• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fri prissättning är bra, och det borde inte bli något tjafs över det, men det speglar också på att säljaren begär ett rimligt pris.

Tycker det är synd med priser där folk förväntar sig att man ska pruta. Mycket bättre att från början bara sätta ett rimligt pris tycker jag, gör för den delen köpprocessen mycket smidigare :)

KS är väl inte menat som blocket där man sparkar på däcken, slänger ur sig en loska, och ger ett bud på 20% mindre än annonspris?

Precis nu tröttnar jag på det här.
Sa till vänligt imorse att ni skulle skärpa er. Det budskapet gick tydligen inte fram öht.
Syftet med denna tråd är att ngt annat. Läs tidigare inlägg.
Prisdiskussioner och skyttegravspajkastning är knappast relevant.
Tråden sprider negativ energi.
Jag låser den.
Kanske öppnar den.

Då öppnar jag upp denna tråd igen. Högst tveksam att det positiva överväger det negativa, men men vi provar ännu en gång.

Klipper in det jag skrev i inlägg 1:

Klockvänner!
De senaste dagarna har Admin stängt trådar som kommenterat annonser. Vi tyckte helt enkelt att de inte spred så trevlig stämning. Det finns dock ett bra syfte med trådarna, att exempelvis ge extra information eller belysa tveksamheter i upplagda objekt. Visa klockor har ju ägts av flera forumrävar i tidigare led som eventuellt kan upplysa om allt möjligt.

Sandlådediskussionerna har framförallt uppkommit när det ska diskuteras priser. Igår tyckte vi som administrera forumet att det vore enklare att inte diskutera priser i denna tråd. Vi har dock mött relativt stark kritik av det beslutet. Således ändrar vi oss! Vi håller med att prisdiskussioner är bra i teorin samt att KS sitter på extremt mycket kunnande som eventuellt inte skulle komma fram.

Därför provar vi återigen att få diskutera annonser, inklusive priser.

Det kommer dock att kosta en del, som vissa förmodligen kommer tycka är jobbigt. Tråden kommer modereras hårt. Möjligen kommer någon inte uppskatta detta men sandlådedebatten och tangentbordsriddare i försvarsställning bidrar inte till positiv energi.

Med hopp om ett (ännu) trevligare forum för klockdiskussioner.
Vänligen
Admin

Detta:
D7DC35B9-DADE-46FC-A41E-6DFB7571C468.jpeg

Absolut. Det ska jag göra. Tack för info :)
Det där är ett av TVÅ stansade ”papper” som följde med klockan. På den tiden fick man dels det kronometerintyg du har och dels en liten ”bok” som även den hade stansat serinummer. Kallas populärt för att ha "double punched papers” bland oss vintage-nördar.

72773F81-349F-4859-89BB-A1FAFCF88657.jpeg

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp