PCB
Guld
Absolut,säkert,,Antar att du inte såg annonsen som togs bort?
Då kanske det hade varit mer logiskt för dig.
Tyckte bara det blev lite komiskt,,,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut,säkert,,Antar att du inte såg annonsen som togs bort?
Då kanske det hade varit mer logiskt för dig.
Har jag bett dig bjuda över priset?Kör du auktion på klockan nu?[/USER]
Jag hade nog fel där. Det är första gången jag säljer här och var inte helt hemma på allt, som t ex bumpning av annons. Det var nog bara så att många hade bumpat och när jag såg flera sidor med annonser med datum äldre än mitt trodde jag att någon som klagat på priset i PM anmält annonsen. Jag hade fel och det ber jag om ursäkt för. Men klockan är ju ännu inte såld.Först hade admin tagit bort annonsen?? pga klagomål?? och nu är det tydligen
"Många intresserade och håller den åt någon tills i kväll"
Köpt för 15 500, ja. Idag servicebehov för kanske 6000 plus lite värdeminskning. Det blir inte så många tusen under inköpspris. Möjligen är jag dålig affärsman, men då är det ju bara jag som drabbas.Särskilt när man kan kolla tidigare inlägg och personen skrev att denne betalade 15500 för den. Ja, nog är något skumt. Kapat konto?
Det är till och med så att minst en medlem till använder samma IP.Usern är inloggad från en IP han varit inloggad från frekvent.
Snällt av dig. Rolex stiger i värde. Med tanke på cert så är den värd betydligt mer. 18000kr hade varit prisvärt.Köpt för 15 500, ja. Idag servicebehov för kanske 6000 plus lite värdeminskning. Det blir inte så många tusen under inköpspris. Möjligen är jag dålig affärsman, men då är det ju bara jag som drabbas.
Jag kommer att ge köparen mitt namn, adress och telefonnummer, plus lite mer uppgifter om tidigare ägarskap. Även rekommendera fullservice hos AD. Om något visar sig vara fishy då vet köparen vem jag är och var jag bor.
Håller med, servicebehov eller ej så är den klockan värd 15-20k. Känns bara dumt att sälja den för 8k då. Varför inte testa lägga ut den för 15 och se vilken respons du får?Snällt av dig. Rolex stiger i värde. Med tanke på cert så är den värd betydligt mer. 18000kr hade varit prisvärt.
Tror dessvärre inte det. 34 mm, vet du. Har försökt på andra ställen med 10 000. Kanske borde jag inte ha nämnt servicebehov? Men jag vill inte ha griniga köpare och nu är det försent att ångra. Så jag föreslår att vi lägger ned denna diskussion tills detta är över.Snällt av dig. Rolex stiger i värde. Med tanke på cert så är den värd betydligt mer. 18000kr hade varit prisvärt.
Jag fick bra svar av dig via PM. Tycker du skött dig bra av det jag sett/hört.Nu är det över. Trevlig köpare och trevlig stämning under affären. All lycka till honom.
Mindre trevligt att bli uthängd på denna tråd som trolig fifflare. OK, jag är ovan med hur man gör affärer här, men missförstånden kunde ha klargjorts vidare i PM. Att min hemort avslöjades öppet kan jag leva med, men vem vet om jag avslöjat mer personliga detaljer i PM? Hade man spekulerat öppet om det också? Några andra mer otrevliga PM nämner jag inte, utan lägger dem i hundbajspåsen.
Min lärdom blir att inte besvära detta forum mer.
Trevlig kväll!
Nu är det över. Trevlig köpare och trevlig stämning under affären. All lycka till honom.
Mindre trevligt att bli uthängd på denna tråd som trolig fifflare. OK, jag är ovan med hur man gör affärer här, men missförstånden kunde ha klargjorts vidare i PM. Att min hemort avslöjades öppet kan jag leva med, men vem vet om jag avslöjat mer personliga detaljer i PM? Hade man spekulerat öppet om det också? Några andra mer otrevliga PM nämner jag inte, utan lägger dem i hundbajspåsen.
Min lärdom blir att inte besvära detta forum mer.
Trevlig kväll!
Jäkligt svårt att göra rätt i den här trådenIntressant nu blir en säljare påhoppad för att sälja för billigt
De flesta var trevliga, men några inte alls. Det fanns inget cert. Bara en garantisedel som var utgången för hedenhös och en instruktion. Certifikat till sådana där är plastkort. Sedan behöver den dyr service för att vara väl fungerande.En väl fungerande Rolex med cert för 8000 kr?! Det var konstigt!
Vi på Klocksnack brukar ju även värna om säljare som säljer för billigt. Detta var ”scamnivå billigt”. Trist om du @jerik fick utstå tråkiga Mail pga det. Jag undrade mest varför den var så billig, men det har du ju förklarat din syn på.
Ett väldigt bra pris hur som helst. Även det dubbla hade varit ett ok pris. Och tråkigt att du inte blivit bemött med juste ton. Papperet på bilden i annonsen är ett cert. Inga plastkort på dessa.De flesta var trevliga, men några inte alls. Det fanns inget cert. Bara en garantisedel som var utgången för hedenhös och en instruktion. Certifikat till sådana där är plastkort. Sedan behöver den dyr service för att vara väl fungerande.
De flesta var trevliga, men några inte alls. Det fanns inget cert. Bara en garantisedel som var utgången för hedenhös och en instruktion. Certifikat till sådana där är plastkort. Sedan behöver den dyr service för att vara väl fungerande.
Nu säger han ju själv att han försökt med klart lägre än så utan att lyckas. Var och hur måste han svara på själv.Även det dubbla hade varit ett ok pris.
Det är det tråden borde handla om och inte det löjeväckande ifrågasättandet av folks privatannonser.Nu säger han ju själv att han försökt med klart lägre än så utan att lyckas. Var och hur måste han svara på själv.
Detta får mig att fundera på följande: Kan det vara så att entusiaster har en egen prisbild på vad en klocka borde vara värd, än den verkliga? Dvs vad man verkligen kan få den såld för ute bland folket?
Märk väl att detta är en fråga. Inte ett påstående.
Så klart att det kan finnas skillnader mellan vad en säljare tycker att en klocka borde vara värd och vad folk är beredda att betala. Men en 15010 är inte lätt att hitta under 20. Därav att jag tycker att även 16k hade varit ett ok prisNu säger han ju själv att han försökt med klart lägre än så utan att lyckas. Var och hur måste han svara på själv.
Detta får mig att fundera på följande: Kan det vara så att entusiaster har en egen prisbild på vad en klocka borde vara värd, än den verkliga? Dvs vad man verkligen kan få den såld för ute bland folket?
Märk väl att detta är en fråga. Inte ett påstående.
Ja är det samma klocka vi pratar om nu så hade den säkerligen inte gått under 15 k på Tradera om inte annat framkommit om den än hittills och vid en vettigt utformad auktion. Eller om man så vill; jag skulle inte tvivla på att jag fått ungefär det. Att det kunde vara fråga om överskattning av värdet på den att säga att det var billigt här är enligt mig helt fel.Så klart att det kan finnas skillnader mellan vad en säljare tycker att en klocka borde vara värd och vad folk är beredda att betala. Men en 15010 är inte lätt att hitta under 20. Därav att jag tycker att även 16k hade varit ett ok pris
Nej blir ju tyvärr så att det ringer ett antal varningsklockor när något annonseras så långt under marknadspris. Var många år sedan jag såg en Rolex med cert gå för 8k.Ja är det samma klocka vi pratar om nu så hade den säkerligen inte gått under 15 k på Tradera om inte annat framkommit om den än hittills och vid en vettigt utformad auktion. Eller om man så vill; jag skulle inte tvivla på att jag fått ungefär det. Att det kunde vara fråga om överskattning av värdet på den att säga att det var billigt här är enligt mig helt fel.
-
Att den inte gått att sälja för ett lägre pris än 8 låter bokstavligt talat otroligt. Möjligen då för att folk blir misstänksamma pga priset.
Men det är väl bara bra om man säljer billigt. Men undra inte över att folk blir förvånade.
Gick lite för fort för en moderator.
Ändrat.