Löjligt? Varför gör du bara affärer med högpostare och forumprofiler? Kan inte du möta upp en förstaköpare på en bank eller polisstation då?Varför inte? möt mig i en polisstation ellet på banken då? vad är det för löjligheter,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Löjligt? Varför gör du bara affärer med högpostare och forumprofiler? Kan inte du möta upp en förstaköpare på en bank eller polisstation då?Varför inte? möt mig i en polisstation ellet på banken då? vad är det för löjligheter,
Fast den är väl raka motsatsen till tunn?Eller så köper man den helt enkelt för att man gillar en tunn nyproducerad dykare utan datum som heter Tudor.
Inga löjligheter...den va braVarför inte? möt mig i en polisstation ellet på banken då? vad är det för löjligheter,
Har sålt flera klockor med pris på runt 100’ till nollpostare men jag hade aldrig sålt F2F till någon jag inte träffat innan utan förskottsbetalning.Varför inte? möt mig i en polisstation ellet på banken då? vad är det för löjligheter,
För att jag inte behöver främst. Det finns så många andra som inte är en potentiell risk.Varför inte? möt mig i en polisstation ellet på banken då? vad är det för löjligheter,
Varför skulle denna medlem baracken risk? Går det inte lite till överdrifter?För att jag inte behöver främst. Det finns så många andra som inte är en potentiell risk.
Personligen vet jag noll och ingenting om honom. Men han representerar gruppen "lågpostare med okänd historik" och dessa har självklart en klart förhöjd risk vid en f2f affär. Nåt annat är nys, sen får man välja hur man förhåller sig till det. Jag väljer distansaffär endast för dyrare klockor om jag inte känner att jag fått någorlunda bild av personen sen tidigare.Varför skulle denna medlem baracken risk? Går det inte lite till överdrifter?
Jag hade inte sålt till dig heller F2F om det är någon tröst till @beardedpeareaterPersonligen vet jag noll och ingenting om honom. Men han representerar gruppen "lågpostare med okänd historik" och dessa har självklart en klart förhöjd risk vid en f2f affär. Nåt annat är nys, sen får man välja hur man förhåller sig till det. Jag väljer distansaffär endast för dyrare klockor om jag inte känner att jag fått någorlunda bild av personen sen tidigare.
Nej referenser har dessutom nackdelen att det är ganska lätt att skapa egna genom fejkprofiler.F2F affärer innebär alltid en viss risk om man nu inte känner personen som en vän. Sen hur stor den risken är varierar ju såklart, finns många variabler varav antal inlägg på forumet och framför allt referenser (eller i detta fall, avsaknad av sådana) helt klart är tunga faktorer.
Som ny medlem och utan referenser väntar jag mig inte överhuvudtaget att någon skall välja att göra affärer med mig F2F. Jag hade heller inte sålt F2F till Beardedpeareater eller någon egentligen som inte har en väletablerad historik. Ett par, tre referenser är inte tillräckligt för mig att känna mig trygg när jag inte vet ett smack om personen i fråga.
Referenser ifrån enbart andra lågpostare anser jag vara ganska meningslösa, kanske nästan mer av en varningssignal än något annat.Nej referenser har dessutom nackdelen att det är ganska lätt att skapa egna genom fejkprofiler.
En lång och stabil posthistorik är ganska avgörande. Det minimerar risken för att någon tillhör gruppen "skuldsatt till fel person och i behov av snabba pengar" eftersom det är så svårt att fejka.
Det är en berömvärd inställning tycker jag.Jag skulle sålt till er alla f2f och inte minst @beardedpeareater även om han verkar lite väl försiktig. Det är väl bara att kolla upp köparen och välja en för affären lämplig plats? Om man utgår ifrån att omgivningen består av hyggliga människor som vill gott så blir livet både enklare och trevligare.
Jag är allt för att utgå från att omgivningen består av hyggliga människor men det gäller också att vara vaksam. Det vi säger är också att det inte är så lätt att kolla upp köparen om denne inte är etablerad på forumet. Då kör jag mycket hellre med förskottsbetalning och skickar rek. Speciellt när det gäller mer värdefulla ur. För ett par år sedan blev jag rånad med kniv och nerslagen när jag skulle sälja en Iphone via Blocket vilket kanske också gör att jag är extra försiktig.Jag skulle sålt till er alla f2f och inte minst @beardedpeareater även om han verkar lite väl försiktig. Det är väl bara att kolla upp köparen och välja en för affären lämplig plats? Om man utgår ifrån att omgivningen består av hyggliga människor som vill gott så blir livet både enklare och trevligare.
Vad har det med saken att göra?Jag har sålt till lika många 0 postare här som på blocket, aldrig haft några problem.
Heliga makaroner!!!!För ett par år sedan blev jag rånad med kniv och nerslagen när jag skulle sälja en Iphone via Blocket vilket kanske också gör att jag är extra försiktig.
Jag sa detsamma när jag fick ut mitt skadestånd.Heliga makaroner!!!!
Kanske inte en upplevelse värd att tillskansa sig trots skadestånd, men visst.Jag sa detsamma när jag fick ut mitt skadestånd.
Jag sa detsamma när jag fick ut mitt skadestånd.
Jag växte upp ganska tufft, inte första gången något liknande händer mig. Men som påpekat tidigare har det definitivt påverkat mig till att vara försiktigare i liknande scenarion.Kanske inte en upplevelse värd att tillskansa sig trots skadestånd, men visst.
Håller med. Vi försöker hålla tropic så denna inte blir låst också.Nu spårar det ut. Kanske ska släppa det?
"Hålla tropic"Håller med. Vi försöker hålla tropic så denna inte blir låst också.
Hahaha älska autocorrect för en klocknörd"Hålla tropic"
Du är klockskadad
Till övriga; alla gör olika. Fortsätt diskutera annonser nu.
Tyckte du inte min kommentar var relevant?Vad har det med saken att göra?
Ändå ser du @beardedpeareater som en potentiell risk, lite konstigt med tanke på att du vet noll o ingenting om vederbörande. Konstigt tänk och uttalande enligt mig.Personligen vet jag noll och ingenting om honom. Men han representerar gruppen "lågpostare med okänd historik" och dessa har självklart en klart förhöjd risk vid en f2f affär. Nåt annat är nys, sen får man välja hur man förhåller sig till det. Jag väljer distansaffär endast för dyrare klockor om jag inte känner att jag fått någorlunda bild av personen sen tidigare.