Haha, eller en helt ny för under 4k
Köp den då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, eller en helt ny för under 4k
Att det är rätt pris direkt.Vad är ”priced to sell” undrar jag?
https://www.ebay.com/itm/Seiko-SARB...915839?hash=item1ca79924ff:g:On4AAOSw0aNazb8sAtt man köpa en beggad på tratten för 5... och att man får två länkar. No biggie. Köp.
Min fråga var retorisk, tycker jag att uttrycket är lite komiskt bara.Att det är rätt pris direkt.
Själva uttrycket är egentligen idiotiskt. Om man inte har prisat för att sälja kan man ju lika gärna låta bli att annonsera.
Åh herregud, gör folk vad som helst för att tjäna pengar på gratissaker?Tycker du inte det är lite väl sniket att sälja broschyrer till dina forumkamrater som vem som helst kan få gratis från AD eller tillverkarna själva @TobiasD?
https://klocksnack.se/threads/diverse-klockbroschyrer.91034
Fan också. Råkade bumpa en annons som jag redan bumpat 1 gång idag Jag skulle ändra texten och BUMP knappen låg precis bredvid (på mobilen) och då råkade jag klicka på den istället Innan någon hänger ut mig här så lovar jag att inte bumpa annonsen imorgon som kompensation för 2 bumps idag
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-aquaracer-way2110-10-000-kr.91143/
@Andyrew
Lite missvisande: i fältet står det "Retur, endast vid F2F - men i den löpande texten står det "Ingen retur vid F2F affär."
Tror texten i fältet är felaktig och att du menar "Retur, endast vid distans".
Bra (och sakligt) påtalat! Det dyker upp sådana här fall lite då och då, med garantier som inte är solklara. I detta fall kanske garantin följer med till nästa ägare, men i vissa fall är nog handlares garantier värdelösa, tyvärr...https://klocksnack.se/threads/hublot-big-bang-steel-ceramic.91055/
@Mr E Vill inget illa till dig men tror för köptryggheten på forumet att du bör förtydliga "förlängd garanti". Det relevant eftersom du inte accepterar retur med hänvisning till garantin.
Har jag fel om den där handskrivna lappen där det står "my extended guarantee” är från en gråhandlare och är utskriven till en specific Mr. Sheik? Betyder inte det att Mr. Sheik måste gå till den exakta handlaren som skrev lappen för att kunna yrka garantin? Vad händer tex om Mr. Eriksson och inte Mr. Sheik går dit?
https://klocksnack.se/threads/hublot-big-bang-steel-ceramic.91055/
@Mr E Vill inget illa till dig men tror för köptryggheten på forumet att du bör förtydliga "förlängd garanti". Det relevant eftersom du inte accepterar retur med hänvisning till garantin.
Har jag fel om den där handskrivna lappen där det står "my extended guarantee” är från en gråhandlare och är utskriven till en specific Mr. Sheik? Betyder inte det att Mr. Sheik måste gå till den exakta handlaren som skrev lappen för att kunna yrka garantin? Vad händer tex om Mr. Eriksson och inte Mr. Sheik går dit?
före detta CEO om man ska vara petigJa du har lite fel, Jean-Claude Biver är inte en gråhandlare de är CEO på Hublot.
Han har missat att uppdatera sin linkedin Han är fortfarande kvar i styrelsen dock.före detta CEO om man ska vara petig
Så kanske det ärHan har missat att uppdatera sin linkedin Han är fortfarande kvar i styrelsen dock.
Så kanske det är
Men grundfrågan tycker jag ändå är relevant, vet du ifall den handskrivna garantin är överförbar till någon annan än "Mr Sheik"?
DåsåDen handskrivna lappen är bara ett bevis på att garantin skall vara förlängd.
När du registrerar klockan på Hublot.com skall det där framgå att www-garantin är förlängd.
Antas man känna igen signaturen, eller?Ja du har lite fel, Jean-Claude Biver är inte en gråhandlare de är CEO på Hublot.
Inget jag påpekat någonstans så svar nej på din fråga.Antas man känna igen signaturen, eller?
Jag hade inte skrivit så i min annons om jag inte trodde att man kunde använda garantin.Men @Mr E , tror du på riktigt att mr Eriksson eller mr Whatever kan svassa in hos valfri Hublot-AD i Sverige och få klockan åtgärdad i eventuellt garantifall?
Detta menar jag inte på ett drygt sätt, utan exakt och bokstavligen.
https://klocksnack.se/threads/hublot-big-bang-steel-ceramic.91055/
Jag googlade upp några exempel på Bivers signatur och de överensstämmer. Bra att du kontrollerar, tips är att försöka få en bekräftelse via e-post eller något liknande skriftligt.Inget jag påpekat någonstans så svar nej på din fråga.
Jag hade inte skrivit så i min annons om jag inte trodde att man kunde använda garantin.
Hur som helst så kommer jag kontrollera detta och uppdatera min annons om det visar sig att jag hade fel.
Som med Tag Heuer då? Bara att logga in på hemsidan och kolla hur lång garantin är?Den handskrivna lappen är bara ett bevis på att garantin skall vara förlängd.
När du registrerar klockan på Hublot.com skall det där framgå att www-garantin är förlängd.
Min uppfattning är att man kan / har kunnat kontakta Hublot / JCB för att få förlängd garanti och då fått det brevet skickat på posten. Så vågar inte säga att det är en F2F affär..Förstår inte. Har JCB personligen sålt klockan till en Mr Sheik? Känns ju lite långsökt men om det stämmer så bör det ju ge viss proviniens om inte annat.
Jag mailade dom imorse, så de är på gång. Ska kika hemsidan när jag kommer hem också.Jag googlade upp några exempel på Bivers signatur och de överensstämmer. Bra att du kontrollerar, tips är att försöka få en bekräftelse via e-post eller något liknande skriftligt.
Min uppfattning är att man kan / har kunnat kontakta Hublot / JCB för att få förlängd garanti och då fått det brevet skickat på posten. Så vågar inte säga att det är en F2F affär..
Jag mailade dom imorse, så de är på gång. Ska kika hemsidan när jag kommer hem också.
Jag tänkte eftersom du hänvisade till Biver med en ganska dryg ton att det inte var en gråhandlare utan Biver. Du hade ju inte skrivit Biver i annonsen och något läsbart namn fanns inte på brevet så hur ska man veta det?Inget jag påpekat någonstans så svar nej på din fråga.
Jag hade inte skrivit så i min annons om jag inte trodde att man kunde använda garantin.
Hur som helst så kommer jag kontrollera detta och uppdatera min annons om det visar sig att jag hade fel.
Jag visste själv inte vems signatur det var, förutom att den kommer från Hublot. Google hjälpte mig att hitta rätt namn för signaturen. Tanken har aldrig slagit mig att att man skulle tolka det handskrivna brevet som att det kommer från någon annan plats än Hublot själva.Jag tänkte eftersom du hänvisade till Biver med en ganska dryg ton att det inte var en gråhandlare utan Biver. Du hade ju inte skrivit Biver i annonsen och något läsbart namn fanns inte på brevet så hur ska man veta det?