna hamnade i rätt hand för "listpris". Hur jävla viktigt kan det vara att tjäna pengar på allt hela tiden?

Minns f.ö att det var någon här på forumet som lipade över att MFF bara släppte biljetter till medlemmar/årskortsinnehavare när dom hade någon tung match i CL för några år sen. Hyfsat provocerande åsikt för de som supportar ett lag i 20 år och sen då eventuellt inte kan gå på en sån drömmatch pga ovanstående..
Hur går din första mening ihop med din sista ?
Alla som är riktiga supportrar ( årskort och/eller medlemskap ) är garanterade biljett till ord pris. Om något är det ju INTE supportrar som får köpa "marknadspris"

Alla som är riktiga supportrar ( årskort och/eller medlemskap ) är garanterade biljett till ord pris. Om något är det ju INTE supportrar som får köpa "marknadspris"
Det är ju sant, och är det fullständig garanti på att man som medlem och/eller årskortsinnehavare får köpa biljett så är det ju klart mer rimligt.

Det är ju sant, och är det fullständig garanti på att man som medlem och/eller årskortsinnehavare får köpa biljett så är det ju klart mer rimligt.
När det gäller bortamatcherna är man inte garanterad biljett.

Försökte söka på forumet men fann inget svar: varför kan jag inte bumpa mina annonser i avsnittet? Inte ens en gång om dagen. Har jag för många annonser? Har jag kränkt reglerna någonstans? :shifty:

Jo , helt sjukt
Har själv en f3 , men några 400kr känns som en 1/10 av värdet
Jag ber om ursäkt om det priset är orimligt. Jag har precis börjat googla runt om filmkameror och såg en video där den kameran rekommenderades starkt. Hade ingen aning om att den kameran var så mycket mer värd än tex en Canon ae-1. Tyckte de såg väldigt lika ut och gissade på att värdet på dom var ungefär lika. Antar att det är som med klockor där utsidan säger långt ifrån allt om värdet. :)

Förstår vad du säger men tycker den frågan är lite större än den vi diskuterar här.

Jag ber om ursäkt om det priset är orimligt. Jag har precis börjat googla runt om filmkameror och såg en video där den kameran rekommenderades starkt. Hade ingen aning om att den kameran var så mycket mer värd än tex en Canon ae-1. Tyckte de såg väldigt lika ut och gissade på att värdet på dom var ungefär lika. Antar att det är som med klockor där utsidan säger långt ifrån allt om värdet. :)
Ha koll på blocket. Där går det att fynda av folk som rensat på vinden :) Även Tradera kan överraska ibland med bra slutpriser.
Kul att du vill börja fota analogt btw. Det är en rolig hobby. Fastna inte bara vid Nikon eller Canon, dom är ofta dyrare än andra märken. Pentax, Minolta, Konica, Praktica, Fujica för att nämna några har alla gjort fantastiska kameror.
Lycka till.

Heads up till potentiella säljare av analog kamerautrustning. Sälj ingenting utan att kontrollera marknadsvärde. Utrustningen köparen @lillobillo är ute efter kan mycket väl vara värd tusentals kronor.
Gäller köpesannons: https://klocksnack.se/threads/1970-80-analogkamera-nikon-canon.106303/

Jag skickade ett pm i morse till den köpes Annonsen Men inget svar :D

Text -->

Hej jag har en Canon AE 1 I silver i nästan mint från 1980 Olympic Winter games. Denna har ''bajonettfattning''

Den ser inte ut som den du har lagt upp en bild på (denna är köpt i fotobutiken vid konserhuset ca 1980. Av min far som jag fick i gåva.
Har lite olika objektiv till denna en är std 50mm 1.8 Original. + sky filter(1b)
Samt en på 135 mm 3,5
Senast använd 1999 ligger i en foto väska utan det lilla batteriet tog ut då den inte användes

Jag vet att denna inte går loss på 400 kr

Om någon har intresse PM (Endast seriösa) :D

//Simon

Ha koll på blocket. Där går det att fynda av folk som rensat på vinden :) Även Tradera kan överraska ibland med bra slutpriser.
Kul att du vill börja fota analogt btw. Det är en rolig hobby. Fastna inte bara vid Nikon eller Canon, dom är ofta dyrare än andra märken. Pentax, Minolta, Konica, Praktica, Fujica för att nämna några har alla gjort fantastiska kameror.
Lycka till.
Tack för tipset! Hur är det med tillbehör till dem kamerorna? Skrev Canon och Nikon för jag tänkte att de skulle vara lättare att hitta linser, fodral och liknande till:)

60EAAF11-3DBD-4EC7-BA0C-36344ADB2CE2.png

Brukar vara rätt duktiga på att makulera biljetter som kommer ut till annat än försäljningspris :)

Förr såg trevliga killar i dyra jackor till att folk som sålde biljetter till överpriser slutade med det. Man kan ju hoppas att traditionen lever vidare.

Förr såg trevliga killar i dyra jackor till att folk som sålde biljetter till överpriser slutade med det. Man kan ju hoppas att traditionen lever vidare.

Slutar någon upp med det då är det alltid någon annan som försöker.
Ryktades om någon som la upp bortabiljetter på blocket till överpris och bestämde träff med köpare blev av med biljetterna utan betalning för någon vecka sedan

Förundras över prissättning på begagnade kläder här på lifestyle köp/sälj.

Några exempel från senaste veckan: Beggad kavaj för 7000kr, beg rock för 50% av nyvärdet, beg vinterjacka för 75% av listpris, osv.

Jag brukar tänka minst 50% rabatt (helst mer) på helt nya oanvända moderna populära high-end plagg med tags kvar.
Listpriser i alla ära men mtp alla reor och nätpriser är listpris inget man kan räkna med.
30% rea är inte ovanligt så 70% av listpriset är vad du ofta kan köpa det nytt med garantier på nätet.

Är det använt brukar jag tänka max 30% av nypriset.

Och är det plagg med permanent defekt som inte går bort, typ reva, större fläck etc, skänk det till välgörenhet istället.

Beakta även att med tiden blir saker omoderna och nyvärdet blir mindre och mindre aktuellt..

Förundras över prissättning på begagnade kläder här på lifestyle köp/sälj.

Några exempel från senaste veckan: Beggad kavaj för 7000kr, beg rock för 50% av nyvärdet, beg vinterjacka för 75% av listpris, osv.

Jag brukar tänka minst 50% rabatt (helst mer) på helt nya oanvända moderna populära high-end plagg med tags kvar.
Listpriser i alla ära men mtp alla reor och nätpriser är listpris inget man kan räkna med.
30% rea är inte ovanligt så 70% av listpriset är vad du ofta kan köpa det nytt med garantier på nätet.

Är det använt brukar jag tänka max 30% av nypriset.

Och är det plagg med permanent defekt som inte går bort, typ reva, större fläck etc, skänk det till välgörenhet istället.

Beakta även att med tiden blir saker omoderna och nyvärdet blir mindre och mindre aktuellt..
Torska pengar kan man ju inte göra.

Kolla bara på äcklen som köper beggade airpods för att spara 500kr. :)

Tillbaka
Topp