Det blir ju 118500kr inkl moms om du köper den från Zürich.Vi har alltså 2st från 2018, en för 94800 och den andre för 105000. Och 1st från 2013 för 103000.
Svårt val om man är sugen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blir ju 118500kr inkl moms om du köper den från Zürich.Vi har alltså 2st från 2018, en för 94800 och den andre för 105000. Och 1st från 2013 för 103000.
Svårt val om man är sugen....
Plus att den för 105' är svensksåld, dvs premium. Lätt val, mao.Det blir ju 118500kr inkl moms om du köper den från Zürich.
Lägg på momsen från Schweiz så ska du se vad den kostar inte billigt utanför EU
My bad. Ni har rätt. Tråkigt när man ska vara lustig utan rätt infoDet blir ju 118500kr inkl moms om du köper den från Zürich.
Lite OT, men säg att man köper klocka i Schweiz av privatperson under en semesterresa. Behöver man då deklarera den i tullen? Kan vara värt att veta om man skulle vara där någon gång.Det blir ju 118500kr inkl moms om du köper den från Zürich.
Givetvis. Allt som köps utanför EU ska enligt lag momsas när det tar sig över gränsen in i EU.Lite OT, men säg att man köper klocka i Schweiz av privatperson under en semesterresa. Behöver man då deklarera den i tullen? Kan vara värt att veta om man skulle vara där någon gång.
Trams! Det finns naturligtvis undantag och beloppsgränser. T ex http://www.tullverket.se/allmantomatthandlaiettannatland.4.792224361590183a4d3115e.htmlGivetvis. Allt som köps utanför EU ska enligt lag momsas när det tar sig över gränsen in i EU.
Slarvigt av mig.Trams! Det finns naturligtvis undantag och beloppsgränser. T ex http://www.tullverket.se/allmantomatthandlaiettannatland.4.792224361590183a4d3115e.html
Ifall du hade tankar på taxfree:Lite OT, men säg att man köper klocka i Schweiz av privatperson under en semesterresa. Behöver man då deklarera den i tullen? Kan vara värt att veta om man skulle vara där någon gång.
Inte råd att både äga klocka och resa?Står i kö på en ny, och vi hade tänkt resa en sväng i sommar, men e kluven tycker om den fruktansvärt mycket
Ja det är fel låda och det vet givetvis @aosehus men han är inte så informativ att han väljer att nämna det. Mörka och inte besvara är hens melodipå tal om @aosehus klocka ( https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610lv- hulk.92496/ )
Är det rätt box, fick för mig att den öppna lådan bara var för bling?
Ser ut som boxen som brukar följa med tvåtonare, typ 116613 osv.på tal om @aosehus klocka ( https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610lv- hulk.92496/ )
Kan du förklara vad i helxxxx du bumpar din annons...
En helt meningslöst åtgärd som bara putter bort en aktuell annons!
Ping: @mackan_108
Märkligt att alla jxxxlar skyller på feltryckt. Att det skall vara så svårt att hålla korvfingrarna i styr..
Väldigt många som bumpar sina avslutade annonser. Alla skyller på att man råka men det känns märkligt. Tråkigt för dom som har aktiva annonser ute för de hamnar bara längre bak.Jag hoppas du fått gnälla av dig nu och att du får en gladare dag
Förstår mig inte på varför man lägger energi på en sån sak.
Som sagt hoppas du får en fin dag solen skiner ju trotts allt!
Hej @CompissJa det är fel låda och det vet givetvis @aosehus men han är inte så informativ att han väljer att nämna det. Mörka och inte besvara är hens melodi
Man kan säga att klockor med ädelmetall har öppningsbar framsida, dvs stål har inte det.Hej @Compiss
Vilken låda ska det vara till klockan respektive tvåton? Är genuint intresserad så skulle verkligen uppskatta om du orkade posta bilder. Köpte en 116710 (beg) för ett par månader sen och skulle gärna veta om jag fick rätt. Viket jag tror. Vågar ju inte lite på Google längre...
Stort tack på förhand!
-
eeee
Väldigt många som bumpar sina avslutade annonser. Alla skyller på att man råka men det känns märkligt. Tråkigt för dom som har aktiva annonser ute för de hamnar bara längre bak.
Och rätt ointressant
Jag ställer diagnosen "självcentrering" på beteendet. Vikten i att basunera ut att just ens egen klocka sålts anses vara oerhört viktigt att förmedla. Samma typ av person som måste tala om för sin omgivning "vad de drömde inatt" eller dylikt.Väldigt många som bumpar sina avslutade annonser. Alla skyller på att man råka men det känns märkligt. Tråkigt för dom som har aktiva annonser ute för de hamnar bara längre bak.
Hej!på tal om @aosehus klocka ( https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610lv- hulk.92496/ )
Hej!
Jag tror det kan variera mellan olika ADs och marknader. De senaste sportstålklockorna jag tagit ut i Schweiz har haft den lite större boxen.
Hej!
Jag tror det kan variera mellan olika ADs och marknader. De senaste sportstålklockorna jag tagit ut i Schweiz har haft den lite större boxen.