• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så säljer jag för 2000 och bumpar en gång blir priset 1900. Säljer jag för 2300 och bumpar en gång blir priset 1800. Knasigt kan jag tycka.
Vi behöver väl inte haka upp oss på exakta belopp, snarare själva principen att en signifikant (inte 10kr) prissänkning krävs för att få bumpa. Inga medhåll hittills så det är väl bara jag som har konstiga åsikter som vanligt :)

@eastwood @vaniljglass @TomasBc
Klockan är som den var när jag köpte den för 6-7 år sedan av någon här på forumet. Och att det skulle vara service visare och bezel är faktiskt något jag inte reflekterat över. För min del är det viktigaste att allt är original. Kommer naturligtvis att kolla upp detta med typ Bergströms i Malmö.

Bara en fråga, är ni licensierade klockpoliser med rätt att göra vadå, utifrån några bilder?

Trevlig helg :)

Senast ändrad:
Klockan som den var när jag köpte den för 6-7 år sedan av någon här forumet. Och att det skulle vara service visare och bezel är faktiskt något jag inte reflekterat över. För min del är det viktigaste att allt är original. Kommer naturligtvis att kolla upp detta med typ Bergströms i Malmö.

Bara en fråga, är ni licensierade klockpoliser med rätt att göra vadå, utifrån några bilder?

Jag ställde frågor, du svarade inte. Om det gör mig till en licensierad klockpolis, so be it.

Tycker inte det är snyggt att begära typ 10k mer än vad fina ex gått för, samtidigt som man utelämnar viktig information i sin annons. Speciellt inte efter att någon tar upp det.

Om man som annonsör på ett klockforum inte kan ta att det blir diskussioner om en klocka man annonserar på samma forum så annonserar man på fel ställe. Hela vitsen med ett klockforum är att vi diskuterar klockor.

Är 8 år mycket på en Seiko som denna?
Varför skiljer det sig så mycket i pris med liknande som går för mycket mycket mer.
Undrar bara ,
Tacksam för Svar.
Alla dessa såldes samma år, det är ju en limiterad modell.

Edit: Mycket och mycket, du får ju räkna med service på en klocka som är 8 år gammal.

Klockan är som den var när jag köpte den för 6-7 år sedan av någon här på forumet. Och att det skulle vara service visare och bezel är faktiskt något jag inte reflekterat över. För min del är det viktigaste att allt är original. Kommer naturligtvis att kolla upp detta med typ Bergströms i Malmö.

Hm. Tom jag kan se på bilderna att visarna är service. Under dina 5-6 år som ägare har du aldrig tänkt/upptäckt det, menar du?

Centralt för vissa absolut men att kräva eller förvänta sig att en säljare vet allt är orimligt. Är det centralt för köparen är det rimligare att denne själv har koll.
Om det är så tydlig nyansskillnad i visarna anser åtminstone inte jag att det är orimligt att säljaren borde veta att det är service. Det var helt enkelt allt som påstods i tråden, inte att man ska veta ALLT.

Om det är så tydlig nyansskillnad i visarna anser åtminstone inte jag att det är orimligt att säljaren borde veta att det är service. Det var helt enkelt allt som påstods i tråden, inte att man ska veta ALLT.

Vilket huvudlöst resonemang. För att något är uppenbart för någon som kan mer eller mindre om det uppenbara betyder det inte att det är uppenbart för alla. Och om det är så satans uppenbart, varför ska det påtalas alls? Det måste ju vara en självklarhet för varenda klocksnackare, eller? Var går gränsen för vad man förväntas veta?

Vilket huvudlöst resonemang. För att något är uppenbart för någon som kan mer eller mindre om det uppenbara betyder det inte att det är uppenbart för alla. Och om det är så satans uppenbart, varför ska det påtalas alls? Det måste ju vara en självklarhet för varenda klocksnackare, eller? Var går gränsen för vad man förväntas veta?
Jag lägger ner ”diskussionen” där och tackar för mig :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp