• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Apropå att göra bort sig. Jag kan nämna att personen ifråga skickade ett meddelande igår om att han hade sett en köpes-annons som jag har lagt ut och hade en Datejust att sälja mig. Jag svarade att jag var intresserad och frågade om han kunde skicka några bilder på klockan.
Idag råkar jag av en händelse se att klockan redan är såld och han har inte ens bemödat sig att berätta detta för mig utan jag sitter fortfarande som en idiot och väntar på bilderna. Jag tror inte han hade några planerat att höra av sig till mig igen överhuvudtaget.

Tänkte det kan vara bra att veta för alla de som överväger att göra affärer med @kalles888 i framtiden. I mina ögon är detta inte ett schysst sätt att bedriva affärer.
Jag skrev till dig kl 20.10 och du svarade 03.15 på natten? Givetvis har jag skickat ut till flera som var intresserade på köpes tråden och en nappade direkt. Fick sålt den för bara ett par timmar sen i en f2f affär som jag inte ens visste skulle bli av. Sen har jag suttit o argumenterat i denna tråden... Dock har du rätt jag borde infat om att jag eventuellt skulle sälja den f2f till en som nappade före. My bad.

Jag skrev till dig kl 20.10 och du svarade 03.15 på natten? Givetvis har jag skickat ut till flera som var intresserade på köpes tråden och en nappade direkt. Fick sålt den för bara ett par timmar sen i en f2f affär som jag inte ens visste skulle bli av. Sen har jag suttit o argumenterat i denna tråden... Dock har du rätt jag borde infat om att jag eventuellt skulle sälja den f2f till en som nappade före. My bad.
Ja jag svarade så snart jag såg ditt meddelande? Sitter jag på en restaurang med vänner har trevligt har jag inte tid/lust att kolla av mobilen och KS.
Det hade tagit dig några sekunder att skicka ett meddelande att du planerat att göra affär med någon annan så det är ingen ursäkt. Grattis till försäljningen.

Lägg ner högafflarna nu, väldigt säkert på att leben har sagt att det är fri prissättning som gäller och att man inte behöver motivera sitt pris öht. Klockorna har ju knappt träffat den svenska marknaden än, Jag har själv hört att det är väntetid på dem!

Apropå att göra bort sig. Jag kan nämna att personen ifråga skickade ett meddelande igår om att han hade sett en köpes-annons som jag har lagt ut och hade en Datejust att sälja mig. Jag svarade att jag var intresserad och frågade om han kunde skicka några bilder på klockan.
Idag råkar jag av en händelse se att klockan redan är såld och han har inte ens bemödat sig att berätta detta för mig utan jag sitter fortfarande som en idiot och väntar på bilderna. Jag tror inte han hade några planerat att höra av sig till mig igen överhuvudtaget.

Tänkte det kan vara bra att veta för alla de som överväger att göra affärer med @kalles888 i framtiden. I mina ögon är detta inte ett schysst sätt att bedriva affärer.

Nu börjar det ju bara bli löjligt, vad har det ens med denna diskussionen att göra, eller vill du bara elda på pöbel? Ta det med honom i ett PM istället om du inte är nöjd med hans hanterande.

Förövrigt gjort en mängd affärer med @kalles888 och alltid vart nöjd. Grattis till försäljningen!

Jag får ett meddelande utav @kalles888 på morgonen där han frågar mig om jag vill köpa hans nya tudor gmt. Jag ville fundera och återkomma.Låt mig börja med att säga jag har 4st Rolex-affärer med kalles888 och kommer förmodligen köpa klocka av honom varje chans jag får. Han hänvisade mig till denna tråden INNAN jag köpte gmt av honom och det är helt galet hur ni skriver om saker ni inte har en aning om. Till och med försöker göra honom till åtlöje när han säger att den är såld. Han kunde ha hänvisat direkt till mig men valde att inte lämna ut mitt namn av ren respekt till mig som köpare. I första taget så tänkte jag att ja inte skulle skriva något här men efter att ha läst allt detta så känner jag mig skyldig att göra det. Jag får en klocka till ett par tusen över rek och får njuta av den långt innan jag själv skulle kunna få tag på en via ad och det är helt ok för mig och för många andra.. Till er som inte tycket det är ok.. Det är sååååå enkelt, DET ÄR BARA ATT INTE KÖPA!

Jag får ett meddelande utav @kalles888 på morgonen där han frågar mig om jag vill köpa hans nya tudor gmt. Jag ville fundera och återkomma.Låt mig börja med att säga jag har 4st Rolex-affärer med kalles888 och kommer förmodligen köpa klocka av honom varje chans jag får. Han hänvisade mig till denna tråden INNAN jag köpte gmt av honom och det är helt galet hur ni skriver om saker ni inte har en aning om. Till och med försöker göra honom till åtlöje när han säger att den är såld. Han kunde ha hänvisat direkt till mig men valde att inte lämna ut mitt namn av ren respekt till mig som köpare. I första taget så tänkte jag att ja inte skulle skriva något här men efter att ha läst allt detta så känner jag mig skyldig att göra det. Jag får en klocka till ett par tusen över rek och får njuta av den långt innan jag själv skulle kunna få tag på en via ad och det är helt ok för mig och för många andra.. Till er som inte tycket det är ok.. Det är sååååå enkelt, DET ÄR BARA ATT INTE KÖPA!
Om du har fem affärer och sju inlägg här känns det som om du mer är ute efter en marknadsplats än ett entusiastforum och då är det väl inte så konstigt att du tycker så.

Jag är fattar inte att du fortsätter hälla vatten på den här kvarnen @kalles888. Kliv av.
Vi som gjort business med dig vet vilka fibrer du är vävd av och det syns på GG&BG. Nu kör du ett spekulativt move som retar upp några. Det får du äga. Ofta brukar det vara engagerade ordningspoliser som alltid letar efter något att reta sig på och klart de nappar nu. Och sedan är meningslösheten igång. Bara skit i detta och undvik dylika skittrådar.
Du vet hur det är med åsikter och rövhål. Alla har dem.

Senast ändrad:
Fyra sidor upp och ned med inlägg om att någon säljer en Tudor några tusenlappar över listpris, hur många synpunkter/inlägg till behövs det för att älta på detta i evighet? Det hela är väldigt enkelt, är Tudorn för högt prissatt kommer den inte sälja, plain and simple. De säljs ju för upp mot 47K på Chrono24!

Fyra sidor upp och ned med inlägg om att någon säljer en Tudor några tusenlappar över listpris, hur många synpunkter/inlägg till behövs det för att älta på detta i evighet? Det hela är väldigt enkelt, är Tudorn för högt prissatt kommer den inte sälja, plain and simple. De säljs ju för upp mot 47K på Chrono24!
Säljs?

Ja jag svarade så snart jag såg ditt meddelande? Sitter jag på en restaurang med vänner har trevligt har jag inte tid/lust att kolla av mobilen och KS.
Det hade tagit dig några sekunder att skicka ett meddelande att du planerat att göra affär med någon annan så det är ingen ursäkt. Grattis till försäljningen.

Givetvis helt felaktigt, KS läser man i alla situationer

Om du har fem affärer och sju inlägg här känns det som om du mer är ute efter en marknadsplats än ett entusiastforum och då är det väl inte så konstigt att du tycker så.
Eller så är man inte intresserad av att skriva utan läser bara. Har flera forum där jag lurkat i flera år, läser nästan dagligen men postar i princip inget..

Skillnad på prissättning och prissättning. Kan ju tex jämnföra chrono 24 som gäller världen över, sen +- nån tusing. Och tex ang Tudor gmt:n , visst nån har lagt ut dom för över listpris, men har ni glömt bort att man kan pruta? Och är priset för högt blir den inte såld. Enkelt. Även sett många gånger att när någon tex säljer en klocka för, låt oss säga 50k, så skriver många "ahh den ligger för högt, såldes billigare förra året". Ja men det var FÖRRA ÅRET DET! Rolex sub såldes också för 30k för 20 år sen. Går inte riktigt och resonera så. Och en grej jag funderat över? VEM säger att prissättningarna / värderingarna i detta FORUM är rätt? Många klockor har sålts till helt andra priser på andra ställen. Många har hakat upp sig för mkt på ks och tror att allt som sägs och görs här är rätt. Varit medlem här nu ett antal år och måste tyvärr säga att det var mer "seriöst" förr...Men man har ju "hoppet" kvar om att vissa "seriösa" finns kvar..

Man kan vara FÖR fri prissättning men också anse att man har ett ansvar att se till att andra inte blir blåsta. Sug på den.
Okey, vem bestämmer "värdet" på klockan då? Blåst o blåst , man får jämnföra på andra sidor och kolla vad dom kostar där. Tex chrono24, Ebay mm. Samt googla upp och titta vad listpriset ligger på. Sedan gå därefter..

Okey, vem bestämmer "värdet" på klockan då? Blåst o blåst , man får jämnföra på andra sidor och kolla vad dom kostar där. Tex chrono24, Ebay mm. Samt googla upp och titta vad listpriset ligger på. Sedan gå därefter..
Du kan som sagt plocka ut en tudor gmt för 35 hos ad utan problem. Ingen kö. Inte rimligt att någon ska betala 39k då, eller hur?

Diskussionen ang Tudor GMT var ju för att du kan plocka ny från AD för 35k utan problem. Men alla kanske inte vet det därför informerades det om att den var galet prisat för att ingen sk bli blåst.
Ok. Men nu sålde dom NYA Tudor GMT och hört talas om pruta? Vill dom inte gå ner i pris, ja då kan man gå och köpa en ny fr AD. Behöver inte starta en onödig "tjafs-tråd"..

Jag var väl ändå en av de första på KS som köpte tudors gmt. Jag är absolut inte den som får högst rabatt men hyfsad koll har jag ändå och påstår .....allt över list begärt för den är ju bara pinsamt...Tudor samt omega är inga större konstigheter att pruta på även om det kanske blivit lite mindre procent numera. Tillgången lär heller inte vara nåt bekymmer då Tudor brukar fylla på AD hylllor :)
Citerar mig själv. Ovan syftade till att hjälpa dem som är sugna på denna modell och att man ej ska betala över list. Alla har inte full koll eller kompetens på priser så därav mitt inlägg. Brukar ofta undvika denna tråden annars eftersom det mest är tjafs...

Exakt. Och leder den här tråden till att man påminns om att göra extra research så är ju det bra.
Samma sak när det gäller bilar. Jag kan tex INGENTING om bilar. Men när jag ska köpa ny bil får man ju jämnföra bilfirmor mm och se om priset ligger på ungefär desamma. Fråga runt av folk som kan bilar mm. Samma gäller klockor om man är okunnig..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp