• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kommer knappast stiga i all oändlighet och den stora ökningen på typ hulk/svartsub på kort tid är ju tecken om något att det inte är hållbart och en grej just nu.

Det finns en gräns för vad även rika personer vill betala. Med logiken här bakom betalar folk gärna en kvarts miljon för en stålsub om ett par år. (Vilket inte kommer ske)

Hur som haver så skulle jag aldrig dega 150 brak för en Daytona Stål Keramik eller 100k för en Hulk eller annan överprisad sportRolle.. Men de e ju bara jag å min budget. :)

Jag tycker iaf att det är rejält underhållande att prispoliserna på allvar diskuterar om orimliga prishöjningar på klockor från en viss tillverkare (ni vet alla vilken jag menar). Priserna på många av dessa klockor har väl inte så länge detta forum existerat följt någon som helst logik? (jag orkar inte gräva i avslutade annonser på K&S, men ger mig f-n på att vi ser ett mönster av orimliga/icke-legitima/haussade/omotiverade prisuppgångar på många klockor från detta märke).;)

Senast ändrad:
Gillar att du motiverar din prissättning med en galen jävel på blocket och Luxurywatches. :)

Varav ingen av dem är sålda..

plastade klockor är premium;)
20180508_170706.jpg

Kommer knappast stiga i all oändlighet och den stora ökningen på typ hulk/svartsub på kort tid är ju tecken om något att det inte är hållbart och en grej just nu.

Det finns en gräns för vad även rika personer vill betala. Med logiken här bakom betalar folk gärna en kvarts miljon för en stålsub om ett par år. (Vilket inte kommer ske)

Folk betalar ju en kvarts miljon, och ännu mer, för stålsub redan nu. Dock vintage etc. Klart ej helt jämförbart, men ändå.

Blir inte ett dugg förvånad om t.ex Hulk eller BLNR (etc) ej produceras särskilt länge till heller. Vore ju mer udda om de produceras i all oändlighet.

Folk betalar ju en kvarts miljon, och ännu mer, för stålsub redan nu. Dock vintage etc. Klart ej helt jämförbart, men ändå.
Som du säger. Inte alls jämförbart.

Det finns fortfarande gränser. Att 116610 o 116610lv (med flera) stuckit iväg helt utan anledning på jättekort tid är bara inte på riktigt. Någon global psykos som går över väldigt snart. (Om det nu ens är globalt. Jag har bara kollat KS/c24 som hastigast en gång)

Sedan när är en 116610 "rare"?

Har sagt detta förut!
Det är säljaren fritt att sätta priset, köparen bestämmer till slut alltid priset ändå!
Edit: Detta gäller alla varor!
Katter, bilar, klockor eller Bic-pennor!
Händer tom att säljaren inte blir av med sin vara pga FÖR LÅGT PRIS!
Marknaden kan uppleva detta som oseriöst och dåligt!

Senast ändrad:
Har sagt detta förut!
Det är säljaren fritt att sätta priset, köparen bestämmer till slut alltid priset ändå!
Edit: Detta gäller alla varor!
Katter, bilar, klockor eller Bic-pennor!
Händer tom att säljaren inte blir av med sin vara pga FÖR LÅGT PRIS!
Marknaden kan uppleva detta som oseriöst och dåligt!
Fick du med tillräckligt många utropstecken här?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp