• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte om detta är rätt tråd och jag brukar heller inte bry mig speciellt mycket om vad folk vill sälja eller dyl utan anser att folk får göra som de vill osv men här blir man ju ändå nästan lite trött på denna hobby eller vad man ska kalla det. Vet inte om jag missuppfattat men vad jag kan se så ligger en ny hulk på kring 80k att då plocka ut en och direkt försöka kränga vidare för 105k känns inte särskilt entusiastmässigt kan jag tycka...https://klocksnack.se/threads/rolex-hulk-116610lv.92695/

Vet inte kanske missuppfattat något och ska bara inte bry sig som sagt upp till var och en vad man vill köpa men tycker det är en tråkig utveckling hur som helst, men hoppas jag har fel i något avseende.

Själv blev jag lagom road eftersom jag själv står i kö hos Bergströms ur och ser detta. Så tråkigt när det finns folk i kön som verkligen vill ha klockan för att använda den och inte för att tjäna lite extra :banghead:

Fast asså 25 kex är 25 kex. I’m vi räknar skattade pengar är det en rätt ansenlig summa för de flesta av oss. Vi kan tycka vad vi vill om det men jag slutar någonstans vid det rätt tröttsamma ”don’t hate the player - hate the game”.
Om man inte vill vara en del i gamet så behöver man inte spela, vill man kritisera kan man ifrågasätta varför tillverkaren inte bygger fler modeller.

Själv blev jag lagom road eftersom jag själv står i kö hos Bergströms ur och ser detta. Så tråkigt när det finns folk i kön som verkligen vill ha klockan för att använda den och inte för att tjäna lite extra :banghead:
Var glad istället, du vet ju att direkt du hämtat ut den ligger du 25kakor plus. Väldigt få gånger man kan hämta ut något nytt och redan gått 30% i vinst. Brukar vara åt andra hållet

Vet inte om detta är rätt tråd och jag brukar heller inte bry mig speciellt mycket om vad folk vill sälja eller dyl utan anser att folk får göra som de vill osv men här blir man ju ändå nästan lite trött på denna hobby eller vad man ska kalla det. Vet inte om jag missuppfattat men vad jag kan se så ligger en ny hulk på kring 80k att då plocka ut en och direkt försöka kränga vidare för 105k känns inte särskilt entusiastmässigt kan jag tycka...https://klocksnack.se/threads/rolex-hulk-116610lv.92695/

Vet inte kanske missuppfattat något och ska bara inte bry sig som sagt upp till var och en vad man vill köpa men tycker det är en tråkig utveckling hur som helst, men hoppas jag har fel i något avseende.
Det här beteendet finns överallt, folk köper lägenheter på ritning och säljer när det är dags för tillträde, listar sig för Rolex men säljer när det skall plastas av.
Dom här personerna är inte intresserade av arkitektur eller urverk utan av att tjäna pengar.

Något vi andra får lära oss att leva med helt enkelt.
Tyvärr innebär det ju fler och krångligare regler för att posta på tex köp&sälj och nu senast den sk Hyllan där man förhoppningsvis slipper dom värsta.

Det här beteendet finns överallt, folk köper lägenheter på ritning och säljer när det är dags för tillträde, listar sig för Rolex men säljer när det skall plastas av.
Dom här personerna är inte intresserade av arkitektur eller urverk utan av att tjäna pengar.

Något vi andra får lära oss att leva med helt enkelt.
Tyvärr innebär det ju fler och krångligare regler för att posta på tex köp&sälj och nu senast den sk Hyllan där man förhoppningsvis slipper dom värsta.
Ja det är ju tyvärr så, enda sättet att komma åt det är ju att inte köpa saker till överpriser. Vid boende kan det ju tex vara svårt med med klockor är det ju egentligen långt från nödvändigt att göda detta beteende. Tråkigt för alla som är genuint intresserad som du säger som får det svårare och dyrare att kunna hålla på med det man vill.

Vill man absolut ha klockan och inte bryr sig om att stå i kö, så köper man klockan för 25-30% över list och du får en ryggdunk av försäljaren :)
Försäljaren har exempelvis köpt klockan av AD och redan börjat bygga upp en relation som potential återkommande kund. AD tjänar på detta och det gör även den första köparen! Hjulet är i rullning och den enda som står som förlorare i slutändan är personen som inte orkade vänta. Klockmodellen kanske kan köpas senare för listpris när den återgår till listpris men även utebliven kontakt som slutkund för framtida köp av AD.

Fast asså 25 kex är 25 kex. I’m vi räknar skattade pengar är det en rätt ansenlig summa för de flesta av oss. Vi kan tycka vad vi vill om det men jag slutar någonstans vid det rätt tröttsamma ”don’t hate the player - hate the game”.
Om man inte vill vara en del i gamet så behöver man inte spela, vill man kritisera kan man ifrågasätta varför tillverkaren inte bygger fler modeller.
I viss mån kan man väl också argumentera att själva kötiden är det man betalar för - Vill man ha en ny från AD så får man antingen köa eller betala för att gå framför kön. Läste någonstans att det finns en hel business kring detta i staterna där folk med mer pengar betalar folk för att köa till biljettsläpp mm.

Senast ändrad:
Det är den ärofyllda victory ”bumpen”
”Se på mig! Jag fick den såld! In your face tvivlare”

Många som gör så, aldrig förstått varför...
Hade jag varit någon form av beslutsfattare så hade de fått en/några veckors KS förbud :D
Det är väl en mänsklig rättighet att göra en bump när man sålt sin klocka?:D

Det är den ärofyllda victory ”bumpen”
”Se på mig! Jag fick den såld! In your face tvivlare”

Många som gör så, aldrig förstått varför...
Hade jag varit någon form av beslutsfattare så hade de fått en/några veckors KS förbud :D
Mjo jag vet,har sett detta beteende ett par gånger men har heller aldrig förstått vad man får ut av det!
Därför jag taggade honom för jag är uppriktigt intresserad utav att höra anledningen till bumpen :)

Mjo jag vet,har sett detta beteende ett par gånger men har heller aldrig förstått vad man får ut av det!
Därför jag taggade honom för jag är uppriktigt intresserad utav att höra anledningen till bumpen :)
Lönlöst, det går bara inte förstå.
Nu säger jag inget om personen ifråga men det sker av många.

Oftast svaras det med en ”råkade trycka på fel knapp” även om personen jobbar med komplexa databaser och kodat NASA raketer.
Ge han en dator och de kan hitta världens snuskigaste porr på. Men en knapp....

5C3B2BCA-AC38-4CF6-9878-3ADA287169D0.jpeg

Känns som att det dels är vanligt att bumpa sin annons för att visa hur duktig man varit som sålt sin klocka, men att det är minst lika vanligt att irriteras av att avslutade annonser tar plats från dem som fortfarande önskar sälja. @admin finns det någon anledning till att avslutade annonser öht går att bumpa?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp