• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Något jag rekommenderar är att du läser annonsen innan du riktar ditt patetiska hat.

Jag köpte de förra veckan, för 1800. Jag vill ha det jag gav för dem.

De finns ej att köpa för under 1800, det är slut överallt. Hänvisar dig till prisjakt/pricerunner m.fl. Är det så fel att sälja dem för det jag gav när det inte har gått mer än 5 dagar? Skärp dig.
Seså, jag tar för vana att läsa de inlägg jag väljer att kommentera.
Frågan var väl mer än berättigad i och med att lurarna finns på lager så som jag visade i mitt inlägg?
Det spelar ju mindre roll om dom är 5 dagar eller 5 minuter gamla, dom är ju använda och jag var nyfiken på hur du resonerade.
Jag kan dessutom garantera att det inte låg vare sig hat eller oskärpa bakom min fråga.:)

Hur som helst så nöjer jag mig där och önskar dig en fortsatt trevlig dag!
 

stigge

Omega
2-Faktor

TooElite

Cartier
@FabianSandberg
Börjar med att skriva:
Ta inte detta som någon kritik utan nyfikenhet då jag inte har koll på detta. Vissa plagg
ökar ju faktiskt i värde mot listpris (och såklart även klockor)

Är västen så attraktiv att den stiger i värde?
https://klocksnack.se/threads/moncler-auron-18.107985/
Verkar finns på MrPorter för 12500:- (inte din storlek dock)
https://www.mrporter.com/en-se/mens...ce-and-quilted-shell-down-gilet/1054630?ppv=2
@FabianSandberg
Börjar med att skriva:
Ta inte detta som någon kritik utan nyfikenhet då jag inte har koll på detta. Vissa plagg
ökar ju faktiskt i värde mot listpris (och såklart även klockor)

Är västen så attraktiv att den stiger i värde?
https://klocksnack.se/threads/moncler-auron-18.107985/
Verkar finns på MrPorter för 12500:- (inte din storlek dock)
https://www.mrporter.com/
@FabianSandberg
Börjar med att skriva:
Ta inte detta som någon kritik utan nyfikenhet då jag inte har koll på detta. Vissa plagg
ökar ju faktiskt i värde mot listpris (och såklart även klockor)

Är västen så attraktiv att den stiger i värde?
en-se/mens/moncler_genius/2-moncler-1952-auron-reversible-fleece-and-quilted-shell-down-gilet/1054630?ppv=2
Ingen fara, bra att du frågar. Hos sidan du angav kostar det 14k att få den hemskickad. Sen är det en attraktiv modell, ja. Om den kommer öka i värde är svårt att säga, inte alls omöjligt. Moncler har en del plagg som många finner väldigt exklusiva och speciella.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Ingen fara, bra att du frågar. Hos sidan du angav kostar det 14k att få den hemskickad. Sen är det en attraktiv modell, ja. Om den kommer öka i värde är svårt att säga, inte alls omöjligt. Moncler har en del plagg som många finner väldigt exklusiva och speciella.
Blev fel
 
Senast ändrad:

stigge

Omega
2-Faktor
Ingen fara, bra att du frågar. Hos sidan du angav kostar det 14k att få den hemskickad. Sen är det en attraktiv modell, ja. Om den kommer öka i värde är svårt att säga, inte alls omöjligt. Moncler har en del plagg som många finner väldigt exklusiva och speciella.

Verkar vara ngt skumt med MrPorters pris?!
Listar på 1195€ (12 542 SEK) men när jag lägger den i varukorgen så ändras det till 1352€ (14192 SEK).
Hur som, cool väst ändå :)
0969B934-A809-4BEB-9A5E-1D97AE5BD4F8.png
003E0680-BD84-42F4-987A-00D2099D1268.png
 

thny

Omega
2-Faktor
Vad jag har förstått så finns det inga bevis på att han någonsin burit en. Smeknamnet kommer antagligen från ett rykte om att det var hans favoritklocka men det verkar inte vara någon som egentligen vet. Det enda som är säkert är att 1655 kallas Steve McQueen :)

Varför kallas denna Steve Mcqueen @thny?
Finns det ens bevis på att han bar en liknande modell? Av det jag har lyckats googla fram så bar han Tag och Rolex Sub...

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-1655-steve-mcqueen.110786/
 
D

Deleted member 4412

Guest
Låter knasigt... hoppas att folk inte betalar mer bara för det
Återigen, den kallas så rent allmänt vilket även du säkerligen är väl medveten om. Likväl bar han väl aldrig nån Monaco privat? Enda ”bevisat” är väl 5512:)
Knasiga namn finns det på många Rolex klockor idag. Alltifrån Fat Lady, Sophia Lauren (hon bar väl aldrig nån 16760??) till Bart Simpson.. likväl finns det väl heller ingen bekräftad info från Rolex om div mark angående tavlor o insert:)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Återigen, den kallas så rent allmänt vilket även du säkerligen är väl medveten om. Likväl bar han väl aldrig nån Monaco privat? Enda ”bevisat” är väl 5512:)
Knasiga namn finns det på många Rolex klockor idag. Alltifrån Fat Lady, Sophia Lauren (hon bar väl aldrig nån 16760??) till Bart Simpson.. likväl finns det väl heller ingen bekräftad info från Rolex om div mark angående tavlor o insert:)
Återigen. Hoppas att folk inte betalar mer för detta
 
D

Deleted member 4412

Guest
Återigen. Hoppas att folk inte betalar mer för detta
Så du menar på fullt allvar att nån köper en klocka i denna klass enkom för namnet utan ha en gnutta koll på läget? O dessutom pyntar lite extra?
Gärna för mej men OM det nu skulle hända kan jag lova dej att jag kommer att dementera att min 1655 bars av just Steve himself o köparen ifråga inte behöver hosta upp lite extra;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Men nog om smeknamn nu. För det ör inget annat än vad det är:)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Så du menar på fullt allvar att nån köper en klocka i denna klass enkom för namnet utan ha en gnutta koll på läget? O dessutom pyntar lite extra?
Gärna för mej men OM det nu skulle hända kan jag lova dej att jag kommer att dementera att min 1655 bars av just Steve himself o köparen ifråga inte behöver hosta upp lite extra;)
Jag tror att folk helt enkelt vill att andra modeller ska göra samma resa som Paul Newman's klocka, därav påtvingade namn
 
Topp