• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Märklig skada. Ett intryckt hörn som ser ut som en nedfasad jämn vinkel från sidan. Hur kan sånt uppstå?..

Edit: Ser inte obearbetat ut, om jag uttrycker mig så.

Senast ändrad:
Först tänkte jag vad alla är gnälliga över en liten skada för en klocka i den prisklass, men med annonsen som @yonsson länkade till så ser man skadan tydlig.
EF3716D4-C855-46B4-8281-B8645D141C50.jpeg

• Like
Reactions: Ako
Märklig skada. Ett intryckt hörn som ser ut som en nedfasad jämn vinkel från sidan. Hur kan sånt uppstå?..

Tycker också skadan är mycket märklig. Det ser helt jämt ut, som någon kommit åt en svarv. Hur som helst så är jag ärlig med de spekulanter som är intresserade av klockan och hänvisar till denna tråden. Därefter skall jag se till att ta tydliga bilder när jag kommer hem!

Tycker också skadan är mycket märklig. Det ser helt jämt ut, som någon kommit åt en svarv. Hur som helst så är jag ärlig med de spekulanter som är intresserade av klockan och hänvisar till denna tråden. Därefter skall jag se till att ta tydliga bilder när jag kommer hem!

Ska du ha all heder för, tycker du skött, efter detta framkom det bra. Ibland är det lätt missa skönhetsfel på klockor som är fina i övrigt. Även om de syns bra för andra. Bara tråkigt det händer :-/

Går det att bara köpa en ny raider borde det ju vara hyfsat smärtfritt åtgärda men noll koll på det.

Senast ändrad:
Breitling skulle aldrig släppa genom klockan med den där skadan.
Skulle gissa på att skadan uppstod när någon av tidigare ägarna stötte mot något hårt tex en ståldörr, badrumskakel etc.

Senast ändrad:
Ska du ha all heder för, tycker du skött, efter detta framkom, det bra. Ibland är det lätt missa skönhetsfel på klockor som är fina i övrigt. Även om de syns bra för andra. Bara tråkigt det händer :-/

Går det att bara köpa en ny raider borde det ju vara hyfsat smärtfritt åtgärda men noll koll på det.

Det tackar jag för. Har även förståelse för de som misstrodde.

Har även kontakt med tidigare ägare som mer än gärna är med och finansierar en ny raider.

Varför? Typisk Svensk mentalitet att det viktigaste är att ingen blir kränkt hellre än att saker och ting är korrekta.

Dessutom är frågan sönderdiskuterad och admin har bestämt att än så länge är det ok. Visserligen med en del tveksamhet, men om alla bara håller höjd så ska väl ett sällskap med vuxna, (nåja), människor klara av att prata pris utan att det gå bananas.

Klockvänner!
De senaste dagarna har Admin stängt trådar som kommenterat annonser. Vi tyckte helt enkelt att de inte spred så trevlig stämning. Det finns dock ett bra syfte med trådarna, att exempelvis ge extra information eller belysa tveksamheter i upplagda objekt. Visa klockor har ju ägts av flera forumrävar i tidigare led som eventuellt kan upplysa om allt möjligt.

Sandlådediskussionerna har framförallt uppkommit när det ska diskuteras priser. Igår tyckte vi som administrera forumet att det vore enklare att inte diskutera priser i denna tråd. Vi har dock mött relativt stark kritik av det beslutet. Således ändrar vi oss! Vi håller med att prisdiskussioner är bra i teorin samt att KS sitter på extremt mycket kunnande som eventuellt inte skulle komma fram.

Därför provar vi återigen att få diskutera annonser, inklusive priser.

Det kommer dock att kosta en del, som vissa förmodligen kommer tycka är jobbigt. Tråden kommer modereras hårt. Möjligen kommer någon inte uppskatta detta men sandlådedebatten och tangentbordsriddare i försvarsställning bidrar inte till positiv energi.

Med hopp om ett (ännu) trevligare forum för klockdiskussioner.
Vänligen
Admin

Man kan väl tagga säljaren och be om en förklaring? Eller det kanske inte är första gången säljare i fråga är dyrare än list?

Dyrast ja men SamiA är lika dyr och mycket drygare också.
Kolla ex vad JakobL säljer Big Pilot för, den äldre versionen 500401 bör kosta 60-70, men nej, killen måste ta +80k! Utan service också..
Rolex Smurf brukar gå för ca 200, SamiA tar 250 =)
Båda har sin plats på min ignorelista sen länge :D

Dyrast ja men SamiA är lika dyr och mycket drygare också.
Kolla ex vad JakobL säljer Big Pilot för, den äldre versionen 500401 bör kosta 60-70, men nej, killen måste ta +80k! Utan service också..
Rolex Smurf brukar gå för ca 200, SamiA tar 250 =)
Fascinerande om Sami är mindre trevlig än Jakub som är den enda här på 5 år som fått mig att skriva ett negativt referensinlägg.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp