Schildfat
Basic
Haha jäkla wifi!!Åh ironin...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha jäkla wifi!!Åh ironin...
Fast är man intresserad så håller man nog rätt bra koll på annonsen och ser att den blivit avslutad ändåBrukar göra det så intressenter ser att den är såld utan att behöva skicka ett PM och berätta det Inte tänkt på det så mycket mer än så
Finns en trevlig funktion för detta: man ändrar till OHPF i annonsen. Ett tydligt tecken till alla potentiella köpare att tåget troligen har gått och alla PM med skambud behövs inte sändas.Brukar göra det så intressenter ser att den är såld utan att behöva skicka ett PM och berätta det Inte tänkt på det så mycket mer än så
Men du kan väl inte sälja den här om du inte är säker på det är en GP eller inte. Det hjälper inte att skriva att du inte vet det i annonsen.Ok. Har ingen erfarenhet alls av vintage köpt bara för roligt motiv.
Det är förlåtet. Det är nog ingen som kan begära att trattenpersonal ska vara experter på allt de säljer, även om någon denna gång trodde det.https://klocksnack.se/threads/sicura-breitling-40-mm.93082/
@stelah
Jag har fått uppfattningen att från början har det skrivits Sicura Breitling på grund av att man velat försöka ge sken av att det nog kunde sägas vara praktiskt taget en "Breitling" och därmed borde betalas mer för än för något som heter bara Sicura.
På Tradera har det setts flera gånger och verkar lämnas utan åtgärd. Lite lustigt att de tycker det är helt ok med tanke på att någon snäll människa anmälde en annons jag hade där för att jag berättade det enkla faktumet att det satt samma basverkskaliber i klockan som i vissa Breitlingmodeller vilket jag tyckte kunde vara av intresse att veta, varken mer eller mindre. Det var ett nästan komiskt argt mail jag fick från Trattenpersonal innehållande hot om avstängning och senare i telefonsamtal med dem blev upplyst om att jag riskerade att bli ställd inför rätta för varumärkesintrång(!) för det förment skurkaktiga tilltaget och liknande sjuka idiotier. Att det var helt korrekt det jag skrev hade ingen betydelse. Kanske berättat det förr.. jag befarar allvarligt att de inte är som de ska en del därborta.
Ingen fråga eller synpunkt direkt, bara en reflexion.
Jag har en schysst "Blancpain Omega Glashutte-Certina" till salu om du vill. Certinan har absolut inget att göra med de andra märkena förutom ägaren men jag kallar den för det ändå.Det är förlåtet. Det är nog ingen som kan begära att trattenpersonal ska vara experter på allt de säljer, även om någon denna gång trodde det.
Jag tar den för 13000 av dig direkt.
Jag håller helt med, innerst inne. Jag skriver ändå ut precis som det är så jag försöker inte dölja något. Annars har jag en fattigmansCartier Santos till salu också, men den heter bara Nivada.Jag har en schysst "Blancpain Omega Glashutte-Certina" till salu om du vill. Certinan har absolut inget att göra med de andra märkena förutom ägaren men jag kallar den för det ändå.
Hej på er!
Jag fick prata med en trevlig gubbe som har lagt några klockor på blocket som jag var lite små intresserad av då jag tänkte köpa några klockor för att ''leka" med. Annonsen är borttaget nu men fick dessa bilder från honom. Skulle verkligen uppskatta om någon värdet på samtliga?
Admin får gärna ta bort inlägget om det på något sätt inte tillhör denna tråden.
Nu är ändrat ...i alla fall till 123456789 och fortfarande utan beskrivning.Jag tar den för 13000 av dig direkt.
Finns en annan tråd som lämpar sig till blocketannonser och ytligare en om prisfrågor Använd sökfunktionen så hittar du dessaBer on ursäkt om jag spammar här men skulle uppskatta om jag kan få någon slags svar eller lite diskussion kanske..
Har provat tråden som lämpar sig till blocket men där diskuterades en Rolex annons där säljern inte accepterar annat än kontanter som kommentarerna brände förFinns en annan tråd som lämpar sig till blocketannonser och ytligare en om prisfrågor Använd sökfunktionen så hittar du dessa
Mellan 500-1000 för rubbet skjutet lite från höften.Ber on ursäkt om jag spammar här men skulle uppskatta om jag kan få någon slags svar eller lite diskussion kanske..
Du var inte den enda som tyckte att en lök för rubbet skulle räcka. Vi får se vad säljaren säger. Tack för ditt svarMellan 500-1000 för rubbet skjutet lite från höften.
https://klocksnack.se/threads/am-armband-till-omega-seamaster-20mm.93390/
@DB15 Det där är en varumärkesförfalskning som du kränger vilket inte är okej enligt forumregler.
Det måste väl ändå anses vara oerhört slappt att inte ens läsa första paragrafen innan man lägger ut något till försäljning? Ber om ursäkt om det låter lite syrligt, men det här tar nog priset.Då ryker den
Det skall egentligen inte behövas. Försäljning av varumärkesförfalskningar är alltid olagligt.Det måste väl ändå anses vara oerhört slappt att inte ens läsa första paragrafen innan man lägger ut något till försäljning? Ber om ursäkt om det låter lite syrligt, men det här tar nog priset.
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-180411.17050/
Det har du också helt rätt i. Om man nu lever i villfarelsen att det är okej att kränga förfalskningar så menar jag bara att reglerna ligger lite för nära till hands för att posta sånt här.Det skall egentligen inte behövas. Försäljning av varumärkesförfalskningar är alltid olagligt.
Som sagt ber om ursäkt, vi släpper det här nu.Det har du också helt rätt i. Om man nu lever i villfarelsen att det är okej att kränga förfalskningar så menar jag bara att reglerna ligger lite för nära till hands för att posta sånt här.
.....Känns som man borde ha koll på att det är förbjudet att sälja förfalskningar (oavsett hur bra kvaliten är ) när man varit medlem i 4 år
Håller du inte med eller varför "...."?