• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan vara värt att nämna att det sitter fel glas på klockan, @aosehus . Det som sitter på är högre och passar sämre.
ladda-ned-7-jpeg.787960

https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-paris-manuell-18k.91422/

Senast ändrad:
@Aquaracer2

Vad händer? Är det tredje bumpen på samma annons nu? :) Jag är verkligen inte den som är den. Ville mer uppmärksamma dig om det är nåt som är fel på avtryckaren :rolleyes:

:) ok
han skulle komma och kolla på klockan på mitt kontor (nu när vi ändå outar hela våran korrespondans vi hade via PM här vilket känns mindre ok) på torsdag, men att vi hade en affär på 50K eller inte vet jag inte.

Jag svarade att fler hört av sig och erbjöd högre och jag justerat upp priset och jag förstod helt ifall han inte var intresserad av att ses längre.
Hade personen ifråga rest från Kina och det krävdes enorm planering kring träffen så hade jag kanske tänkt annorlunda.

Jag kan också ta bort annonsen helt så det inte blir en popcorn diskussion av denna ala flashback? ;)
Är väl solklart vad som gäller om man läser reglerna?
2) Säljannonser skall innehålla ett pris, auktionsförfaranden är ej tillåtna.”

Tycker du inte det är lite väl sniket att sälja broschyrer till dina forumkamrater som vem som helst kan få gratis från AD eller tillverkarna själva @TobiasD?
https://klocksnack.se/threads/diverse-klockbroschyrer.91034
Tror alla vet att man kan få dem gratis. Enklare att köpa ett par stycken om du inte har tillgång till AD nära dig. Någon har köpt dem, faktiskt. Det är långt ifrån alla som vill betala för något som man med lite tid kan då gratis, men jag vet att det finns några, så jag la upp annonsen.

Tror alla vet att man kan få dem gratis. Enklare att köpa ett par stycken om du inte har tillgång till AD nära dig. Någon har köpt dem, faktiskt. Det är långt ifrån alla som vill betala för något som man med lite tid kan då gratis, men jag vet att det finns några, så jag la upp annonsen.
Hos de flesta klockmärken kan man beställa materialet (gratis givetvis) på deras hemsida. Ingen värdering i att @TobiasD väljer att sälja men mest som information för intresserade. Jag har nyligen fått hem material från Jaeger, VC, IWC, etc.

Hos de flesta klockmärken kan man beställa materialet (gratis givetvis) på deras hemsida. Ingen värdering i att @TobiasD väljer att sälja men mest som information för intresserade. Jag har nyligen fått hem material från Jaeger, VC, IWC, etc.
Så är det, givetvis :) Ändrar inte på att det faktiskt finns ett par personer som ändå köper, de är inte många, men finns. Och de blev sålda så det visar ju på att det är sant :). Du kanske tycker det är absurt, och många andra, men det betyder inte att alla tycker det.

Jag är mest fascinerad över att du bemödar dig lägga upp en annons för att kräma in ett par hundra, när administrationen kring att skicka broschyrerna borde kunna ge den mest tåliga en seriös huvudvärk.

Så är det, givetvis :) Ändrar inte på att det faktiskt finns ett par personer som ändå köper, de är inte många, men finns. Och de blev sålda så det visar ju på att det är sant :). Du kanske tycker det är absurt, och många andra, men det betyder inte att alla tycker det.
Var sa jag att det var absurt?

Okej, men då undrar jag vad du ville säga med ditt inlägg? Att man kan få de gratis? Det har ju sagts innan.
Nej, absolut inte. Du skrev att det var enklare att köpa av dig, om man inte hade AD nära. Jag ville bara visa att man faktiskt kan ha AD lika nära som man har dig, om man nu inte väljer att köpa dem f2f. Nevermind, det här har redan fått alldeles för mycket utrymme. Lycka till med försäljningen.

Nej, absolut inte. Du skrev att det var enklare att köpa av dig, om man inte hade AD nära. Jag ville bara visa att man faktiskt kan ha AD lika nära som man har dig, om man nu inte väljer att köpa dem f2f. Nevermind, det här har redan fått alldeles för mycket utrymme. Lycka till med försäljningen.
Dem är sålda, varit det sedan igårkväll :)

En lite mer allmän fundering, varför finns ens bump-knappen? Om alla skulle sluta bumpa skulle inte heller annonserna försvinna så fort från första sidan.

Hur skulle det vara med ett krav att sänka minst 500kr eller 1%, vilket som är högst, för att få bumpa? (Alternativt automatisk bump när de sker)
Då skulle man lätt se datum för senaste prissänkning (senaste bumpdatum). Om det dessutom skulle gå att få till så priset visas direkt i listan skulle antal annonser man går in på i onödan sjunka drastiskt... Just nu är det så svårt att veta när "superduperultra prisdump" var och jag klickar ofta in där i onödan.

En lite mer allmän fundering, varför finns ens bump-knappen? Om alla skulle sluta bumpa skulle inte heller annonserna försvinna så fort från första sidan.

Hur skulle det vara med ett krav att sänka minst 500kr eller 1%, vilket som är högst, för att få bumpa? (Alternativt automatisk bump när de sker)
Då skulle man lätt se datum för senaste prissänkning (senaste bumpdatum). Om det dessutom skulle gå att få till så priset visas direkt i listan skulle antal annonser man går in på i onödan sjunka drastiskt... Just nu är det så svårt att veta när "superduperultra prisdump" var och jag klickar ofta in där i onödan.
Hur menar du? Om jag säljer en klocka för 1000 k ska jag då skänka bort den efter två dumpningar? Har jag tolkat dig rätt?

Hur menar du? Om jag säljer en klocka för 1000 k ska jag då skänka bort den efter två dumpningar? Har jag tolkat dig rätt?
Ja det låter inte riktigt rätt. Jag tycker att man ska få bumpa oavsett om man ändrat pris eller inte. Precis som det är idag.

Går att staffla om det är så. T.ex minst 100kr upp till 2000 men det blir mer komplicerat. Ingen tvingar dig att bumpa :) Men visst bumpar man en klocka för 75k varje dag i ett år blir den billig till slut ;)

Bara trött på att se ”prisbump superultra innan blocket!!!!” när det varit samma pris i två veckor med ny bump varje dag.

Går att staffla om det är så. T.ex minst 100kr upp till 2000 men det blir mer komplicerat. Ingen tvingar dig att bumpa :) Men visst bumpar man en klocka för 75k varje dag i ett år blir den billig till slut ;)

Bara trött på att se ”prisbump superultra innan blocket!!!!” när det varit samma pris i två veckor med ny bump varje dag.
Så säljer jag för 2000 och bumpar en gång blir priset 1900. Säljer jag för 2300 och bumpar en gång blir priset 1800. Knasigt kan jag tycka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp