• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lite OT, men säg att man köper klocka i Schweiz av privatperson under en semesterresa. Behöver man då deklarera den i tullen? Kan vara värt att veta om man skulle vara där någon gång.
Ifall du hade tankar på taxfree:
https://www.di.se/nyheter/svensk-finanstopp-fastnade-i-tullen-straffas/
Stora köp/momsreturer på flygplatser rapporteras till svenska tullverket. Det är olagligt att inte deklarera och det kan bli dyrt om man köper taxfree och glömmer

Senast ändrad:
Har anchoring som fenomen kommit till KS eller har det sålts en hulk här på dessa nivåer? Som alltid, stor skillnad på köp av gråhandlare och privatperson.

Edit, nu verkar det finnas ett sälj på dessa nivåer :)

Senast ändrad:
Kan du förklara vad i helxxxx du bumpar din annons...

En helt meningslöst åtgärd som bara putter bort en aktuell annons!

Ping: @mackan_108

F1EEB097-0D15-43CF-942E-37AB66297BDB.png

Jag hoppas du fått gnälla av dig nu och att du får en gladare dag :D
Förstår mig inte på varför man lägger energi på en sån sak.
Som sagt hoppas du får en fin dag solen skiner ju trotts allt!
Väldigt många som bumpar sina avslutade annonser. Alla skyller på att man råka men det känns märkligt. Tråkigt för dom som har aktiva annonser ute för de hamnar bara längre bak.

Ja det är fel låda och det vet givetvis @aosehus men han är inte så informativ att han väljer att nämna det. Mörka och inte besvara är hens melodi
Hej @Compiss
Vilken låda ska det vara till klockan respektive tvåton? Är genuint intresserad så skulle verkligen uppskatta om du orkade posta bilder. Köpte en 116710 (beg) för ett par månader sen och skulle gärna veta om jag fick rätt. Viket jag tror. Vågar ju inte lite på Google längre...
Stort tack på förhand!
-
eeee

Hej @Compiss
Vilken låda ska det vara till klockan respektive tvåton? Är genuint intresserad så skulle verkligen uppskatta om du orkade posta bilder. Köpte en 116710 (beg) för ett par månader sen och skulle gärna veta om jag fick rätt. Viket jag tror. Vågar ju inte lite på Google längre...
Stort tack på förhand!
-
eeee
Man kan säga att klockor med ädelmetall har öppningsbar framsida, dvs stål har inte det.

Väldigt många som bumpar sina avslutade annonser. Alla skyller på att man råka men det känns märkligt. Tråkigt för dom som har aktiva annonser ute för de hamnar bara längre bak.
Jag ställer diagnosen "självcentrering" på beteendet. Vikten i att basunera ut att just ens egen klocka sålts anses vara oerhört viktigt att förmedla. Samma typ av person som måste tala om för sin omgivning "vad de drömde inatt" eller dylikt.

Fick svar från en polare som handlar med klockor och han har också fått boxen med öppning framtill till ett flertal stålisar. Dock bara de senaste åren. Han är väldigt säker på att det skiljer sig åt beroende på i vilket land klockan säljs.

På mina senaste Sub/gmt/daytona med vit sleve över kartongen så har modell och serienummer stått med och då har det alltid varit den lilla kartongen :)

Men som sagt, dom skickas inte ihop så det blandas säkert ihop en del. Eller så är det olika för olika marknader osv.
Personligen skulle jag nog inte bry mig iaf :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp