• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Greven

Audemars
Brukar göra det så intressenter ser att den är såld utan att behöva skicka ett PM och berätta det :) Inte tänkt på det så mycket mer än så
Finns en trevlig funktion för detta: man ändrar till OHPF i annonsen. Ett tydligt tecken till alla potentiella köpare att tåget troligen har gått och alla PM med skambud behövs inte sändas.

Ovan tips är gratis.

Sedan ändrar man annonsen till Avslutad. Också gratis.
 

mouqvist

Rolex
Ingen fråga eller synpunkt men en liten ”kom ihåg” från mig till er som köper äldre (främst billigare) klockor: kolla ifall tillverkaren fortfarande tillhandahåller reservdelar innan ni köper.
Ringde själv en urmakare ang en dykare som jag var sugen på att köpa och undrade vad det skulle kosta att byta batteri och packningar samt trycktesta klockan, fick besked inom ett par timmar att modellen var så pass gammal (10-15 år) att det tyvärr inte fanns tillgängliga packningar.
Blir tyvärr inget köp för min del och jag kan tycka att det är synd att man inte kan få tag på packningar till en Casio efter ett visst antal år.
Gör tillverkaren detta med flit för att sälja mer eller har urmakaren sett en möjlighet att sälja en ny klocka till mig? Så är väl inte fallet med lyxmärken, eller hur?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
@Homer likes watches ,
Din klocka har en ommålad tavla som inte är gjord av Girard Perregaux. Tavlan (och klockan) är gissningsvis framtagen i Indien eller kanske längre öster ut i Asien. Har du öppnat klockan och tittat inuti på boettlock och verk? Jag är inte så säker på att det är en Girard Perregaux över huvud taget tyvärr. Billigt material i boett bla.
https://klocksnack.se/threads/girard-perregaux-musse-pigg.92986/
20180523_152750.jpg
 

Homer likes watches

Panerai
2-Faktor
Ok. Har ingen erfarenhet alls av vintage köpt bara för roligt motiv. Har ändrat i annonsen och ska försöka öppna den och se vad jag hittar på insidan.

PS tack för infon
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ok. Har ingen erfarenhet alls av vintage köpt bara för roligt motiv.
Men du kan väl inte sälja den här om du inte är säker på det är en GP eller inte. Det hjälper inte att skriva att du inte vet det i annonsen.
-
"Girard perregaux vintage (vet ej om äkta eller inte då enligt forumet förekommer kopior från bla Indien ) i bra fungerade skick."
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/sicura-breitling-40-mm.93082/
@stelah

Jag har fått uppfattningen att från början har det skrivits Sicura Breitling på grund av att man velat försöka ge sken av att det nog kunde sägas vara praktiskt taget en "Breitling" och därmed borde betalas mer för än för något som heter bara Sicura.

På Tradera har det setts flera gånger och verkar lämnas utan åtgärd. Lite lustigt att de tycker det är helt ok med tanke på att någon snäll människa anmälde en annons jag hade där för att jag berättade det enkla faktumet att det satt samma basverkskaliber i klockan som i vissa Breitlingmodeller vilket jag tyckte kunde vara av intresse att veta, varken mer eller mindre. Det var ett nästan komiskt argt mail jag fick från Trattenpersonal innehållande hot om avstängning och senare i telefonsamtal med dem blev upplyst om att jag riskerade att bli ställd inför rätta för varumärkesintrång(!) för det förment skurkaktiga tilltaget och liknande sjuka idiotier. Att det var helt korrekt det jag skrev hade ingen betydelse. Kanske berättat det förr.. jag befarar allvarligt att de inte är som de ska en del därborta.

Ingen fråga eller synpunkt direkt, bara en reflexion.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/sicura-breitling-40-mm.93082/
@stelah

Jag har fått uppfattningen att från början har det skrivits Sicura Breitling på grund av att man velat försöka ge sken av att det nog kunde sägas vara praktiskt taget en "Breitling" och därmed borde betalas mer för än för något som heter bara Sicura.

På Tradera har det setts flera gånger och verkar lämnas utan åtgärd. Lite lustigt att de tycker det är helt ok med tanke på att någon snäll människa anmälde en annons jag hade där för att jag berättade det enkla faktumet att det satt samma basverkskaliber i klockan som i vissa Breitlingmodeller vilket jag tyckte kunde vara av intresse att veta, varken mer eller mindre. Det var ett nästan komiskt argt mail jag fick från Trattenpersonal innehållande hot om avstängning och senare i telefonsamtal med dem blev upplyst om att jag riskerade att bli ställd inför rätta för varumärkesintrång(!) för det förment skurkaktiga tilltaget och liknande sjuka idiotier. Att det var helt korrekt det jag skrev hade ingen betydelse. Kanske berättat det förr.. jag befarar allvarligt att de inte är som de ska en del därborta.

Ingen fråga eller synpunkt direkt, bara en reflexion.
Det är förlåtet. Det är nog ingen som kan begära att trattenpersonal ska vara experter på allt de säljer, även om någon denna gång trodde det.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det är förlåtet. Det är nog ingen som kan begära att trattenpersonal ska vara experter på allt de säljer, även om någon denna gång trodde det.
Jag har en schysst "Blancpain Omega Glashutte-Certina" till salu om du vill. Certinan har absolut inget att göra med de andra märkena förutom ägaren men jag kallar den för det ändå. ;):D
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har en schysst "Blancpain Omega Glashutte-Certina" till salu om du vill. Certinan har absolut inget att göra med de andra märkena förutom ägaren men jag kallar den för det ändå. ;):D
Jag håller helt med, innerst inne. Jag skriver ändå ut precis som det är så jag försöker inte dölja något. Annars har jag en fattigmansCartier Santos till salu också, men den heter bara Nivada.
 
Hej på er!
Jag fick prata med en trevlig gubbe som har lagt några klockor på blocket som jag var lite små intresserad av då jag tänkte köpa några klockor för att ''leka" med. Annonsen är borttaget nu men fick dessa bilder från honom. Skulle verkligen uppskatta om någon värdet på samtliga?

Admin får gärna ta bort inlägget om det på något sätt inte tillhör denna tråden.

Ber on ursäkt om jag spammar här men skulle uppskatta om jag kan få någon slags svar eller lite diskussion kanske..
 

Bilagor

  • Screenshot_20180528-171208.jpg
    Screenshot_20180528-171208.jpg
    133.6 KB · Visningar: 0
  • Screenshot_20180528-171150.jpg
    Screenshot_20180528-171150.jpg
    151.7 KB · Visningar: 0
  • Screenshot_20180528-171137.jpg
    Screenshot_20180528-171137.jpg
    142.9 KB · Visningar: 0
  • Screenshot_20180528-171126.jpg
    Screenshot_20180528-171126.jpg
    131.5 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_20180528-171113.jpg
    Screenshot_20180528-171113.jpg
    145.4 KB · Visningar: 0
  • Screenshot_20180528-171104.jpg
    Screenshot_20180528-171104.jpg
    162.5 KB · Visningar: 0
  • Screenshot_20180528-171050.jpg
    Screenshot_20180528-171050.jpg
    178 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_20180528-171040.jpg
    Screenshot_20180528-171040.jpg
    133.5 KB · Visningar: 0
Finns en annan tråd som lämpar sig till blocketannonser och ytligare en om prisfrågor :) Använd sökfunktionen så hittar du dessa
Har provat tråden som lämpar sig till blocket men där diskuterades en Rolex annons där säljern inte accepterar annat än kontanter som kommentarerna brände för :p

Men visste inte att det finns någon tråd för priser, tack för tipset!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor

rgladh

Omega
Det skall egentligen inte behövas. Försäljning av varumärkesförfalskningar är alltid olagligt.
Det har du också helt rätt i. Om man nu lever i villfarelsen att det är okej att kränga förfalskningar så menar jag bara att reglerna ligger lite för nära till hands för att posta sånt här.
 

Makkanxd

Rolex
Känns som man borde ha koll på att det är förbjudet att sälja förfalskningar (oavsett hur bra kvaliten är :dead:) när man varit medlem i 4 år
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp