• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
If you are selling as a company you are obliged by European law to accept returns within 14 days of arrival - not 1 day. This legislation cannot be negotiated @Petomaani
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-pepsi-white-gold-ref-116719blro.86761/

Pro tip: If you don't correctly inform the customer of their rights to return before purchase the period is extended to 1 year.
Hi alfgren,

Thanks for your input! You are right - the return policy is 14 days as you wrote. Naturally I'd like to receive some input from the client as soon as possible, if the watch was not what the customer wanted. I need to fix that into my ads!

Best regards,
Jarkko Lipponen
Ranneaika.com
Finland

Tar ni bort min annons pga att jag bumpade en gång för mycket ?
Eftersom du inte visste om hur ofta man får bumpa så antar jag att du inte läst reglerna, och då inte heller läst detta:
Du som annonserar förväntas ha läst, godkänt och efterfölja dessa riktlinjer i samband med att du publicerar din annons. Vi som driver forumet förbehåller oss rätten att ta bort och kommer utan förvarning att ta bort annonser och poster som inte följer regelverket för annonsering.”

Fast nu var det en extra bump, @Breitling_silva blev uppmärksammad på felet och bekräftade att han förstod. Då är det rätt larvigt att efter det radera annonsen. Speciellt då det inte är något som historiskt har skett konsekvent vid för många bumpar.

Klart du vet om du har blivit informerad om att du har bumpat för många gånger innan det här tillfället eller inte :)

Tycker absolut att du ska göra en ny annons...men för säkerhets skull så vänta tills imorgon.
Jag har inget minne av att jag har blivit varnad förr eller så. Men enligt admin så har detta hänt förr men strunt samma. Gjort är gjort.

Visst kommer 76100 med lolipop-visare original @Hyperkub eller är jag ute och cyklar?
Tänker att det kan vara värt att nämna i din annons om visarna ej är original.
Fin klocka förövrigt!

Visst kommer 76100 med lolipop-visare original @Hyperkub eller är jag ute och cyklar?
Tänker att det kan vara värt att nämna i din annons om visarna ej är original.
Fin klocka förövrigt!
Hej! Glömde helt bort det! Ja det skall vara Lollipop-visare men dom är utbytta av föregående ägare av någon anledning. Tydligen en vanlig konvertering att göra..

Hur tolkar ni en annons för en klocka under 10k där det står "f2f eller skickas med rek"?

Jag tolkar det som att säljaren står för rek då det öppnar upp för fler möjligheter till affär. Andra annonser där frakt är godkänt står det i alla fall jag sett "+ frakt" eller "köparen står för frakten".

Har inte pratat med säljaren än så det kanske inte är något, men vill höra hur andra resonerar.

Edit: Alltså efter att man har swishat för klockan och "gjort klart affären". Inser att frågan verkar korkad utan den informationen.

Edit2: Jag är en blind idiot...

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp