• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@fogden
https://klocksnack.se/threads/prisbump-breitling-avenger-ii-seawolf.88909/
Du skriver att hairlines finns efter vanligt användande. Borde det inte nämnas att en bit av bezeln är helt borta? Jag som köpare skulle iallafall bli lite missnöjd om jag köpte den och märker att en bit av bezeln saknas :)
Vet man inte om det så är det ju väldigt svårt att se.
F6B38548-6D7B-4509-8C1F-7595CB6ABEDA.png

@fogden
https://klocksnack.se/threads/prisbump-breitling-avenger-ii-seawolf.88909/
Du skriver att hairlines finns efter vanligt användande. Borde det inte nämnas att en bit av bezeln är helt borta? Jag som köpare skulle iallafall bli lite missnöjd om jag köpte den och märker att en bit av bezeln saknas :)
Vet man inte om det så är det ju väldigt svårt att se.
F6B38548-6D7B-4509-8C1F-7595CB6ABEDA.png

Tjena,

Detta var inte ens något som jag själv hae lagt märke till! Självklart skall detta läggas till!
Tack för påpekandet :)

Du kanske vet vart det kommer ifrån, eftersom du verkar ha bilder som jag inte har! ju mer info jag kan lägga till desto bättre så den där pojken från götet slipper tro att jag försöker blåsa någon :)
Tyvärr vet jag inte hur den skadan uppkom, men skulle gärna vilja veta det! Jag vet iallafall att den inte såg ut sådär jag när lämnade över den till en ny ägare :) tycker dock de är konstigt att du själv inte märkt det.

Tyvärr vet jag inte hur den skadan uppkom, men skulle gärna vilja veta det! Jag vet iallafall att den inte såg ut sådär jag när lämnade över den till en ny ägare :) tycker dock de är konstigt att du själv inte märkt det.

Jag förstår :) det beror på att jag använt den Väldigt lite. Mest legat i sin box :)

"Tråden där jag försvarar Tag Heuer!
Alltså översta bilden way2013, Magisk!!!

Den första och enda Dagens klocktråd!
så snygg! letar!!!

Den första och enda Dagens klocktråd!
Min drömklocka :)

Officiella Omegatråden
snygg med nato :)

Rolex GMT tråden...
MAGISK!!!

Vad gör du (och din klocka) just nu-tråden!
OKej, mkt fin :)

Vad gör du (och din klocka) just nu-tråden!
Okej, mkt fin

Den Officiella Tag Heuer Tråden
Riktigt fin!

Nybörjarguide – min första "riktiga" klocka
nice"

Kan detta vara förklaringen?

Haha, Detektivarbete......:) Fast med så mycket strunt kanske det fungerade lika bra med slamsugning

Jag är lika novis som dig. Om du kollar på min annons https://klocksnack.se/threads/prisbump-breitling-avenger-ii-seawolf.88909/ så ser du att på 45 och 15 så ser det ut som bezeln är nerslipad. Så skall det uppenbarligen inte se ut! :)
skönt att det var fler än jag som missade!
Du tar det ändå rätt lugnt för någon som precis annonserat en klocka med öppenbara och ej framförda fel. Hade jag köpt den med beskrivningen du hade så hade jag blivit vansinnig så fort jag packat upp den.

Du tar det ändå rätt lugnt för någon som precis annonserat en klocka med öppenbara och ej framförda fel. Hade jag köpt den med beskrivningen du hade så hade jag blivit vansinnig så fort jag packat upp den.

Vad vill du att jag skall göra? Jag har köpt den i precis det skicket. Använder samma bilder och i princip samma annons som den tidigare ägaren. Jag har lagt till i annonsen vad ni har påpekat. Och har inte kunnat ta några nya bilder på den påpekade skadan.

Klockan har jag använt en gång, sedan dess har den legat i sin box.

Vad vill du att jag skall göra? Jag har köpt den i precis det skicket. Använder samma bilder och i princip samma annons som den tidigare ägaren. Jag har lagt till i annonsen vad ni har påpekat. Och har inte kunnat ta några nya bilder på den påpekade skadan.

Menar du att det är föregående säljares bilder du använder? Oavsett när skadorna uppkom så ska de ju framgå i annonsen, som det är nu framkom de av ren slump. Om de uppkommit innan du köpte den och du varit ovetande så är ju det såklart tråkigt.

För din egen skull bör du ta foton där det inte ser ut som att du avsiktligt döljer skador på klockan.

Tråkigt att du köpt en skadad klocka, men du kan vel ta nya kort på området som är skadat? Är vel inget konstigt med det. Du har vel mobil med kamera?

Köpte du klockan på distans eller f2f?

Menar du att det är föregående säljares bilder du använder? Oavsett när skadorna uppkom så ska de ju framgå i annonsen, som det är nu framkom de av ren slump. Om de uppkommit innan du köpte den och du varit ovetande så är ju det såklart tråkigt.

För din egen skull bör du ta foton där det inte ser ut som att du avsiktligt döljer skador på klockan.

Det är föregåendes säljares bilder jag använder, vilket jag också skriver i min annons samt länkar till hans.

Jag kommer självklart ta nya bilder, som jag påpekat tidigare i denna tråden. Men en fördel är ju då att vara hemma vid klockan.

Jag köpte klockan f2f så det är helt och hållet mitt egna fel att jag inte undersökte klockan mer grundligt när jag köpte den.
Tycker jag inte. Säljer man en klocka utan att framhålla fel man vet om så är man ett rötägg varesig det är på distans eller F2F.

Vi ser ju däremot knappt något på fotona så svårt att avgöra om det är små eller stora skador.

Trist historia. @Bas har du också missat skadan eller råkade du bara knäppa bilder som knappt visar dom?
Jag tittade precis på annonsen som jag nappade på och där framkom det inget.
Jag under mitt ca två veckor långa ägande märkte ingenting vid dom fåtal gångerna jag bar den.
Försäljningen var f2f och har inte hört något från köparen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp