Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Aboynamedsue, 28 augusti 2016.

1. engst

engst Tantal

Ja, det ligger ofta litet högt. Fast mest förundras jag över att alla här har så små storlekar.
    - What IS this? A suit for ANTS!?

2. Lindrian

Lindrian Titan

Håller med, vissa priser är vansinniga.

Men just kavajen du tar som exempel ligger runt 30-35k ny.

3. JLC

JLC Brons

Du har rätt, missade det, fast det ser ut som detta exemplar är en äldre med rätt många år på nacken.

Så här ser en modern Ceare Attolini ut:
    https://gabucci.se/sv/product/4644/kavaj

Lindrian gillar detta.
  4. christian-h

christian-h Guld

Vissa priser är vansinniga, absolut - men det är skillnad på plagg och plagg. Utan att ha någon insikt har jag ändå svårt att se att @Oscaro försöker ta ett överpris.

Oscaro, Richie, Erik1 och 2 andra gillar detta.
  5. JLC

JLC Brons

Jag tror dig och det stämmer säkert. En 31K kavaj kan säkert vara värd 7, min poäng var mer att en av äldre snitt tappar i värde rätt snabbt.

Lindrian gillar detta.
  6. Zingo

Zingo Brons

Ska vi höja nivå lite nu? :)

Notorious Niklas gillar detta.
  7. Oscaro

Oscaro Silver

Nu säger jag inget om mitt pris är rimligt eller inte, men det är ingen gammal kavaj. Bilderna visar inte hela sanningen, och tror den tappat lite av formen när den bara hängt, men den är 3r2 precis som den du länkade från Gabucci och med en liten steam så kommer den se likadan ut. Men med det sagt tycker jag det är svårt att prissätta såna här grejer, och det är möjligt att mitt pris ligger över vad den är värd, men överlåter till marknaden för att avgöra det.

JLC och Lolle gillar detta.
  8. Leben

Leben The Dude Admin Owner Premium

Tröttsamt.
    Har rensat.

JLC, joca, Hoarz och 1 annan gillar detta.
  9. Lindrian

Lindrian Titan

Tycker rent generellt som du, låt marknaden avgöra. Det är typiskt mitt tålamod som sätter priset. Jag kanske kan få säg 1000kr för en grej, men sätter priset på 600kr, för jag vill få det sålt, och orkar inte hålla på o tjafsa.

Likeitclean gillar detta.
  10. Likeitclean

Likeitclean Titan

Det svåra är juh att det säljs säkerligen 3a kopior av t.ex Stone Island. Tycker personligen det är bättre att köpa just detta märke nytt och sälja med kvitto senare.
    Tkr folk ska dra öronen åt sig om det försöker säljas jackor "nya" utan ngt inköpskvitto!
    Kan väl dessutom granska vissa annonser och ej godkänna om det verkar lite skumt.

11. snoozarn

snoozarn Diamant Premium

Från:
    Stockholm
    Har du belägg för dina påståenden eller gissar du bara?

Nollfyrasex, RosaCasio och Erik1 gillar detta.
  12. Nollfyrasex

Nollfyrasex Titan

Nu är det några år sedan jag hade riktigt bra koll på SI,men vid den tiden var det rätt få plagg som förfalskades någorlunda bra. En-två sorters jackor cirkulerade, men annars var majoriteten så uppenbara att en blind person kunde se dem. Tröjor med patch, textloggor och broderade märken samtidigt osv. Qr-koderna lär ju ha gjort det rejält svårare också.

13. Likeitclean

Likeitclean Titan

Koderna har absolut gjort det svårare, men det jag märkt en gång jag skulle köpa en beg, inte härifrån utan från e-bay va att dom klippt bort gamla tvättråd och övriga och satt på en ny kopia som va bra gjord , men jag skrev till han och han för de över stålar direkt så va juh inga bekymmer mer än att jag sett fram emot jackan. Köpte den från johnells ist :)

14. Johanw

Johanw Tantal

Från:
    Lomma
    Skojar du? Små storlekar? Titta på alla byxor. Känns som Viktväktarna kunnat göra storkovan här. Minns inte när jag sett en storlek på t.ex jeans under 31 i midjan, oftast större.

mofo och Richie gillar detta.
  15. engst

engst Tantal

Jag vågar inte utveckla mitt resonemang, eftersom alla är så himla lättkränkta nuförtiden. Låt mig istället understryka att alla storlekar är lika mycket värda.

klockmarren, Erik1, Veratio och 3 andra gillar detta.