• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
På mina senaste Sub/gmt/daytona med vit sleve över kartongen så har modell och serienummer stått med och då har det alltid varit den lilla kartongen :)

Men som sagt, dom skickas inte ihop så det blandas säkert ihop en del. Eller så är det olika för olika marknader osv.
Personligen skulle jag nog inte bry mig iaf :)
Klisterlapparna med serienummer klistrar de oftast(alltid när jag köpt...) på kartongen vid köptillfället. Allt enligt Rolex retail procedures
 
  • Like
Reactions: Bas

Richard1987

Panerai

Clark Kent

Patek
2-Faktor
hahaha inte bara jag som tycker att den är klockren alltså? :D Manligare än så blir det inte!

Jag är vanligtvis inte så förtjust i den typen av klockor, men den där är så jäkla härlig. Känns som en hård beater och inget ömtåligt finur.

Harry Sjösvärd låter dessutom som tagen från en Klas Östergren-novell från den tiden då har var relevant med bland annat Gentlemen och Fantomerna, och man skulle vilja veta mer om vem han var. Bara fantasin sätter gränser med ett sådant namn :)
 

Richard1987

Panerai
Jag är vanligtvis inte så förtjust i den typen av klockor, men den där är så jäkla härlig. Känns som en hård beater och inget ömtåligt finur.

Harry Sjösvärd låter dessutom som tagen från en Klas Östergren-novell från den tiden då har var relevant med bland annat Gentlemen och Fantomerna, och man skulle vilja veta mer om vem han var. Bara fantasin sätter gränser med ett sådant namn :)
Är inte vanligtvis inte heller särskilt förtjust i små dressare men den här är skithäftig :) älskar loggan...hade det inte varit för servicebehovet hade jag behållt den. Har inte tid och ork att lösa service.
 

DrKlocka

Audemars
Är ej nöjd med tidshållningen och servicebehov framgår av annonsen. Du behöver ej köpa den :)
Själv tyckte jag den var ok prisvärd för det du hade den till salu för innan. Ingen verkade ju ha nappat på den då, lär ju inte bli lättare nu.
De du sett för 10' måste varit i superskick. Din är ju i renoveringsbehov med sprucket glas dessutom.
 

Richard1987

Panerai
Själv tyckte jag den var ok prisvärd för det du hade den till salu för innan. Ingen verkade ju ha nappat på den då, lär ju inte bli lättare nu.
De du sett för 10' måste varit i superskick. Din är ju i renoveringsbehov med sprucket glas dessutom.
Jo två st hörde av sig typ direkt...därför tänkte jag att jag var helt fel i prissättningen :) nej de jag sett för 10k har varit i varierande skick...en hade inte signerad krona exempelvis. Men nappar ingen så sänker jag priset tills den möter det marknaden anser rimligt :)

Bud välkomnas självfallet.

Sänkte priset en tusenlapp nu till 5.500 kr.
 
Senast ändrad:

RBJSWE

Cartier
100k för en kermit!? Hahaha ha! (Garvar mer åt den generalla prisutvecklingen än den aktuella annonsen)
 

RBJSWE

Cartier
Till skillnad från hulken så är den ju faktiskt ovanlig :)
Tagga gärna annonsören @WHU
Är helt övertygad att de aldrig blir billigare.

Som sagt (skrivet) var det inte riktat mot annonsen i sig utan prisutvecklingen. Har en kollega som köpte en kermit för 4-5 år sedan för 45k. Tror inte heller dom blir billigare, men kurvan borde rimligtvis plana ut. Eller är det 150k om 5 år? Vem vet.

Edit igen. Drog ett varv på chrono24. Prisutvecklingen är lika påtaglig som min brist på densamma. Jag backar tillbaka under stenen.
 
Senast ändrad:

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt (skrivet) var det inte riktat mot annonsen i sig utan prisutvecklingen. Har en kollega som köpte en kermit för 4-5 år sedan för 45k. Tror inte heller dom blir billigare, men kurvan borde rimligtvis plana ut. Eller är det 150k om 5 år? Vem vet.

Edit igen. Drog ett varv på chrono24. Prisutvecklingen är lika påtaglig som min brist på densamma. Jag backar tillbaka under stenen.
Behövs ingen sten :)
Larvig prisutveckling.
Btw köpte jag min första blåa 5711 för 163k år 2015.....
 

Richard1987

Panerai
@A.J.
Var intresserad av din Longines så mailade Longines bilderna för att verifiera äkthet och fick följande svar:
20180517_150201.png


https://klocksnack.se/threads/longines-sport-chief-cal-30l-”nytt-pris-16-5”.91305/
 

Erito

Omega
Jag har inte ifrågasatt! Undrar bara vad det är jag ska läsa? Bättre att säga det här felet har du gjort, mkt lättare att rätta sig efter det.

Med vänlig hälsning,
Benjamin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp