• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Ryttaren - om det nu är en chip i glaset, kan det inte då vara en bra idé att försöka visa denna med en tydlig och bra bild?

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16013-med-box-cert.87688/

Gissningsvis detta som är "litet".
upload_2018-2-17_22-24-26.png

Senast ändrad:
@Ryttaren - om det nu är en chip i glaset, kan det inte då vara en bra idé att försöka visa denna med en tydlig och bra bild?

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16013-med-box-cert.87688/

Den där typen av subjektiva bedömningar i annonser är bara onödigt. Skriv chip, ding, repor mm och ta tydliga foton, så får köparen bestämma hur långt snöret är.

Kanske onödigt att försöka beskriva ”chippen” Men bilderna förstorar rejält och på armen så är det inget som märks.

Jag har försökt ta så bra bilder som möjligt i vinkel för att det ska synas. Snudd på omöjligt att få med på bild i andra vinklar. Och jag har diskuterat det med eventuella köpare och skickat kompletterande bilder. Jag har även fri retur inom 24 timmar oavsett orsak så ingen kommer garanterat känna sig lurad!

Edit : Ett nytt plexi kostar ca 1000:- att byta vilket köpare också informerats om.

Senast ändrad:
Kanske onödigt att försöka beskriva ”chippen” Men bilderna förstorar rejält och på armen så är det inget som märks.

Jag har försökt ta så bra bilder som möjligt i vinkel för att det ska synas. Snudd på omöjligt att få med på bild i andra vinklar. Och jag har diskuterat det med eventuella köpare och skickat kompletterande bilder. Jag har även fri retur inom 24 timmar oavsett orsak så ingen kommer garanterat känna sig lurad!

Edit : Ett nytt plexi kostar ca 1000:- att byta vilket köpare också informerats om.
Okej, tack för förtydligande :)

Onödig för dig kanske, men jag, jag vill läsa om andras åsikter om skick oavsett hur subjektivt det är. Ger mig en bra bild av värderingen.

Menar du annonsören åsikt eller åsikterna i den här tråden om annonsörens åsikt? Eller kanske både och?
Håller med. En säljare som beskriver något jag tycker är stort som "litet" visar att vi inte ser saker på samma sätt och då finns risken att det även är andra saker vi inte håller med varandra om .

Håller med. En säljare som beskriver något jag tycker är stort som "litet" visar att vi inte ser saker på samma sätt och då finns risken att det även är andra saker vi inte håller med varandra om .
Ok, förstår resonemanget och köper det delvis. Känns bara som om det blir för mycket säljtugg och förskönande beskrivningar så är det mer Blocket än entusiastforum.

Jaså? Utveckla gärna dina tankar så vi eventuellt kan göra ngt åt det.
Tyvärr har jag Inget vettigt att tillföra, och det är ju naturligtvis inte bättre än exemplet,,,,:rolleyes:
var bara så glasklart vad denna tråd alltid hamnar, massa påhopp och tjafs.
Här tyckte jag det illustrerades lite roligt
: Dålig annons! Du är lat!
Orkar inte pm:a frågor om objektet,( som ändå. Verkade intressant)
Men orkar kasta en paj här istället?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp