Vart kan man hitta? tycker dom är lite intressanta.Snarare att man inte har träffat/skapat sin kundgrupp. Sedan kan man säkert diskutera om de ligger lite högt, men priserna de ligger på just nu hos gråhandlare är orimligt låga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart kan man hitta? tycker dom är lite intressanta.Snarare att man inte har träffat/skapat sin kundgrupp. Sedan kan man säkert diskutera om de ligger lite högt, men priserna de ligger på just nu hos gråhandlare är orimligt låga.
Överallt och ingenstans. Ebay, chrono24. Stor variation på priserna dock.Vart kan man hitta? tycker dom är lite intressanta.
Tack och bock!@aosehus jag tror du fått referensen fel i rubriken - https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234.88837/
Nej då, det var nog huvudet på spiken. Vi är inte vana vid det bara.Säljarna är galna, köparna än mer.
Höjd lägsta nivån för ett ökat ego är förklaringen.
Nä, nu drog jag det för långt, förlåt... eller?
Inget jag reflekterat över,är troligtvis en servicetavla men kanske någon annan vet? Vet inte om gripenbro haft den innan. Tack ja den är riktigt fin tycker jag själv men notorisk flippare man är så finns sug på en panna nu@Fergi , jag har funderat på varför Rolex-kronan på din 1600 inte ser ut att vara helt centrerad? För visst är det samma dinka som Gripenbro hade ute? Vill minns att det såg likadant ut på hans bilder. Något du (eller någon annan) kan upplysa om mig? Ruggigt fin klocka annars!
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1600-ev-byte-panerai.88667/
Du har så rätt så; visst var det Dr. Watch som hade den ute! Någon annan som har koll? Borde rimligtvis gå att åtgärda med ett besök hos en urmakare om den bara är felpassad, eller?Inget jag reflekterat över,är troligtvis en servicetavla men kanske någon annan vet? Vet inte om gripenbro haft den innan. Tack ja den är riktigt fin tycker jag själv men notorisk flippare man är så finns sug på en panna nu
Edit:köpt av ”dr klocka”
Nu har jag varit medlem i över 1 vecka och gjort 20 poster, varför kan jag inte posta?
Det räcker inte att posta 20 inlägg - det måste finnas någon substans också. Om man ser på dina inlägg kan man argumentera för att de är ganska genomskinliga. @admin kan säkert förtydliga.Nu har jag varit medlem i över 1 vecka och gjort 20 poster, varför kan jag inte posta?
Det räcker inte att posta 20 inlägg - det måste finnas någon substans också. Om man ser på dina inlägg kan man argumentera för att de är ganska genomskinliga. @admin kan säkert förtydliga.
Det räcker inte att posta 20 inlägg - det måste finnas någon substans också. Om man ser på dina inlägg kan man argumentera för att de är ganska genomskinliga. @admin kan säkert förtydliga.
Dyrt också, dom där går ju för 14 nya.
Dyrt också, dom där går ju för 14 nya.
Vad är det för skillnad på att sälja dyrt eller byta dyrt?Som du ser i annonsen så är jag ute efter ett byte
Som du ser i annonsen så är jag ute efter ett byte
Ett rimligare pris/bytesvärde.Vad rekommenderar ni ska stå i den rutan då för mig som är ny och inte lika kunnig som er gissar jag? 0:-? Och isåfall går det att ändra i efterhand.
Vad rekommenderar ni ska stå i den rutan då för mig som är ny och inte lika kunnig som er gissar jag? 0:-? Och isåfall går det att ändra i efterhand.
Ett rimligare pris/bytesvärde.
Men du får såklart sätta vilket bytesvärde du vill.
0kr får du inte skriva (om du inte ger bort klockan)
Ändra gör du här:
Som sagt, du får sätta vilket pris du vill.Skrivit till två st företag som säljer klockor., vet inte om jag får nämna deras webbplats här. Där blev jag erbjuden 12-13k från den ena och 13k från den andra vid ett byte. Jag tänker att de vill ju kunna tjäna pengar på min klocka och köper den därför för ett pris de sedan kan sälja dyrare. Därför valde jag 14k då det kändes relevant. Uppenbarligen inte.. haha, men tack för hjälpen =)
Skrivit till två st företag som säljer klockor., vet inte om jag får nämna deras webbplats här. Där blev jag erbjuden 12-13k från den ena och 13k från den andra vid ett byte. Jag tänker att de vill ju kunna tjäna pengar på min klocka och köper den därför för ett pris de sedan kan sälja dyrare. Därför valde jag 14k då det kändes relevant. Uppenbarligen inte.. haha, men tack för hjälpen =)
Inbytesvärdet är ju bara halva affären. Vad har företaget erbjudit dig för pris på den du vill köpa, och vad blir mellanskillnaden? Det är ju den som är det viktiga.Skrivit till två st företag som säljer klockor., vet inte om jag får nämna deras webbplats här. Där blev jag erbjuden 12-13k från den ena och 13k från den andra vid ett byte. Jag tänker att de vill ju kunna tjäna pengar på min klocka och köper den därför för ett pris de sedan kan sälja dyrare. Därför valde jag 14k då det kändes relevant. Uppenbarligen inte.. haha, men tack för hjälpen =)
Inbytesvärdet är ju bara halva affären. Vad har företaget erbjudit dig för pris på den du vill köpa, och vad blir mellanskillnaden? Det är ju den som är det viktiga.
Finns inget tvång att du ska berätta någonting om någonting.Köper era argument, berättar bara vad som ligger i grund för mitt val av pris. Sedan var detta återigen endast över mail/formulär, hade jag skickat klockan kanske de hade hittat på att den inte såg ut som förväntan och kommit med nytt prisförslag. Klockan jag kollade på var en Tag Heuer WAY211A.FC6362 och säljs för 17875kr.
Är fortfarande inte alls övertygad om att den här tråden tillför mer än den skadar.
Om du läste diskussionen så borde du sett att det egentligen inte handlar om klagande på prissättningen, utan vi försöker hjälpa @Henmell att göra en bra affär med handlaren/arna och beskriva vad som ska med vid bytesaffär (bytesvärde) i K&S-annonsen.Finns inget tvång att du ska berätta någonting om någonting.
Du sätter vilket pris du vill för att du vill det, sen kan vissa medlemmar TYCKA vad de vill i den här tråden. Relevanta kommentarer eller inte. Du behöver inte kommentera ett skvatt.
Är fortfarande inte alls övertygad om att den här tråden tillför mer än den skadar.
Vad gör den för skada?Finns inget tvång att du ska berätta någonting om någonting.
Du sätter vilket pris du vill för att du vill det, sen kan vissa medlemmar TYCKA vad de vill i den här tråden. Relevanta kommentarer eller inte. Du behöver inte kommentera ett skvatt.