• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Denna ligger nu hos ur & Penn för under 3000kr. Har man dessutom rabattkoden som finns i aqualandtråden får man klockan för ca 2500kr inkl frakt.

542DF48C-3AD2-4C17-BB8D-11B1D71EB193.png

Denna ligger nog dessvärre lite för högt i jämförelse.
https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-sista-prisbump-innan-tradera.89503/

E1F3FEE3-C6C3-467D-82C3-F489890C6F22.png

Ping @Maer

Denna ligger nu hos ur & Penn för under 3000kr. Har man dessutom rabattkoden som finns i aqualandtråden får man klockan för ca 2500kr inkl frakt.

542DF48C-3AD2-4C17-BB8D-11B1D71EB193.png

Denna ligger nog dessvärre lite för högt i jämförelse.
https://klocksnack.se/threads/citizen-aqualand-sista-prisbump-innan-tradera.89503/

E1F3FEE3-C6C3-467D-82C3-F489890C6F22.png

Ping @Maer

Är ju tillbehör för över 1000kr som följer med vid 3000:-. Den är ju i nyskick och några få månader gammal. Tycker inte den ligger så fel i pris som du menar men kan ha fel.

Är ju tillbehör för över 1000kr som följer med vid 3000:-. Den är ju i nyskick och några få månader gammal. Tycker inte den ligger så fel i pris som du menar men kan ha fel.

Tillbehör betyder dock ofta inte mkt för priset om inte det intresserar köparen.

Den blir ju ändå på originalband nästan samma pris (dyrare, men tveksam om koden funkar fortfarande) än en ny och varför då köpa begagnad då ur & Penn ändå är en seriös handlare. Sen finns det mycket värre exempel på prissättning. Mycket värre.

Som sagt tidigare, de extra banden kanske inte intresserar så många.
Tillbehör betyder dock ofta inte mkt för priset om inte det intresserar köparen.

Den blir ju ändå på originalband nästan samma pris (dyrare, men tveksam om koden funkar fortfarande) än en ny och varför då köpa begagnad då ur & Penn ändå är en seriös handlare. Sen finns det mycket värre exempel på prissättning. Mycket värre.
Handlade rätt nyligen med koden och den funkade. Säger inte att denna är galet fel men tänkte ge min syn på det eftersom säljaren skrev typ ”tradera nästa”. Så bara som en lite highlight om att den kan fås för 2500 helt ny

https://klocksnack.se/threads/nika-geneve-40-talare-med-fasta-bandstift-blånerade-visare-i-behov-av-service-nu-500-kr.90474/
@Ormet
Tror hela boetten är av någon slags kromad legering. Fond Acier på bakboetten är samma sak som Stainless Steel Back.
Vore även intressant att se en bild på verket.
Se där! Det ser man ju även tydligt på klippet jag länkade in. Blev lurad av skicket, den har en del skador på boetten men jag såg ingen fulmetall gå genom.

Jag skippar att sälja den nu men om jag lägger ut den igen så kompletterar jag med urverksbild :happyhappy:

Se där! Det ser man ju även tydligt på klippet jag länkade in. Blev lurad av skicket, den har en del skador på boetten men jag såg ingen fulmetall gå genom.

Jag skippar att sälja den nu men om jag lägger ut den igen så kompletterar jag med urverksbild :happyhappy:
Jag förstår! Klockan ser väldigt sparsamt använd ut, det är nog därför boetten fortfarande är i så gott skick :)

Hade den varit i stål hade jag köpt den.
Om du sänker priset och kompletterar med en urverksbild kan jag vara intresserad ;)
Det är ju en jättefin klocka bortsett från boettmaterialet.

Jag förstår! Klockan ser väldigt sparsamt använd ut, det är nog därför boetten fortfarande är i så gott skick :)

Hade den varit i stål hade jag köpt den.
Om du sänker priset och kompletterar med en urverksbild kan jag vara intresserad ;)
Det är ju en jättefin klocka bortsett från boettmaterialet.
Jag funderade på att sänka men det blir så ovärt så kan lika gärna behålla och fixa till den :)

Det var inte helt ovanligt att Biver förängde garantin med ett handskrivet personligt meddelande för några år sedan när han var VD för Hublot om man kontaktade honom via mail eller brev.
Gällde inte bara VIP och stora kunder utan alla.
Kommer ihåg att jag var mäkta imponerad av att en VD för ett så stort företag tog sig tid att läsa och svara på alla sina mail från sina kunder, stora som små, med en så personlig touch :)

@Klocksonen
"Box: Ja (eftermarknads)".
Menar du att Omegalådan som syns i annonsen är fake? I så fall plockar du bort den och stoppar i närmsta papperskorg, du får inte sälja den här.
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-35105000.91342/
17 papp för en Reduced med trasig kronografmodul.. Ja för priset inkl reparation får man ju en professional.
Fast kanske fel tråd för diskussion om prisvärdhet.
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-114060-ny.91326/
:D

@Klocksonen
"Box: Ja (eftermarknads)".
Menar du att Omegalådan som syns i annonsen är fake? I så fall plockar du bort den och stoppar i närmsta papperskorg, du får inte sälja den här.
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-35105000.91342/

Boxen på bild är till annan klocka och ingår inte utan eftermarknads box innebär eftermarknads box. Era åsikter om priset får jag ta hänsyn till, läser man annonsen ser man även att jag skriver att jag har dålig koll på prissättning på denna klocka och är öppen för bud. Stör annonsen er så tar jag bort den från forumet på en gång :)

Boxen på bild är till annan klocka och ingår inte utan eftermarknads box innebär eftermarknads box. Era åsikter om priset får jag ta hänsyn till, läser man annonsen ser man även att jag skriver att jag har dålig koll på prissättning på denna klocka och är öppen för bud. Stör annonsen er så tar jag bort den från forumet på en gång :)
Vill du ha kvar annonsen så tar du bort boxen från annonsen. Annars tas den bort då den strider mot annonsreglerna.

@AshOdenplan
Detta är inget illa menat mot dig. Men behöver bara förtydliga hur det fungerar på ks :)

Din klocka låg ute för 50.000kr
Vi skulle träffas denna vecka för ev. affär.
Högt intresse från köpare, osäker på om du vill behålla eller sälja sade du.
Det är inte okej att öka priset från 50’ till 60.000kr.

Jag får ändå önska dig lycka till med försäljningen:)

https://klocksnack.se/threads/audem...isk-urverk-och-inget-quartz-nya-bilder.91196/

@AshOdenplan
Detta är inget illa menat mot dig. Men behöver bara förtydliga hur det fungerar på ks :)

https://klocksnack.se/threads/audem...isk-urverk-och-inget-quartz-nya-bilder.91196/

Visst inte att det inte var ok att göra så.
Är det ok att ta bort annonsen och lägga in en ny?
Antar att det är ok att sänka priset som jag gjorde i min Rolex Deep Sea annons?
Till den som är moderator på ks, hur vill ni att jag gör, ta bort annonsen och lägga in den igen?

@AshOdenplan

avbröt @AshOdenplan pågående affär för han ville behålla och någon dag senare la ut den för 10 lök till?

Visst inte att det inte var ok att göra så.
Är det ok att ta bort annonsen och lägga in en ny?
Antar att det är ok att sänka priset som jag gjorde i min Rolex Deep Sea annons?
Till den som är moderator på ks, hur vill ni att jag gör, ta bort annonsen och lägga in den igen?
Du får ta 1 miljon om du vill. Han menar nog att det inte är speciellt schysst om man snackar om att göra affär sedan höjer säljaren priset med 10k :)

Du får ta 1 miljon om du vill. Han menar nog att det inte är speciellt schysst om man snackar om att göra affär sedan höjer säljaren priset med 10k :)
Det beror ju lite på hur mycket köparen velar också. Vet inte hur många "jag tar den, vi hörs om blabla bla bortförklaring ska bara fixa xxx först" jag fått per klocka. Om intresset är stort från andra då har jag stor förståelse för att man säljer till nån annan. Kanske något mer magstarkt att bara höja priset utan att ha en faktiskt köpare dock.

I min värld duger inte "jag tar den" i PM för att anse att en affär är låst. Det är när Swishen kommer eller när man bestämmer att ses på stan som det är skarpt läge.

:) ok
han skulle komma och kolla på klockan på mitt kontor (nu när vi ändå outar hela våran korrespondans vi hade via PM här vilket känns mindre ok) på torsdag, men att vi hade en affär på 50K eller inte vet jag inte.

Jag svarade att fler hört av sig och erbjöd högre och jag justerat upp priset och jag förstod helt ifall han inte var intresserad av att ses längre.
Hade personen ifråga rest från Kina och det krävdes enorm planering kring träffen så hade jag kanske tänkt annorlunda.

Jag kan också ta bort annonsen helt så det inte blir en popcorn diskussion av denna ala flashback? ;)

Det beror ju lite på hur mycket köparen velar också. Vet inte hur många "jag tar den, vi hörs om blabla bla bortförklaring ska bara fixa xxx först" jag fått per klocka. Om intresset är stort från andra då har jag stor förståelse för att man säljer till nån annan. Kanske något mer magstarkt att bara höja priset utan att ha en faktiskt köpare dock.

I min värld duger inte "jag tar den" i PM för att anse att en affär är låst. Det är när Swishen kommer eller när man bestämmer att ses på stan som det är skarpt läge.

Precis, @Gabriel90 ansåg du att vi hade en affär? Jag försöker bara förstå här vart jag som säljare felat så jag inte fläckar ner mitt rykte totalt här på KS utan att ens ha sålt en enda klocka ännu :)

Det har vi ju ingenaning om hur konversationen löd. Allt jag säger är att om man har en affär på G tycker jag inte det är schysst att höja priset. Oavsett om jag lägger ut en klocka för pris X och 10 st vill köpa den direkt så skulle inte jag höja priset för det. Men finns väl inget som hindrar än från att göra det om man nu vill :)

Precis, @Gabriel90 ansåg du att vi hade en affär? Jag försöker bara förstå här vart jag som säljare felat så jag inte fläckar ner mitt rykte totalt här på KS utan att ens ha sålt en enda klocka ännu :)
Skönt att du tar det på ett bra sätt. Och nej, detta behöver absolut inte fläcka ner ditt rykte på ks :)
Vi skulle träffas på torsdag och eventuellt göra affär på plats, då handlade priset om 50’ så som den var utlagd för från början.

Då du höjde priset 1-2 dagar innan vi skall träffas gjorde att jag avböjde.

@alfgren förstår vad du menar.
Nu var det så att vi hade en bra dialog, jag bad om bättre bilder sedan ville jag träffas på torsdag, inga onödiga frågor ställdes.

Jag hoppas att du får den såld :)

Skönt att du tar det på ett bra sätt. Och nej, detta behöver absolut inte fläcka ner ditt rykte på ks :)
Vi skulle träffas på torsdag och eventuellt göra affär på plats, då handlade priset om 50’ så som den var utlagd för från början.

Då du höjde priset 1-2 dagar innan vi skall träffas gjorde att jag avböjde.

@alfgren förstår vad du menar.
Nu var det så att vi hade en bra dialog, jag bad om bättre bilder sedan ville jag träffas på torsdag.

Jag hoppas att du får den såld
okej då är jag med
Jag trodde helt enkelt utifrån våra PM inte att det var skarp affär på gång utan du ville ta en första titt på klockan om 2 dagar.
Hade jag sett det som skarpt hade jag nog fått hålla mig till original-priset av etiska skäl :)
Ber om ursäkt för att du kanske kände dig förd bakom ljuset

@AshOdenplan

Är såna värda 50k i tvåton med uppfuckade glasringar? AP-charmen = gone

okej då är jag med
Jag trodde helt enkelt utifrån våra PM inte att det var skarp affär på gång utan du ville ta en första titt på klockan om 2 dagar.
Hade jag sett det som skarpt hade jag nog fått hålla mig till original-priset av etiska skäl :)
Ber om ursäkt för att du kanske kände dig förd bakom ljuset
Det är lugnt :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp