• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Får man lägga upp en ny annons samma dag som man bumpat en befintlig annons?
"7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser."

Ja, självklart. Efter bumpningen av den befintliga annonsen har du samma dag möjlighet att lägga upp två nya annonser. 1+2=3 :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Får man lägga upp en ny annons samma dag som man bumpat en befintlig annons?
"7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser."

Även om det inte är supertydligt med den där skrivelsen så hade jag sagt att det är okej.
Det handlar ju om att en enskild användare inte ska kunna ta upp fler än tre ”platser i kön”.
Oavsett om det är ny annons eller en bumpad gammal blir det ju samma effekt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Margarinkungen varför är din klocka värd 7-8 k mer än dem senaste 2 tudor gmt gick här på KS?
Tror inte att någon på KS är så dum att man betalar 40k för en klocka som brukar säljas för kring 32-33k.
https://klocksnack.se/threads/tudor-gmt.98372/

Typ denna för 32k:
https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-gmt.97965/

Denna för 33k
https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-gmt-prisbump.96713/
Speciellt inte när det är 10 pers här som köpt dem som gruppköp av gråhandlare för under 30.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min är inhandlad på Krons så ingen gråhandlare
Jag ser helt ärligt inget problem med att folk ifrågasätter priser. Sätter man ett pris så bör man kunna stå för det eller medge att man satt ett för högt pris. Ibland går det hem, ibland inte. Ligger man 10k över föregående annonser så är det inte konstigt att folk lyfter prisfrågan.

Det får man faktiskt acceptera. KS är tänkt att vara ett entusiastforum där folk ska kunna hitta ärligt prissatta ärliga klockor.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag ser helt ärligt inget problem med att folk ifrågasätter priser. Sätter man ett pris så bör man kunna stå för det eller medge att man satt ett för högt pris. Ibland går det hem, ibland inte. Ligger man 10k över föregående annonser så är det inte konstigt att folk lyfter prisfrågan.

Det får man faktiskt acceptera. KS är tänkt att vara ett entusiastforum där folk ska kunna hitta ärligt prissatta ärliga klockor.
Delade budskap här.. enligt @leben behöver man inte försvara sitt pris då det är fri prissättning.
Hur ska ni ha det? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
12C0F19A-43A1-44D4-A159-A2DCD68EE6E1.gif

Håller denna tråd stängd resten av dagen, @leben får öppna igen om han orkar. Jag vet i alla fall att jag inte har lust att radera en jäkla massa inlägg om och om och om igen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp