• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Citerade endast tidigare ägarna. Det är en spricka men anser du att ett hål skulle vara bättre beskrivning? Hur som helst så ser det stenhårt ut o är ett sundhets tecken att dom inte har blivit nerkladdade med ny lume:)
Blivande skelettvisare kanske;)
Ganska subjektivt. Tror de flesta ser det som negativt att lyspasta har lossnat och riskerar att lossna ännu mer. Det syns ju däremot tydligt på bilderna så jag ser inte riktigt problemet.
 
@Diskaren - Du bör nog ta bort din motivering till varför J är "bättre" än K på skx007. De har inte olika tillverkningsort.
Alright fixar det genast om det anses missvisande :)

Men till mitt försvar upplever jag natt och dag skillnader på bezel.

(Har både 007k och 007j i samlingen) och bezeln på min 007j är avsevärt mycket bättre och då är ändå båda två sprillans nya.
Medan 007k känns robust är den ändå lite "seg" och man märker inte rikitgt av "hacken".
När jag vrider på 007j så är den mycket mer exakt och påminner mycket om en tudor black bay där man tydligen känner varje "hack". Svårt att förklara men det är dels sånna här skillnader jag grundade mitt påstående att J är bättre. Samt at jag ofta hör det på internet. Men jag kan självklart ta bort det ändå. :)
 
Diffus formulering utan belägg, går att formulera sig bättre utan att anklaga en ovetande.
Har inte anklagat någon. För att missta mitt "Ommålad?" så bör man vara lite trött, ser inte hur det kan tolkas som något annat än en fråga?

EDIT: Klart man kan formulera sig bättre, jag tycker inte det behövs här dock då det klart och tidigt borde framgå hos samtliga att det är en fråga och inte något annat.
 
Har inte anklagat någon. För att missta mitt "Ommålad?" så bör man vara lite trött, ser inte hur det kan tolkas som något annat än en fråga?

EDIT: Klart man kan formulera sig bättre, jag tycker inte det behövs här dock då det klart och tidigt borde framgå hos samtliga att det är en fråga och inte något annat.
Fast i denna värld betyder din fråga att du tror den är ommålad. Det kan tyckas udda men är många med mig som tolkar det så. Kan vara bra att veta.
 
Du har säkert rätt. Tycker bara att jag sett flera annonseras för uppemot 3k.

Vem fan köper en Skx över list? låter ju helt orimligt
Det är inte så att de annonser du har sett har varit med extra gummin och naton som dragit upp priset? :)

Skx lister vel egentlig nånstans mellan 4-5k og finns fortfarande en del som tyvärr kjøper dom til det priset. Og ja, det finns fortfarande en del klockbutiker som selger dom for 4k+
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp