• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Fergi , jag har funderat på varför Rolex-kronan på din 1600 inte ser ut att vara helt centrerad? För visst är det samma dinka som Gripenbro hade ute? Vill minns att det såg likadant ut på hans bilder. Något du (eller någon annan) kan upplysa om mig? Ruggigt fin klocka annars!

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1600-ev-byte-panerai.88667/
Inget jag reflekterat över,är troligtvis en servicetavla men kanske någon annan vet? Vet inte om gripenbro haft den innan. Tack :) ja den är riktigt fin tycker jag själv men notorisk flippare man är så finns sug på en panna nu ;)

Edit:köpt av ”dr klocka”

Senast ändrad:
Inget jag reflekterat över,är troligtvis en servicetavla men kanske någon annan vet? Vet inte om gripenbro haft den innan. Tack :) ja den är riktigt fin tycker jag själv men notorisk flippare man är så finns sug på en panna nu ;)

Edit:köpt av ”dr klocka”
Du har så rätt så; visst var det Dr. Watch som hade den ute! Någon annan som har koll? Borde rimligtvis gå att åtgärda med ett besök hos en urmakare om den bara är felpassad, eller?

Nu har jag varit medlem i över 1 vecka och gjort 20 poster, varför kan jag inte posta?

"Tråden där jag försvarar Tag Heuer!
Alltså översta bilden way2013, Magisk!!!

Den första och enda Dagens klocktråd!
så snygg! letar!!!

Den första och enda Dagens klocktråd!
Min drömklocka :)

Officiella Omegatråden
snygg med nato :)

Rolex GMT tråden...
MAGISK!!!

Vad gör du (och din klocka) just nu-tråden!
OKej, mkt fin :)

Vad gör du (och din klocka) just nu-tråden!
Okej, mkt fin

Den Officiella Tag Heuer Tråden
Riktigt fin!

Nybörjarguide – min första "riktiga" klocka
nice"

Kan detta vara förklaringen?

Vad rekommenderar ni ska stå i den rutan då för mig som är ny och inte lika kunnig som er gissar jag? 0:-? Och isåfall går det att ändra i efterhand.

Vad rekommenderar ni ska stå i den rutan då för mig som är ny och inte lika kunnig som er gissar jag? 0:-? Och isåfall går det att ändra i efterhand.
Ett rimligare pris/bytesvärde.
Men du får såklart sätta vilket bytesvärde du vill.
0kr får du inte skriva (om du inte ger bort klockan)

Ändra gör du här:

Screen Shot 2018-03-06 at 16.45.18.png

Ett rimligare pris/bytesvärde.
Men du får såklart sätta vilket bytesvärde du vill.
0kr får du inte skriva (om du inte ger bort klockan)

Ändra gör du här:

Screen Shot 2018-03-06 at 16.45.18.png

Skrivit till två st företag som säljer klockor., vet inte om jag får nämna deras webbplats här. Där blev jag erbjuden 12-13k från den ena och 13k från den andra vid ett byte. Jag tänker att de vill ju kunna tjäna pengar på min klocka och köper den därför för ett pris de sedan kan sälja dyrare. Därför valde jag 14k då det kändes relevant. Uppenbarligen inte.. haha, men tack för hjälpen =)

Skrivit till två st företag som säljer klockor., vet inte om jag får nämna deras webbplats här. Där blev jag erbjuden 12-13k från den ena och 13k från den andra vid ett byte. Jag tänker att de vill ju kunna tjäna pengar på min klocka och köper den därför för ett pris de sedan kan sälja dyrare. Därför valde jag 14k då det kändes relevant. Uppenbarligen inte.. haha, men tack för hjälpen =)
Som sagt, du får sätta vilket pris du vill.
Men har du fått 13k från handlare skulle jag köra på det, men antagligen värderar dom väl klockan du ville byta mot högt också.

Precis som @Fixxxer säger så har de god marginal på klockan du vill köpa av dem. Därför lockar de med ett högt bytesvärde på din.
Dessutom kan oftast ett företag ta en högre prislapp än privatpersoner.
De med keramisk bezel har gått för cirka 13k
Skulle bli mycket förvånad om du får 14k för din :)

Inget ont i mina ord. Bara så att du får rätt uppfattning av vad säljhistoriken här på KS har varit.

Inbytesvärdet är ju bara halva affären. Vad har företaget erbjudit dig för pris på den du vill köpa, och vad blir mellanskillnaden? Det är ju den som är det viktiga.

Inbytesvärdet är ju bara halva affären. Vad har företaget erbjudit dig för pris på den du vill köpa, och vad blir mellanskillnaden? Det är ju den som är det viktiga.

Köper era argument, berättar bara vad som ligger i grund för mitt val av pris. Sedan var detta återigen endast över mail/formulär, hade jag skickat klockan kanske de hade hittat på att den inte såg ut som förväntan och kommit med nytt prisförslag. Klockan jag kollade på var en Tag Heuer WAY211A.FC6362 och säljs för 17875kr.

Köper era argument, berättar bara vad som ligger i grund för mitt val av pris. Sedan var detta återigen endast över mail/formulär, hade jag skickat klockan kanske de hade hittat på att den inte såg ut som förväntan och kommit med nytt prisförslag. Klockan jag kollade på var en Tag Heuer WAY211A.FC6362 och säljs för 17875kr.
Finns inget tvång att du ska berätta någonting om någonting.
Du sätter vilket pris du vill för att du vill det, sen kan vissa medlemmar TYCKA vad de vill i den här tråden. Relevanta kommentarer eller inte. Du behöver inte kommentera ett skvatt.

Är fortfarande inte alls övertygad om att den här tråden tillför mer än den skadar.

Du sätter vilket pris du vill för att du vill det, sen kan vissa medlemmar TYCKA vad de vill i den här tråden. Relevanta kommentarer eller inte. Du behöver inte kommentera ett skvatt.

Är fortfarande inte alls övertygad om att den här tråden tillför mer än den skadar.
Om du läste diskussionen så borde du sett att det egentligen inte handlar om klagande på prissättningen, utan vi försöker hjälpa @Henmell att göra en bra affär med handlaren/arna och beskriva vad som ska med vid bytesaffär (bytesvärde) i K&S-annonsen.

Vad gör den för skada?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp