• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Martin Hasselberg
09743F8D-B14F-437C-9FF2-6DD2CDEEBD62.jpeg

Förslagsvis så slänger ihop alla dina annonser till en, typ ”sportrolex köpes” eller något dylikt så preciserar du vilka modeller du är intresserad av i inlägget, för det är för många bumpar.

Är det fria bumpningar när det gäller köpesannonser?

Det där är ett av TVÅ stansade ”papper” som följde med klockan. På den tiden fick man dels det kronometerintyg du har och dels en liten ”bok” som även den hade stansat serinummer. Kallas populärt för att ha "double punched papers” bland oss vintage-nördar.

72773F81-349F-4859-89BB-A1FAFCF88657.jpeg

båda är ju faktiskt en form av cert till klockan enligt mig

det absolut vanligaste är att de ser ut som ovan chronometer certet är blankt och boken är ifylld för att garantin ska gälla

båda är ju faktiskt en form av cert till klockan enligt mig

det absolut vanligaste är att de ser ut som ovan chronometer certet är blankt och boken är ifylld för att garantin ska gälla
Problemet är väl snarare att det där pappret ser oerhört nytt ut?

@atco
"Priset inkluderar försäkrad och spårbar frakt inom Sverige."

En fundering, du skriver att din Black bay kommer skickas försäkrad OCH spårbar. Vad jag förstått det som går det inte att spåra paket skickat som värdefrakt via företagscenter.
REK kan du spåra men då täcker inte försäkringen värdet av din klocka om något skulle hända. Du kan max bli ersatt på saker med ett värde upp till 10'

En vänlig tanke bara ifall du tänk skicka den som REK i tron att klockan skulle vara täckt av försäkringen.

Trevlig kväll!

Ja det var priset jag var fundersam över, om det var motiverat att ligga över list. Då vet jag, stort tack!
Har sett 70 här tidigare. Finns ett par under det på chrono24 men de flesta mer, upp till en 85. Pris är ju alltid en förhandling med säljaren men till list eller en beg under list lär du inte finna någon. Eller så får du kolla med Omegas alla AD i EU, någonstans kan det ju finns en ;)

Har sett 70 här tidigare. Finns ett par under det på chrono24 men de flesta mer, upp till en 85. Pris är ju alltid en förhandling med säljaren men till list eller en beg under list lär du inte finna någon. Eller så får du kolla med Omegas alla AD i EU, någonstans kan det ju finns en ;)
Intressant! Hur kommer det sig att just denna begränsade upplagan fick fäste? Dens anknytning till första upplagan? Det finns trots allt en del ”limited editions”

Intressant! Hur kommer det sig att just denna begränsade upplagan fick fäste? Dens anknytning till första upplagan? Det finns trots allt en del ”limited editions”
Allt som är bra får fäste, framför allt ”riktiga” Speedys. 60th Sea- och Railmaster är inte slut överallt så dom blir billigare. Men dom är bra dom med.

Edit: Du är välkommen till Speedmastertråden om du har fortsatta funderingar på denna.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp