Har sett många Svalan, men din ser lite speciell ut. Trevligt skick också (utifrån det man såg)Det är en Svalan Sportsman. Kika på Tradera! Har för mig att de är rätt vanliga där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har sett många Svalan, men din ser lite speciell ut. Trevligt skick också (utifrån det man såg)Det är en Svalan Sportsman. Kika på Tradera! Har för mig att de är rätt vanliga där.
@Ryttaren - om det nu är en chip i glaset, kan det inte då vara en bra idé att försöka visa denna med en tydlig och bra bild?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16013-med-box-cert.87688/
"Dock inget som stör.", jag hade flippat som en galning över det där..Gissningsvis detta som är "litet".
Jag är inte sur, tycker du har gjort en kass annons och är lat.
Jag hade kanske varit intresserad om det hade varit tydligare med pris, märke, bilder osv. Orkar helt enkelt inte bemöda mig om det är så otydligt.
Gissningsvis detta som är "litet".
Det där är ingen "liten chip"..."Dock inget som stör.", jag hade flippat som en galning över det där..
Jaså? Utveckla gärna dina tankar så vi eventuellt kan göra ngt åt det.säljaren är lat,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,och köparen lika så
buisness as usual på K&S........
"Dock inget som stör.", jag hade flippat som en galning över det där..
Den där typen av subjektiva bedömningar i annonser är bara onödigt. Skriv chip, ding, repor mm och ta tydliga foton, så får köparen bestämma hur långt snöret är.Det där är ingen "liten chip"...
Onödig för dig kanske, men jag, jag vill läsa om andras åsikter om skick oavsett hur subjektivt det är. Ger mig en bra bild av värderingen.Den där typen av subjektiva bedömningar i annonser är bara onödigt. Skriv chip, ding, repor mm och ta tydliga foton, så får köparen bestämma hur långt snöret är.
Menar du annonsören åsikt eller åsikterna i den här tråden om annonsörens åsikt? Eller kanske både och?Onödig för dig kanske, men jag, jag vill läsa om andras åsikter om skick oavsett hur subjektivt det är. Ger mig en bra bild av värderingen.
@Ryttaren - om det nu är en chip i glaset, kan det inte då vara en bra idé att försöka visa denna med en tydlig och bra bild?
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16013-med-box-cert.87688/
Den där typen av subjektiva bedömningar i annonser är bara onödigt. Skriv chip, ding, repor mm och ta tydliga foton, så får köparen bestämma hur långt snöret är.
Antar att du inte såg annonsen som togs bort?säljaren är lat,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,och köparen lika så
buisness as usual på K&S........
Okej, tack för förtydligandeKanske onödigt att försöka beskriva ”chippen” Men bilderna förstorar rejält och på armen så är det inget som märks.
Jag har försökt ta så bra bilder som möjligt i vinkel för att det ska synas. Snudd på omöjligt att få med på bild i andra vinklar. Och jag har diskuterat det med eventuella köpare och skickat kompletterande bilder. Jag har även fri retur inom 24 timmar oavsett orsak så ingen kommer garanterat känna sig lurad!
Edit : Ett nytt plexi kostar ca 1000:- att byta vilket köpare också informerats om.
Onödig för dig kanske, men jag, jag vill läsa om andras åsikter om skick oavsett hur subjektivt det är. Ger mig en bra bild av värderingen.
Håller med. En säljare som beskriver något jag tycker är stort som "litet" visar att vi inte ser saker på samma sätt och då finns risken att det även är andra saker vi inte håller med varandra om .Menar du annonsören åsikt eller åsikterna i den här tråden om annonsörens åsikt? Eller kanske både och?
Ok, förstår resonemanget och köper det delvis. Känns bara som om det blir för mycket säljtugg och förskönande beskrivningar så är det mer Blocket än entusiastforum.Håller med. En säljare som beskriver något jag tycker är stort som "litet" visar att vi inte ser saker på samma sätt och då finns risken att det även är andra saker vi inte håller med varandra om .
Det håller jag med om och jag slipper gärna "en blivande klassiker" och "'märkets' snyggaste modell" framöver.Ok, förstår resonemanget och köper det delvis. Känns bara som om det blir för mycket säljtugg och förskönande beskrivningar så är det mer Blocket än entusiastforum.
Eller "passa på innan prishöjningen" ...Det håller jag med om och jag slipper gärna "en blivande klassiker" och "'märkets' snyggaste modell" framöver.
Är annonsen ändrad efter ditt inlägg? Annars förstår jag ingenting...@jerik
Kör du auktion på klockan nu?
Först hade admin tagit bort annonsen?? pga klagomål?? och nu är det tydligen
"Många intresserade och håller den åt någon tills i kväll"
https://klocksnack.se/threads/rolex-date-15010.88026/
Eller "passa på innan prishöjningen" ...
@jerik
Kör du auktion på klockan nu?
Först hade admin tagit bort annonsen?? pga klagomål?? och nu är det tydligen
"Många intresserade och håller den åt någon tills i kväll"
https://klocksnack.se/threads/rolex-date-15010.88026/
Känns fishy. Swisha fort om du vill ha den. Bumpad annons trots att många borde vara intresserade. Kanske några till vill swisha?
Ok. Inte så många **** bor på Klocksnack som kan köra f2f antagligen.Precis min tanke
Kanske läge och kolla var personen med swishkontot finns innan man kör över handpenningen
Han sa **** till mig
Är annonsen ändrad efter ditt inlägg? Annars förstår jag ingenting...
Fyfan vad jag hatar det där.. allt efter fantomens trolltrådNu är den nära.
Ja om man lägger ut en klocka för halva markandspriset är det sällan allt står rätt till!Känns fishy. Swisha fort om du vill ha den. Bumpad annons trots att många borde vara intresserade. Kanske några till vill swisha?
Särskilt när man kan kolla tidigare inlägg och personen skrev att denne betalade 15500 för den. Ja, nog är något skumt. Kapat konto?Ja om man lägger ut en klocka för halva markandspriset är det sällan allt står rätt till!
Tyvärr har jag Inget vettigt att tillföra, och det är ju naturligtvis inte bättre än exemplet,,,,Jaså? Utveckla gärna dina tankar så vi eventuellt kan göra ngt åt det.