Är ju bara att sortera på startdatum så får du bara nyaDet skulle fan finnas en "bump-count" som visade antalet bumpar idag och totalt för annonserna. Sen skulle man kunna filtrera på det.
Jag vill se nya annonser på sidan 1.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är ju bara att sortera på startdatum så får du bara nyaDet skulle fan finnas en "bump-count" som visade antalet bumpar idag och totalt för annonserna. Sen skulle man kunna filtrera på det.
Igår natt precis innan tolvslaget och nu för inte så längesen..
Igår natt precis innan tolvslaget och nu för inte så längesen..
Det skulle fan finnas en "bump-count" som visade antalet bumpar idag och totalt för annonserna. Sen skulle man kunna filtrera på det.
Bara en vecka... minst en månad.Banna folk i en vecka som bryter mot bumpreglerna.
...och sen rullar vi dom i tjära och fjädrar
Lite mycket högaffel-känsla nu kanske. Håller dock med i sak. Rätt oskönt beteende som borde beivras, framför allt om det upprepas, men litar på att admins löser detta galant.
Man skulle kunna skriva om just den här paragrafen, eftersom den uppenbarligen leder till missförstånd. Men självklart ska man också tillrättavisa dom som inte kan följa rätt enkla regler. Hur hårt straffet ska vara vågar jag inte ge mig in på, mest eftersom jag inte har koll på praxis.Vad är ditt förslag då?
Man skulle kunna skriva om just den här paragrafen, eftersom den uppenbarligen leder till missförstånd. Men självklart ska man också tillrättavisa dom som inte kan följa rätt enkla regler. Hur hårt straffet ska vara vågar jag inte ge mig in på, mest eftersom jag inte har koll på praxis.
Som det är nu fungerar det inte riktigt och många blir irriterade. Jag personligen har inte sådan koll så att jag ser om någon bumpar för mycket. Men det skulle vara skönt att slippa se folk irriterade över detta och att diskussionen tar slut.
Hur tänker du nu? Det finns en regel att följa och därmed åligger det medlemmarna att följa denna. Det är ju inte så att det åligger polisen att rent tekniskt se till att ingen kör för fort...Det åligger ju admin har lösa det tekniskt.
Hur tänker du nu? Det finns en regel att följa och därmed åligger det medlemmarna att följa denna. Det är ju inte så att det åligger polisen att rent tekniskt se till att ingen kör för fort...
Det är bättre att göra så att man inte kan göra fel, tex inaktivera bumpknappen i 24h.
Syftade på "åligger" - det "åligger" inte alls @admin att göra det.
En del tycker det. Jag tycker det är bättre att fixa (om man kan) så att det inte går att göra fel än att ha en massa regler som måste kontrolleras manuellt, för det kommer alltid finnas någon som inte läst eller inte förstår. Det blir trevligare för alla och mindre manuellt arbete om det sköts automatiskt. Jämför tex med att ha minst 20 inlägg för att kunna posta i K&S. Är det bättre att ta bort spärren och skriva en regel ist menar du?Syftade på "åligger" - det "åligger" inte alls @admin att göra det.
Det åligger ju admin har lösa det tekniskt.
Men nu har det ju sagts att det inte är tekniskt möjligt (i alla fall med rimlig insats). Om det nu "bara är att fixa", varför inte hjälpa till att göra det? Stödjer inte forum-mjukvaran det out of the box går det säkert att forka kodbasen alternativt skriva plugin själv. Eller är det bara @admin & co som ska jobba gratis enligt er?En del tycker det. Jag tycker det är bättre att fixa (om man kan) så att det inte går att göra fel än att ha en massa regler som måste kontrolleras manuellt, för det kommer alltid finnas någon som inte läst eller inte förstår. Det blir trevligare för alla och mindre manuellt arbete om det sköts automatiskt. Jämför tex med att ha minst 20 inlägg för att kunna posta i K&S. Är det bättre att ta bort spärren och skriva en regel ist menar du?
Men nu har det ju sagts att det inte är tekniskt möjligt (i alla fall med rimlig insats). Om det nu "bara är att fixa", varför inte hjälpa till att göra det? Stödjer inte forum-mjukvaran det out of the box går det säkert att forka kodbasen alternativt skriva plugin själv. Eller är det bara @admin & co som ska jobba gratis enligt er?
Tror förtydligande/förenkling av regeln i kombination med hårdare straff mot de som inte sköter sig gör att problemet försvinner med minsta möjliga insats.
Typ:
* Per dygn (00:00 - 23:59 svensk tid) får varje medlem tillåtelse att göra följande:
a) Bumpa tre olika annonser
eller
b) Posta tre nya annonser
Notera att detta kan kombineras. Det är med andra ord tillåtet att t.ex. bumpa två annonser och skapa en ny under ett givet dygn.
Dock får varje annons endast bumpas en gång per dygn.
Hur tänker du nu? Det finns en regel att följa och därmed åligger det medlemmarna att följa denna. Det är ju inte så att det åligger polisen att rent tekniskt se till att ingen kör för fort...
https://klocksnack.se/threads/jeanr...125000kr-slumpas-bort-för-20000kr-nytt.88639/
Kanske jag som är nojjig, men jag får lite dåliga vibbar av den här annonsen...
Varför säljs de så billigt?
Tror det är samma som förekommit i Blockettrådenhttps://klocksnack.se/threads/jeanr...125000kr-slumpas-bort-för-20000kr-nytt.88639/
Man kanske skall passa på att köpa en till frugan.
Det är ju trots allt från "den äldsta och mest anrika klocktillverkaren i världen" och 30k för ngt som är värt 125k låter ju svinbra....
https://klocksnack.se/threads/jeanr...125000kr-slumpas-bort-för-20000kr-nytt.88639/
Det är nog bara du som är lite nojjig @eccj Det är ju damur och jag har prissatt dessa med tanke på att det inte verkar finnas en vidare stor marknad för damur. Det var menat att de skulle bli presenter till min mamma och min moster men de ville inte ha så dyra klockor (köpte två sketna guldpläterade Michael Kors kronografer istället som min syster brukar använda och dessa blev de extremt nöjda och glada över). Handlaren som sålde dessa till mig tog faktiskt emot betalning i kryptovaluta och pga en mycket stor värdestegring på min kryptovalutaportfölj så känns det inte som att jag gör en allt för stor förlust på dessa. Priset jag satte ut i annonsen är det som jag hade fått omgående hos pantbanken men jag lägger ut dessa här då jag hellre skulle vilja att någon KS:are som kanske vill köpa en fin present till sin fru (eller någon annans fru - jag dömer ingen) skulle bli intresserad och hugga till istället för att låta pantbanken göra sig ett fynd. Det enda jag skulle vilja ha i gengäld från köparen är en goodguy recension inför mina framtida försäljningar (kommer att avyttra en större del av min vintage-samling med pateks, rolexar och andra kända fabrikat) Allt som står i annonsen stämmer och klockorna finns i Stockholm för påseende. Om inte dessa säljs så kommer jag att lämna in dessa i April på Kaplans så att de säljs på deras stora klockauktion och då kommer dessa gå förmodligen för en mycket större peng än vad jag har satt ut dessa för.https://klocksnack.se/threads/jeanr...125000kr-slumpas-bort-för-20000kr-nytt.88639/
Dessa brukar gå för mycket mer än så, även på ebay.Ligger ett gäng på eBay där de exemplaren med fasta priser har samma höga list/säljpriser som uppges i annonsen på KS, medan de som är på auktion ligger och skvalpar runt 3´...förvisso med några dagars budande kvar.
Japp det är min annons detTror det är samma som förekommit i Blockettråden
Dessa brukar gå för mycket mer än så, även på ebay.